Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 05.10.2008, 10:50
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Jos nyt ei kuitenkaan taas herneitä nenään eikä paarmoja suuttimiin.

Kyllä tuo sama koskee ihan kaikkia autoja jos niillä ajetaan laittomassa kunnossa tiellä. Ilmaisin asian kiirreessä naputellessani väärin.

Se, onko useammille kisoille järjestäjiä, en tiedä. Jos ei ole, niin se osoittaa ettei laji ole riittävän suosittua. Osallistuminen edellyttää myös järjestysaktiivisuutta. Vain liian monet ihmiset haluavat noukkia rusinat pullista mutta eivät kuitenkaan itse halua järjestää mitään. Tässä se on yhdistystoiminnan kulmakivi.

TT
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 05.10.2008, 10:57
SuurSyömäri:n Avatar
SuurSyömäri SuurSyömäri ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.11.03
Sijainti: Oulu
Viestit: 2.618
Perusasetus

Väittäisin ettei isoilla renkailla tuhota ajouria. Vaan lopullisen niitin uran kuntoon antaa yleensä kulkine jossa liian pienet renkaat suhteessa auton kokoon.

Siinä kun sitä pikkurengaskippoa hilataan, koko suo kertyneenä konepellille, Ni ei tuu heti mieleen että isommilla kumeilla varustettuna olisi samoin käynyt. Mutta jos neitseellistä pintaa olisi saanut mennä ekana isoilla kumppareilla niin ei se olisi sinne uponnut niin tehokkaasti. Ja jos uppoaa niin täytyy taputella selkään sitä pikkukipon kuskia jos uskaltaa samaan paikkaan syöttää luullen että siitä pääsee.

Tosin sinne uraan tulee sitten perässä niitä isokumisia. Ja kun kaikki kantava pinta on vinssattu huitsin nevadaan niin kyllähän se isokuminenkin sitten kaivaa sitä uraa.

Siinä taas yleinen harhaluulo että prototypeluokan vehkeet tuhoaa niitä ajouria. huomattavasti suurempaa tuhoa maastossa saa aikaiseksi esim. HJ60 235/75 renkailla. varsinkin yrittäessään syöttää sitä lihnua samoille rasteille kuin kaikki muut.

Rastijaoilla luokkien mukaan varmaan saisi kaikkea kivaa ja luontoa säästävää aikaiseksi. Mulle sopisi että hyväksyttäs vaikka 54" boggerit.

Viimeksi muokannut SuurSyömäri : 05.10.2008 11:03
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 05.10.2008, 11:00
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti
Porttaalivehkeisiin edelleen 41". Suora-akselisiin 44"+.
Toi vois olla ihan hyvä muutos nykysääntöihin, suorilla akseleilla sais olla aina suuremmat renkaat, kuin porttaaleilla (porttaalit on katoava luonnonvara, renkaat ei).

Porttaalimiehiltä odotetaan kommentteja
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 05.10.2008, 11:10
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Enemmänkin se auton leveys isoilla renkailla tuhoaa maastoa, kuin se renkaan halkaisija?
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 05.10.2008, 11:25
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.707
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta Näytä viesti
Toi vois olla ihan hyvä muutos nykysääntöihin, suorilla akseleilla sais olla aina suuremmat renkaat, kuin porttaaleilla (porttaalit on katoava luonnonvara, renkaat ei).

Porttaalimiehiltä odotetaan kommentteja
Tästä asiasta olen ihan samaa mieltä. Protoluokassa vois sallia suora-akselisiin 44" kumit.
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 05.10.2008, 11:39
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Nii aloitetaas ihan uus keskustelu tästä aiheesta. Eli mikä on ollu sääntöporukalla taka-ajatuksena, ku proto luokan rengaskokoon ei mahdu 44" boggeri?

Kertokaa syitä tai sit voisko säännön muuttaa niin, että siellä sais tulevaisuudessa ajaa myös 44" renkailla
Suunnistus nykymuodossaan on laji, jossa ajetaan siirtymiä yleisillä teillä tieliikennelakien mukaan. Kilvelliset autot pääosissa, siirtokilvelliset hyväksytty mukaan.
Onko tarkoitus siirtokilvellisiä yhä kauemmas tieliikennekelpoisuudesta rakentamalla lopettaa koko laji.

