![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mulla ei ainakaan riittänyt toi alipaine pumpun paluu sekä pumpulle että turbolle. Ahdin sylki hieman öljyä sekä pako että kompura puolelle ja tämä loppui kun muutin paluun öljypohjaan. Siinä alkuperäisessä letkunkarassa ei ollu kuin muistaakseni 10mm reikä. Ei ollu Kyl paha homma tehdä öljypohjaan reikää tolle paluuputkelle. Ite tein reijän irroittamatta öljypohjaa eikä hommaan mennyt ku ehkä tunti. Löin piste puikolla alkureijän ja sopivilla tuurnilla vääntelin reikää isommaksi ni ei menny poraus mujut sitään. Taivutin paluu putken 15mm ulkohalkaisiaisesta putkesta siten että ölljy valuu kokomatkalta alamäkeen. Öljyn tuloputken taivutin 8mm teräsputkesta ja päihin tuli 1/8 helmiliitos nipat joita käytetään mm. safematicin voitelujärjestelmissä. Pakosarjan jatkeeksi tein u:n mallisen putken ja ahtineksi tuli switzerin s2 jostain valmetista. Moottori oli siis alunperin turboton sd33.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
eipä ole muuten vanhemmissa lohkoissa noita ylimääräisiä tulpattuja reikiä...
alipainenpumpulta haaroitin öljyn turbolle ja sen paluuseen myös paluun haaroitin, porasin sen nipan isommaksi niin hyvin tuntuu molempien öljyt siitä mahtuvan.. pienessä pöhnässä oli päivän homma kokonaisuudessaan ensin vanhat pois pumppu mukaan lukien ja uudet paikalle ja pakoputken muokkaus.. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
kyllä son parasta laittaa ihan oma paluu tuolle turbon paluu öljylle, mahdollisimman ylös öljypohjan yläreunaan.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
jees. onkos kukaan tehnyt sitä öljynpaluulle reikee öljypohja paikallaan? onnistuuko mitenkään?
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tuota noin Jeep-rice tuossa ylempänä tuon öljypaluujutskan kertoi. Että näin
__________________
PERKELE! Pääsponsori---> Joki-Pub
Lahjattomat lukottaa |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Joo noinhan tuo tuli mulla tehtyä ja on pelannut mutta en ota vastuuta jos joku sohaisee jotain rikki samalla. Alku reikää sai piestä oikeen urakalla.
En kyl tiedä millainen homma tuo patrollissa on. Ittellä tuo patrollin kone vähän helpommassa paikassa ja ei ollut edes sisälokasuojaa edessä sillon. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tämmösen käyrän tein joskus "kokeilu mielessä"
![]() Turbo tuli kyllä ylös mutta onhan siinä hivenen tota ylimääräistä matkaa pakokaasuilla kuljettavana. ![]() ![]() Öljylähtö T-haaralla lohkon kupeesta, letku menee alipainepumpulle ![]() Öljynpaluu tuli samalla taktiikalla alipainepumpun paluuletkun kanssa ![]() Melkonen sätös se kylllä oli kun jälkeenpäin miettii, mutta toimi sen ajan mitä itsellä oli, Tapsalla tais hajota öljyn menoputki jo ostoreissulla. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M:patrollin soa akselit | tapsa4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 17 | 14.02.2007 20:26 |
M: patrollin omet | simmerman | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 06.02.2007 19:44 |
O: GR 2.8 Patrollin jarrusatula | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 23.09.2006 16:13 | |
3B pakosarjasta peltisarjaan | kristian | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 17.10.2005 21:00 |
Painetta pakosarjasta | SoSo | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 19.09.2005 00:08 |