![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Minäkin miettinyt noita asioita, kokemusta pajeroista etupään kitkalukolla ja pyöräytettävillä napalukoilla olevia ollut ja on edelleen toinen. Käyttö lähinnä metsästykseen liittyvää. Nuiden pajeroiden meno hyytyy kyllä melko äkkiä, jää vain pahempiin paikkoihin kiinni. Hirveästi ei viitsis ruveta paranteleen menopeliä, niin onko niin että, susuki ja niva jatkavat vielä siitä mihin pajeron meno hyytyi. Tai ottakaa merkki fanit pikku intos siitä mikä vakiona paras.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tuon hintaluokan auton on aika monesti yli 10 vuotta vanhoja ja jos ei ole mitään korjaustaustaa niin noiden huoltaminen ja ylläpitäminen voi tulla yllättävänkin kalliiksi.Koskee siis kaikkia nelivetomaastureita ja miksei h-autojakin.
Maastureissa on yksi paha puoli...kerran ostat niin ostat luultavasti toisenkin ![]() Kaikki menee niin kauan hyvin kun varautuu pahimpaan ja surffaa aallolla.
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#5
|
|||
|
|||
![]() ...
pajeroista en tiiä. kinkkukaapin tohon hintaluokkaan jos meinaat niin olis parempi osata hitsata ja ens töinä vilkaista hytän ja lavan välistä osioo rungossa... ei loppuunsa paha korjata jos ei kukaan oo menny räpeltää ennen.
hilux aika lähellä kingcapin tyylistä niissäkin norjan kromia löytyy... mitä etenemiseen tulee niin vakiona suzuki ja työllä ja pikkurahalla muokattuna suzuki vaan maantiellä suska on tunnetusti ajonautinto etenkin liukkaalla ![]() paljonko lie pyynti vitaralla ite yllätyin miten hyvin semmonen menee maastossa milainen lie tiellä? LJ-70 toyo mielestäni aika hyvä ajaa tiellä ja ei se huono ole metsässäkään menemään niin tuo hitsaustaito taitaa olla tarpeen melkeimpä minkä tahaansa vanhemman hommaa... |
#6
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=nyyyyyybi;485758]Vanhojen pajeroiden meno kyllä voi hyytyä äkkiä, mutta 90-luvun mallit ovat kyllä jo aika eteviä, ja mitä uudempaan tulee niin sitä paremmaksi ne ovat myös maastossa osoittautuneet. Toyotilla kehitys on ollut päinvastaista. 90-luvulla pajeroihin tuli 100%-paineilmalukkoja taakse ja myös keskellä on lukko,
Mielenkiintoista tietoa tälläiselle joka ei niin perehtynyt asiaan. Onko jo vuoden 90 lavamallin pajerossa (200) nämä paremmat lukot ja joustot, vai mistä mallista niitä löytyy? Niva miehetkin vois vähän ottaa kantaa ja kertoa hyvistä ja huonoista puolista. Tuo ettei susuki ole nautinto ajaa tiellä on helppo uskoa. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
L200-essa on lukko takana muistaakseni ABS-malleissa, muttei tainnut ihan vielä 90-vuonna, vaan vasta tässä seuraavassa korimallissa. Pajerossa sama juttu, eli vasta 2gen korimallissa on näitä takalukkoja, ja saa myös 33 otteeseen helposti koska yhdysvalloissa oli tehdasasennuskoko 31, senkin dokumentin jostain täältä foorumilta löytää.
Mutta tuohon 3000€ euron budjettiin kannattaa varmaan katsoa muuta merkkiä kuin mitsuja, ne mitsut mitä siihen istuu niin ovat kuitenkin sen verran vanhoja että muilla valmistajilla taitaapi siinä ikähaarukassa ehkä olla parempaa tarjottavaa, uskoisin näin. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Tässä nyt on suzukeista ja tojotista kokemusta monen vuoden ajalta, ja nyt on sitten pajero alla, ja kyllä tuolla pajerolla pääsee ihan samoista paikoista.