Toki suljetuilla alueilla on aina hienompaa, ympäristöä säästävää ja muuten komean näköistä kun koneet ja renkaat on isoja. Kunkin lajin ominaispiirteet vaan pitäisi pitää mielessä ja suunnistus on erikoislaji tieliikenteen vuoksi. Ralliautoiksikaan ei hyväksytä mitä tahansa rakenteita juuri liikennekelpoisuuden takia
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 05.10.2008, 12:21
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Tervehdys!
Vähän olen lajin puolesta huolissani siitäkin, koska sattuu ensimmäinen paha onnettomuus. Joko tiellä tai maastossa. Vaikka osa rasteista on kielletty kaarettomilta ym. on turvakertoimet yleensä tyyppiä "on se ennenkin kestänyt". Toki on selvää kun kalusto ja kuskit ovat parantuneet vuosien aikana rajusti, on päästävä aina vain hurjempiin paikkoihin. Siitä myös syntyy se jännitys ja riskit joiden kanssa toivottavasti pärjätään. Tämä ei välttämättä mitenkään ole isopyöräisten vika. Pikemminkin tämä on riski kokemattomille jotka haluavat viimeistään kisoissa testata omia ra(a)jojaan.

TT
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 05.10.2008, 17:27
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.665
Perusasetus

Heitänpä nyt vielä jotain, vaikka iselleni lupasinkin lopettaa tämän jauhamisen omalta osaltani.

Eli älkää nyt hyvät ihmiset sortuko siihen "miks meitä potkitaan päähän" -näppäryyteen. Eikös topikin aloittaja kysynyt, että "miks ei nelinelosilla pääse mukaan?".. Vastaukseksi olisi aivan hyvin varmasti riittänyt se, että "kun säännöissä sanotaan niin". Ja koska meikäläisen kommentti on herättänyt niinkin paljon vastatuulta (niinkuin itseasiassa hieman pelkäsinkin), niin perustellaanpa vielä hieman. Eli tuossa topikissani esitin oman mielipiteeni lisäksi ratkaisua siihen asiaan, jota tällä palstalla ollaan jo kyseltykin. Eli tuota Top Truck Challenge -tyyppistä tapahtumaa. Eikös joku perustelu tuon tapahtuman hylkäämiselle (onko sitä edes hylätty) ollut se tosiasia, että järjestäjiä ei ole. Noh, voin vaikka vakuuttaa, että järjestäjä löytyis, jos olis riittävästi vakavamielisiä kilpailijoita ja edes jonkinlainen järjestyshaluinen taho. Nythän on niin, että tässä on pohjaidea todella näyttävälle offikisalle, johon itse kukanenkin protoluokan rakentaja sais kiikuttaa kärrynsä ja ennenkaikkea istensä kokeiltavaksi. Miettikääpä.. Kuka olisi se ensimmäinen offikerho, joka päättäis polkaista todella suuren luokan kisatapahtuman pystyyn. Eikä sen näin sivuhuomautuksena tarvis olla edes kovinkaan suuri sen tapahtuman, kun se jo toimisi. Tehtäisiin vaikka 54h kekkerit. Ensimmäiset 14h ajettaisiin puolen porukan voimin pitkin pöpelikköjä hakemassa rasteja samalla, kun toinen puolikas testais taitojaan erilaisilla järjestäjän tekemillä ajorasteilla, sekä erilaisilla taitoa vaativilla esteillä.. Olkoon ne taitorastit vaikka renkaavaihtoa omaan kalustoon, jonkin kokoamista ja jonkin purkamista.. Tässä tulisi esille se yleisölaji, eli käytännössä ensimmäisen ryhmän 14 ekaa tuntia ja toisen ryhmän 14 vikaa tuntia olisivat yleisöalueella tapahtuvaa ajamista. Tällä systeemillä voitaisiin kisailla hieman muunkintyyppisella tavalla, kuin vain sillä peristeisellä mettässä rypemisellä. Lopuksi kisa huipentuisi lähinnä kilpailijoiden osalta kerrassaan huippuvaativaan keskinäiseen kamppailuun toisiaan vastaan jo valmiiksi myllätyssä rastimaastossa.

