Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #51  
Vanha 04.09.2008, 21:22
Jaska.T Jaska.T ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.10.07
Sijainti: TaNpere by night
Viestit: 97
Perusasetus

Meneekö hj61:n pakosarja heittämällä turbottomaan 4L:n hj60 moottoriin paikalleen?
Vastaa lainaten
  #52  
Vanha 05.09.2008, 21:02
titanix:n Avatar
titanix titanix ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.10.06
Sijainti: savonmua, Finland.
Viestit: 459
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska.T Näytä viesti
Meneekö hj61:n pakosarja heittämällä turbottomaan 4L:n hj60 moottoriin paikalleen?
pitäs mennä
Vastaa lainaten
  #53  
Vanha 01.10.2008, 20:35
Aparaatti:n Avatar
Aparaatti Aparaatti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.07
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 267
Perusasetus

Minkäs kokosia ahtoputkia ootte jälkiasennellu 12h-t:hen? Tarkotus ois jossain vaiheessa laittaa väläri tohon omaan, mutta pohdinnassa on, kannattaako tehä 3" vai 2,5".. Tai oikeestaan tiedossa olisi 60,3mm halkaisijaista rosteria eli pikkasen alle 2,5"..

Niinjoo eli kysymys olis siis, että herääkö noi ahdot sitten tolla 3" normaaliolosuhteissa ja metässä? Ahistaako pienemmät sitten maantiellä? Ahdot tulisi olemaan ehkä noin 1.0bar ja syötöt sitten niiten mukaset.
Vastaa lainaten
  #54  
Vanha 01.10.2008, 20:41
Gravehill:n Avatar
Gravehill Gravehill ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 19.06.04
Sijainti: Töysä, Finland.
Viestit: 1.437
Perusasetus

3" putkesta tein, mielestäni sopivan kokoista.
Vastaa lainaten
  #55  
Vanha 01.10.2008, 21:11
titanix:n Avatar
titanix titanix ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.10.06
Sijainti: savonmua, Finland.
Viestit: 459
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Aparaatti Näytä viesti
Minkäs kokosia ahtoputkia ootte jälkiasennellu 12h-t:hen? Tarkotus ois jossain vaiheessa laittaa väläri tohon omaan, mutta pohdinnassa on, kannattaako tehä 3" vai 2,5".. Tai oikeestaan tiedossa olisi 60,3mm halkaisijaista rosteria eli pikkasen alle 2,5"..

Niinjoo eli kysymys olis siis, että herääkö noi ahdot sitten tolla 3" normaaliolosuhteissa ja metässä? Ahistaako pienemmät sitten maantiellä? Ahdot tulisi olemaan ehkä noin 1.0bar ja syötöt sitten niiten mukaset.
itellä on tuommoset tuossa mehtä vehkeessä

taitaa olla ainakin kolmen tuumasta
Vastaa lainaten
  #56  
Vanha 02.10.2008, 00:02
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Aparaatti Näytä viesti
Minkäs kokosia ahtoputkia ootte jälkiasennellu 12h-t:hen? Tarkotus ois jossain vaiheessa laittaa väläri tohon omaan, mutta pohdinnassa on, kannattaako tehä 3" vai 2,5".. Tai oikeestaan tiedossa olisi 60,3mm halkaisijaista rosteria eli pikkasen alle 2,5"..

Niinjoo eli kysymys olis siis, että herääkö noi ahdot sitten tolla 3" normaaliolosuhteissa ja metässä? Ahistaako pienemmät sitten maantiellä? Ahdot tulisi olemaan ehkä noin 1.0bar ja syötöt sitten niiten mukaset.
60 mm on varmasti riittävä. Eikä se putken halkaisija oikeastaan käytännössä mihinkään vaikuta 12H-T:n tehoisessa diisselissä, kunhan ei ihan mehupilliä ole. Käypä vaikka kato uutta 200-sarjan Cruiseria, ei taida paljoa 50 mm paksumpia putkia cuulerissa olla.