Rengas kokohan se määrää aikalailla nuissa vakio peleissä tuon kannon ylitys kompleksin. Yksi auto on ollut kuitenkin ylitse muiden. Nimittäin bj-40 tojota, kapeilla renkailla. Meni maastossa niin että rytisi. Ja kaikkihan tietää että paskallakin autolla kehtaa lähteä isompaakin rommakkoa ylittään kun nakkaa keulalle kunnon vinssin. Nivastakin on sen varta tietoa että kapeilla ja korkeilla renkailla menee yleensä paremmin kuin muuta pikku tötteröt. Ja jos ajoa tulee muuallekin kuin maaston puolelle niin kannattaa tosissaan harkita pitempiä maastureita, merkkiin katsomatta. Pienet tötteröt kun tahtovat olla uraherkkiä vehkeitä. Tosin nuo pajerothan ovat saavuttaneet hyvän suosion myös pätkä mallina, hiljaisuuden ja hyvän ajotuntuman takia. Itsekkin olen siihen ihan tyytyväinen. Sitten nuista tyyppivioista yms. KAIKISTA MERKEISTÄ LÖYTYY OMAT TYYPPIVIKANSA, jopa niistä maastureiden aatteli porukasta eli G mersuista! =) Kaikkihan sen tajuaa että kun maastossa ajetaan niin kyllä siellä parempikin laite hajoaa ja nythän siis puhutaan vakio vehkeistä! Eri asiahan on sitten ne rakennellut offi pelit. Tälläinen olis meitin mielipide.=) |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Bensankulutus on kautta aikojen ollut kuuma puheenaihe mutta jos kaikki autossa on suurinpiirtein kunnossa niin kulutus pysyy alle 12 litran helposti. Jos olet vähänkin isompi kaveri niin kuskinpaikka ei ole niitä kaiken tilavampia, itse ratkaisin ajo-asennon kohdalleen vaihtamalla etupenkit Subarusta, saipahan kaupanpäälle istuinlämmityksen... Ehdoton miinus on uusien varaosien saanti suomesta mutta jos itse tai joku tuttu käy venäjällä niin sieltä saa vaikka koko auton palasina eikä hinnat päätä huimaa.. Takavetoladan raadoista löytyy yllättävän paljon käypää osaa esim. takaperän murikka käy suoraan ja etuperän kuoriin käy takaperän sisälmykset... Vakiokokoiset renkaat on on aika hankalasti löydettävää kamaa mutta jos laittaa kokoa esim. 205/70 15" niin ei tarvitse vielä teurastaa siivenkaaria. Harmi että käytettyjen nivojen hinnat on karannu käsistä kun 1000 ei saa minkäänlaista vehjettä leimalle ja 2000 ei edelleenkään vielä takaa tekniikan tai peltien suhteen mitään hirmupriimaa kamaa... Tässä jotain pientä mitä tuli äkkiseltään mieleen. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Minä kiitän vastauksista. Vaikken topiikkia avannutkaan, ,, uskon monelle olleen hyödyllistä tietoa.
Nivan lukoista vielä, olen käsittänyt niin ett siinä on traktori tyyppinen tasauspyörästö lukko,, joka pakottaa joka renkaan pyöriin kun käsky käy. Onko näin? Tai mitä suurinpiirtein maksais jos tuon mun 88 pätkä pajeron varustais oikeasti pitävillä lukoilla. |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Nivan napoista en aivan varma ole. Mutta pajeroon saapi muutamalla satasella 100% perän taakse. Ja olikos niin että etusiin ei nuita täysiä lukkoja saa jos auto on -88 tai -89 vanhempi ja itselläni kun auto on vanhempaa mallia niin en ole nuita etulukkoja katsellutkaan.
|
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() En itse ole ainakaan törmännyt nivan 100% kytkettäviin lukkoihin etu tai taka-akselille. Kylläkin siihen löytyy levylukko tai torsen lukko vai pitäisikö sanoa että luistonrajoitus. 100% lukko syntyy kylläkin halvalla kun sattuu olemaan hitsipuikko ja maski ![]() Jos jollakin on tietoa mistä saa kytkettävää 100% lukkomurikkaa nivaan etu tai taka-akselille olisin erittäin kiitollinen tiedosta. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tiedän kokemuksesta molemmat omistaneena ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Volvo Laplanderin hankinta | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 27.08.2008 08:14 |
Osakasko hyvä hankinta | joker | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 18.08.2007 08:40 |
Veten -87 hankinta | Vuosimallit 1984-1996 | 22 | 09.11.2004 11:50 | |
Vanhan rangen hankinta? | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 19.03.2004 22:27 | |
Veten hankinta | Vuosimallit 1984-1996 | 11 | 05.09.2003 07:28 |