Esimerkki:
-1. Startti klo 10.00, eka ryhmä yleisöalueelle ja toinen ryhmä maastoon suunnistamaan. Aikaa 14h.
-Maaliin klo 24.00, jolloin alkaa 10h pakollinen huili- / remppa-aika. (Näin ukot ja kalusto saataisiin kuntoon.. Tätä voisi jalostaa vaikka siten, että MAX 4h varattu remppaan ja VÄHINTÄÄN 6h lepoon.
-2. Startti klo 10.00, toka ryhmä yleisöalueelle ja eka ryhmä maastoon suunnistamaan. Aikaa jälleen 14h.
-Maaliin klo 24.00. Välituloslaskenta vaikka yöllä kaikessa rauhassa..
-Kisalilijoilla pakollinen 6h huili-/ remppatauko, josta MAX 2h remppaa ja MIN 4h lepoa.
-3. Startti (yhteinen) klo 06.00, josta alkaa 10h yhteiskisa suunnistuksen merkeissä (vanhat rastit uusittu yön aikana tai saaneet uuden pisteytyksen.. Todennäköisesti ajo-olosuhteet alkavat olla jo melko mielenkiintoiset, mutta sitähän tää on)
-Maaliin viimeistään klo 16.00, jonka jälkeen lopullinen pisteidenlasku ja palkintojenjako.

Kisa-aikaa kertyisi 54h (jos laskin oikein) ja olisi varmuudella melko kovanluokan kekkerit niin kuljettajille, kuin kalustollekin. Yleisöllekin olisi varattu kokonaista 2 päivää aikaa ihmetellä ja ostaa makkaraa. Myöskään kisailijoiden lepoa eja kaluston korjaamista ei olisi unohdettu, joten aivan päättömän vaaralliseksikaan tämä ei muodostuisi. (huomatkaa yleisörasteille vaadittu vähintään 6h lepo)

Ja älkää nyt vaan tulko sanomaan, että on liian laaja, eikä tämmöiseen löydy järjestäjiä.

Noh, meni jo hieman offtopikiksi, mutta mm. näin tuo kekkeri voitaisiin järjestää. Ja kun kerta muissa suunnistuskisoissa ei välttämättä enää olisi sijaa protoille, niin luulen, että innokkaista kuskeista ei tämäntyyliseen meininkiin tulis uupeloa.

Ja esimerkiksi TV -aikaa olisi melko suurella todennäköisyydellä varsin helppo tarjoilla vaikka mille kanavalle, joten sitä näkyvyyttäkin saataisiin melko iisisti.
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 05.10.2008, 17:40
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalle Näytä viesti
Esimerkki:
-1. Startti klo 10.00, eka ryhmä yleisöalueelle ja toinen ryhmä maastoon suunnistamaan. Aikaa 14h.
-Maaliin klo 24.00, jolloin alkaa 10h pakollinen huili- / remppa-aika. (Näin ukot ja kalusto saataisiin kuntoon.. Tätä voisi jalostaa vaikka siten, että MAX 4h varattu remppaan ja VÄHINTÄÄN 6h lepoon.
-2. Startti klo 10.00, toka ryhmä yleisöalueelle ja eka ryhmä maastoon suunnistamaan. Aikaa jälleen 14h.
-Maaliin klo 24.00. Välituloslaskenta vaikka yöllä kaikessa rauhassa..
-Kisalilijoilla pakollinen 6h huili-/ remppatauko, josta MAX 2h remppaa ja MIN 4h lepoa.
-3. Startti (yhteinen) klo 06.00, josta alkaa 10h yhteiskisa suunnistuksen merkeissä (vanhat rastit uusittu yön aikana tai saaneet uuden pisteytyksen.. Todennäköisesti ajo-olosuhteet alkavat olla jo melko mielenkiintoiset, mutta sitähän tää on)
-Maaliin viimeistään klo 16.00, jonka jälkeen lopullinen pisteidenlasku ja palkintojenjako.

Kisa-aikaa kertyisi 54h (jos laskin oikein) ja olisi varmuudella melko kovanluokan kekkerit niin kuljettajille, kuin kalustollekin. Yleisöllekin olisi varattu kokonaista 2 päivää aikaa ihmetellä ja ostaa makkaraa. Myöskään kisailijoiden lepoa eja kaluston korjaamista ei olisi unohdettu, joten aivan päättömän vaaralliseksikaan tämä ei muodostuisi. (huomatkaa yleisörasteille vaadittu vähintään 6h lepo)

Ja älkää nyt vaan tulko sanomaan, että on liian laaja, eikä tämmöiseen löydy järjestäjiä.