Tosta akun + navan vierestä menee:
Vastaa lainaten
  #57  
Vanha 02.10.2008, 11:48
Aparaatti:n Avatar
Aparaatti Aparaatti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.07
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 267
Perusasetus

Kiitoksia vastauksista. Paljos tossa v8 toyotassa on tehoa? Jos ite värkkäilis tosta 60mm putkesta niin pitäs ainakin viiveen olla pienempi. Mites titanixilla ja jollapakulla herää ahot metässä?
Vastaa lainaten
  #58  
Vanha 02.10.2008, 13:33
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Aparaatti Näytä viesti
Paljos tossa v8 toyotassa on tehoa?
265 hv/650 Nm, lastulla 310 hv/782 Nm (DPChip).
Vastaa lainaten
  #59  
Vanha 02.10.2008, 14:54
Turpo-Urpo:n Avatar
Turpo-Urpo Turpo-Urpo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.06.08
Sijainti: Kokkola
Viestit: 591
Perusasetus

Joo 50-60mm riittää näissä hommissa pomminvarmasti, ite laitoin 3" ku coolerin lähdöt + muut lähdöt lähestulkoon 3" ja näyttäähän se mehevältä ku paksut putket konehuoneessa
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger.
Vastaa lainaten
  #60  
Vanha 02.10.2008, 15:15
titanix:n Avatar
titanix titanix ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.10.06
Sijainti: savonmua, Finland.
Viestit: 459
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Aparaatti Näytä viesti
Kiitoksia vastauksista. Paljos tossa v8 toyotassa on tehoa? Jos ite värkkäilis tosta 60mm putkesta niin pitäs ainakin viiveen olla pienempi. Mites titanixilla ja jollapakulla herää ahot metässä?
joo itekkin tein sen takia tuommosesta tavarasta ahto putket ,kun sitä oli valmiiks saatavilla ja kuulerissa oli kans tuon kokoset lähöt.ihan riittävän hyvin herää ,onhan sinne vaihettu koko syöttö pumppukin,eikö tuossa lie jo pienen tai vähän isommannii kuormaauton
syöttö määrät
Vastaa lainaten
  #61  
Vanha 15.03.2009, 20:31
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Viestit: 1.035
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja osilpi Näytä viesti
Olis kaverilla turbo ja kuuleri myynnissä, ja hinta houkuttelee.

Turbo on ilmeisesti Saab 9000 2.0 175hv:n turbo. Hukkaportillinen vesijäähdytteinen Garret on (imu 48 / pakoaukon koko n 58), mutta mallia en tiedä (ei lukenut missään). Mitähän seuraavat tiedot kertovat:
S/N XK00713A
P/N 452068-IS
C/N 9146010
A/R 0-49 M4 DHI2???

Selviääkö noista, mikä on kyseessä (kuvien perusteella näyttäisi melko samalta kuin t03, mutten ole varma)?

Kuuleri on Saabin n 600x400mm. Molemmat ovat tehdasuusia.

Ideana oli tehdä budjettiratkaisu hojon koneeseen. Tiedän turbon olevan varsin pieni, mutta tavoitteena olisi hyvä vääntö pienillä kierroksilla ja kärryä 80km/h vedettäessä.
Laipathan tuohon joutuisi itse tekemään.
Ollaanko tässä nyt hakkaamassa päätä puuhun???

HJ 60 -82

Edited by - osilpi on 31/03/2007 12:09:11



villi veikkaus t25. auttamatta taitaa pemppu mennä tukkoon kierroksilla. ite aattelin koittaa hojoon kahta pajeron td04:sta, ja läppäsysteemillä ohjattuna matalilla kierroksilla toinen ahtaa, ja jossaki maagisissa kierroksissa läppä auki ja riemu alkaa...
__________________
rocky projekti odottaa kesää.
Vastaa lainaten
  #62  
Vanha 16.03.2009, 10:49
Aero Aero ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 08.08.08
Sijainti: Janakkala
Viestit: 7
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja osilpi Näytä viesti
Turbo on ilmeisesti Saab 9000 2.0 175hv:n turbo. Hukkaportillinen vesijäähdytteinen Garret on (imu 48 / pakoaukon koko n 58), mutta mallia en tiedä (ei lukenut missään). Mitähän seuraavat tiedot kertovat:
S/N XK00713A
P/N 452068-IS
C/N 9146010
A/R 0-49 M4 DHI2???

