Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Offens
Minäkin miettinyt noita asioita, kokemusta pajeroista etupään kitkalukolla ja pyöräytettävillä napalukoilla olevia ollut ja on edelleen toinen. Käyttö lähinnä metsästykseen liittyvää. Nuiden pajeroiden meno hyytyy kyllä melko äkkiä, jää vain pahempiin paikkoihin kiinni. Hirveästi ei viitsis ruveta paranteleen menopeliä, niin onko niin että, susuki ja niva jatkavat vielä siitä mihin pajeron meno hyytyi. Tai ottakaa merkki fanit pikku intos siitä mikä vakiona paras.
|
Vanhojen pajeroiden meno kyllä voi hyytyä äkkiä, mutta 90-luvun mallit ovat kyllä jo aika eteviä, ja mitä uudempaan tulee niin sitä paremmaksi ne ovat myös maastossa osoittautuneet. Toyotilla kehitys on ollut päinvastaista. 90-luvulla pajeroihin tuli 100%-paineilmalukkoja taakse ja myös keskellä on lukko, 90 luvun naperossa on myös enemmän joustoja. Napalukot ei ole mitkään muut lukot kuin nillä vain laitetaan neliveto päälle, 80 luvun pajerossa ei ole ollut vakiona koskaan akseleilla täysiä lukkoja, takana vain luistonrajoittimia. Sanoinpahan tämän vain, kun jotkut puhuvat pajerosta, niin kaikki heidän juttunsa koskee aina 80-luvun mallia, ja sitä sitten yleistetään samalla tavalla ihan mihin tahansa pajeroon, silloin se oli kilpailijoihin nähden huonompi etenijä, uudemmat ovat huomattavasti parempia maastossakin tosin ne eivät tuohon rahaan istu.