Noh, meni jo hieman offtopikiksi, mutta mm. näin tuo kekkeri voitaisiin järjestää. Ja kun kerta muissa suunnistuskisoissa ei välttämättä enää olisi sijaa protoille, niin luulen, että innokkaista kuskeista ei tämäntyyliseen meininkiin tulis uupeloa.

Ja esimerkiksi TV -aikaa olisi melko suurella todennäköisyydellä varsin helppo tarjoilla vaikka mille kanavalle, joten sitä näkyvyyttäkin saataisiin melko iisisti.
Vois tuosta jättää kolmannen startin poiskin? Ensin "koskemattomaan" maastoon orkkis ja stanu, toisena modi ja proto. Maastossa riittäisi pienemmät alueet ja olisi enemmän nähtävää sielläkin.
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 05.10.2008, 18:20
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.665
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Vois tuosta jättää kolmannen startin poiskin? Ensin "koskemattomaan" maastoon orkkis ja stanu, toisena modi ja proto. Maastossa riittäisi pienemmät alueet ja olisi enemmän nähtävää sielläkin.

No siinämielessä kävis noinkin.. Itse kyllä ajattelin protoille koko kisaa, jolloin todellakin nähtäisiin, että kuka on kuka ja mistä tehty.

Vaan ideallasi jalostamalla tuosta tulis vähän sentyylinen, että tosiaankin ekana päivänä orggis ja stanu menis ekana suunnistamaan, jolloin modi ja proto mittelisivät yleisörasteilla. Toisena päivänä olisikin sitten modin ja proton vuoro mönkiä maastossa, ja orggis ja stanu mellaistais yleisörasteilla. Eli toimis kyllä hyvin noinkin. Tuo viimeinen päivä oli vaan ajatuksena siinämielessä, ettei kukaan vaan pääsis moittimaan Nallea velliperseeksi, kun ei anna ajaa sydämen kyllyydestä. Tosin, tuo viimeinen päivä oli tuossa listassa juurikin siksi, että palkintojenjakoon päästäisiin päiväsaikaan, eikä kukaan lähtis ainakaan yötävasten ajamaan kotio. No, miten olisi, jos modit ja protot vielä tappelis tuon viimeisen päivän suunnistuksen merkeissä, jolloin myös aikaisempien päivien kuskit ja apparit (orggis ja stanu) pääsis nauttimaan yleisöelämästä, oman kisan ollessa jo onnellisesti ohi??

Eli ideoita kehiin, niin tästähän saadaan vielä hyvässä yhteisymmärryksessä kunnon kekkerit aikaan.

Ja jos tällä ideapohjalla mennään, niin kisan nimeksi sitten Nalle´s Ultimate Offroad Challenge, eli N.U.O.C
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 05.10.2008, 19:05
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Kentsun kans pikaisesti juteltiin niitä näitä ja sivuutettiin 44" rengas asia sillä, että ei niillä saa ajaa suunnistuksessa ja sillä selvä.

Eli paskaaks täs sit enään marisemaan Pitää ilmoittaa kavereille että ostavat pienemmät renkaat ja sillä siitä selviää.
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 05.10.2008, 19:11
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.665
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Kentsun kans pikaisesti juteltiin niitä näitä ja sivuutettiin 44" rengas asia sillä, että ei niillä saa ajaa suunnistuksessa ja sillä selvä.

Eli paskaaks täs sit enään marisemaan Pitää ilmoittaa kavereille että ostavat pienemmät renkaat ja sillä siitä selviää.
Ihan vaan uteliaisuuttani kyselen, että onkos tuo joku kansallinen juttu, että noin isot kumit on kielletty, vai liittyykö tuo johonkin Trophy Raid luokan sääntöihin?