Selviääkö noista, mikä on kyseessä (kuvien perusteella näyttäisi melko samalta kuin t03, mutten ole varma)?
T03 se on, käytetty välillä 1985-1988, ehkä myös 90-luvun puolella. T03:n (mandariini) erottaa kyllä T25:sta (herne) ihan paljailla silmillä .

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja osilpi Näytä viesti
Kuuleri on Saabin n 600x400mm. Molemmat ovat tehdasuusia.
Arvatenkin lähdöt alakulmista taaksepäin? Vanhemmissa oli lähdöt taaksepäin, uudemmassa versiossa (muistaakseni matalamman keulan myötä) lähdöt alaviistoon sivulle.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja osilpi Näytä viesti
Ideana oli tehdä budjettiratkaisu hojon koneeseen. Tiedän turbon olevan varsin pieni, mutta tavoitteena olisi hyvä vääntö pienillä kierroksilla ja kärryä 80km/h vedettäessä.
Laipathan tuohon joutuisi itse tekemään.
Ollaanko tässä nyt hakkaamassa päätä puuhun???
Tuo hyrrä sitten herää siinä 2.0 bensakoneessa hengitystä parantelematta jossain 2500rpm paikkeilla (se T25 herää reippaasti alle 2krpm), joten joku 4.0 diesel voi kieltämättä olla aika murhaava kapistus. Erillinen, ulkoinen iso hukkaportti pakopaineiden hallussapitoon voisi olla ihan hyvä idea.

-Aero (en offaa, mutta Saabeja ja Garretteja löytyy tontilta)
Vastaa lainaten
  #63  
Vanha 16.03.2009, 19:43
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Viestit: 1.035
Perusasetus

[QUOTE=Aero;543159]T03 se on, käytetty välillä 1985-1988, ehkä myös 90-luvun puolella. T03:n (mandariini) erottaa kyllä T25:sta (herne) ihan paljailla silmillä .


siks se oliki VILLI veikkaus.. ihan mutuna tuli toi kommentti, jostain syystä toi t25 kuulosti tutulta.
__________________
rocky projekti odottaa kesää.
Vastaa lainaten
  #64  
Vanha 17.03.2009, 10:46
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 565
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Aero Näytä viesti
Tuo hyrrä sitten herää siinä 2.0 bensakoneessa hengitystä parantelematta jossain 2500rpm paikkeilla (se T25 herää reippaasti alle 2krpm), joten joku 4.0 diesel voi kieltämättä olla aika murhaava kapistus. Erillinen, ulkoinen iso hukkaportti pakopaineiden hallussapitoon voisi olla ihan hyvä idea.
Osat myytiin ajat sitten muualle ja tilalle iskettiin 12H-T vakioturbolla.
Vastaa lainaten
  #65  
Vanha 17.03.2009, 18:14
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Viestit: 1.035
Perusasetus

katto ny ku oli käyny vanhaks tää topicci...
__________________
rocky projekti odottaa kesää.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj-60 turbotus Toni.k Tekniikka & Jutustelu 33 12.10.2009 08:16
HJ60 turbotus? Tekniikka & Jutustelu 2 11.10.2007 10:34
l-200:sen turbotus maasteri Tekniikka & Jutustelu 4 16.11.2006 22:09
3B turbotus Tekniikka & Jutustelu 1 27.09.2006 10:28
Turbotus jansku Tekniikka & Jutustelu 8 07.12.2003 19:28


Sivu luotu: 05:40 (GMT +2).