Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #12  
Vanha 24.09.2008, 18:41
G16AB G16AB ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: Oulun lääni
Viestit: 49
Perusasetus

käytännön vinkkejä


Koska hehkut joutuu kuitenkin joskus vaihtamaan, niin oikea aika siihen on ilmeisesti nyt, korjaamon tarkistuveloituksen hinnalla saa jo uudet.

Vanhat hehkut voi tarkastaa vian toteamiseksi yksitellen yleismittarilla, joka kestää 20 ampeerin tasavirtakuorman.

1. Mittari ja hehku yhdessä sarjaan muutamaksi sekunniksi akun kanssa. Lukema hyppää diginäytössä jopa yli 25A, mutta laskee parissa sekunnissa 10-15A:iin (siis ehjällä hehkulla).
2. Hehku punastelee ensin keskeltä, mutta myös kärkiosan pitää muutamassa sekunnissa ruveta punastumaan. Älä testaa liian pitkään tai hehkusta tulee entinen. Samoin mittarin pitää antaa jäähtyä välillä.
3. Suoraan akkuun kytkeminen on mahdollista järjen kanssa, mutta kannattaa kytkeä ajovalopoltin sarjaan hehkun kanssa, niin lämmönnousu ei karkaa käsistä (silmistä).

Viimeksi muokannut G16AB : 24.09.2008 18:44
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
vika vai ominaisuus? hazzinen Tekniikka & Jutustelu 4 22.05.2007 20:09
missä vika??? pallero Tekniikka & Jutustelu 18 12.11.2006 20:20
Metka vika KajdePuu Tekniikka & Jutustelu 24 16.02.2005 11:04
Help missä vika Yleiset 4 04.01.2005 11:07
mikä vika?!?! Tekniikka & Jutustelu 8 25.10.2004 15:01


Sivu luotu: 13:09 (GMT +2).