Eli jos meikäläinen esimerkiksi pistäis kisan pystyyn ja laittaisin kisasääntöihin, että siellä saa ajella vaikka 80" pyörillä, niin kieltäiskö sitä kukaan / mikään?? Tuskin. Eli jos tuollainen viimeisen päälle oleva monsterikisa polkaistais käyntiin, niin eikös kisaorganisaatio saa säännöttää, millaisilla rattailla yksittäisessä kisassa saa ajaa.. Eli luonnollisesti tuo edellämainittu juttu olisi ihan oma mittelönsä ilman mitään linkitystä mihinkään muuhun kansallisesti tai kansainvälisesti käytävään kisaan.
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 05.10.2008, 19:34
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.016
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Kentsun kans pikaisesti juteltiin niitä näitä ja sivuutettiin 44" rengas asia sillä, että ei niillä saa ajaa suunnistuksessa ja sillä selvä.

Eli paskaaks täs sit enään marisemaan Pitää ilmoittaa kavereille että ostavat pienemmät renkaat ja sillä siitä selviää.

Suunnistuspuolella tulee näköjään nopeasti suoraan tulkinta "herra isoherralta",eikä "otetaan asia esille lajiryhmässä,ja ilmoitellaan sitten",niinkuin Trial puolella.

On se hyvä että sääntötulkinnat kysymyksiin selviää nopeasti,ilman mitään turhaa paskanjauhamista
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 05.10.2008, 19:36
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.016
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalle Näytä viesti
Ihan vaan uteliaisuuttani kyselen, että onkos tuo joku kansallinen juttu, että noin isot kumit on kielletty, vai liittyykö tuo johonkin Trophy Raid luokan sääntöihin?

Eli jos meikäläinen esimerkiksi pistäis kisan pystyyn ja laittaisin kisasääntöihin, että siellä saa ajella vaikka 80" pyörillä, niin kieltäiskö sitä kukaan / mikään?? Tuskin. Eli jos tuollainen viimeisen päälle oleva monsterikisa polkaistais käyntiin, niin eikös kisaorganisaatio saa säännöttää, millaisilla rattailla yksittäisessä kisassa saa ajaa.. Eli luonnollisesti tuo edellämainittu juttu olisi ihan oma mittelönsä ilman mitään linkitystä mihinkään muuhun kansallisesti tai kansainvälisesti käytävään kisaan.

Älä ny vaan Nalle ala pullikoimaan MAFIAA vastaan
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 05.10.2008, 19:47
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Thumbs down

Eipä ole enää lajiryhmääkään


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit Näytä viesti
Suunnistuspuolella tulee näköjään nopeasti suoraan tulkinta "herra isoherralta",eikä "otetaan asia esille lajiryhmässä,ja ilmoitellaan sitten",niinkuin Trial puolella.

On se hyvä että sääntötulkinnat kysymyksiin selviää nopeasti,ilman mitään turhaa paskanjauhamista
Eip siitä Trialin lajiryhmästä ole ensi vuonna enää haittaa kun työryhmästäkin on jäljellä vaan yhteyshenkilö. Että silleen
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 05.10.2008, 19:50
jonas_k:n Avatar
jonas_k jonas_k ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.03.08
Sijainti: Pietarsaari, Finland.
Viestit: 815
Perusasetus

Tai sitten ostaa kunnon renkaat ja ajaa vaan huvikseen maastossa.. Ja antaa ne pikkuautot ajaa kisaa..

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Kentsun kans pikaisesti juteltiin niitä näitä ja sivuutettiin 44" rengas asia sillä, että ei niillä saa ajaa suunnistuksessa ja sillä selvä.

Eli paskaaks täs sit enään marisemaan Pitää ilmoittaa kavereille että ostavat pienemmät renkaat ja sillä siitä selviää.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään 14" nastat, 18"kitkat, 20" kesät ja 16" insat Zamppa O/M/V Renkaat ja vanteet 11 25.09.2008 13:43
Myyty Jeep TML vateet 15".lev10" -44et, jako 5x4,5" UUDET Kimpsu O/M/V Renkaat ja vanteet 0 23.09.2008 11:18
Myyty Toyota Hilux 4x4, 33" renkailla ja vinssillä, valmis offipeli Kimpsu O/M/V Ajoneuvot 1 11.07.2008 07:08
M: Toyota Hilux Originaali suunnistukseen tehty PeteTurku O/M/V Ajoneuvot 1 03.08.2007 00:42
Miks en pääse loggautuun?? Jare Chit-Chat 6 21.06.2006 09:31


Sivu luotu: 10:52 (GMT +2).