![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Hyvä ettei palanut pahemmin. Voi olla sulakkeet aika kiven alla, mutta yks oma päävirtakytkin siihen vinssin plusjohtoon, ja pidetään pois päältä aina kun ei vinssata.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tätä kun ei oo tullut aikoihin päivitettyä, niin laitetaan nyt pari huono kuvatusta kännykällä.
Pohjaa olen muokannut "boatside" tyyppiseksi sen mitä pystyy että auton sa vielä kilpiin. Helmapalkki on nyt silleen että ovista piti leikata reilut 5cm pois ja hitsailla takasin kasaan: Ja palkit (100 x 50 x 4mm) on hitsattu siten, että yläreuna on sillä tasalla missä on alunperin kynnyskotelon yläreuna. Alareuna on tällöin ~10cm korkeammalla kun helmakotelon alareuna alunperin. Käytännössä siis olen leikannut lattian kokonaan pois koripalkin ulkoreunasta sivulle, helmakotelot pois kokonaan siten, että A - B - C - pilareiden "jalat" on jätety omalle paikalleen ja palkit hitsattu niihin kiinni. Lattia on 2mm pellistä, ja hitsattu koripalkkiin ja helmapalkkiin jotakuinkin täysillä saumoilla. ...se yrittää kiivetä puuhun ![]() Viimeksi muokannut Timo_L : 09.10.2009 20:47 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Niin juu, ja ennenkuin kukaan ehtii kysyöä niin kyllä, tulee vielä helmaputket. Homma on vain vähän puolitiessä kun työt haittaa harrastuksia...
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mitäs se oikein alleen kuseksii?
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Vähän se lörötti syylarinesteitä, kun oli paisuntasäiliö irtonaisena konehuoneessa ja niin alhaalla ettei oikeen tykännyt pitää nesteitä sisällä. Ei se tavallisesti mitään vuoda - Jeepiksi kumma kyllä ei edes öljyä
![]() Onhan se karun näkönen, mutta siistytyy tosta vähän kunhan saan modatun etumaskin ja uudet valot paikalleen. Niin ja kait noi etulokaritkin pitäisi laittaa... Töitä vaan on tosiaan niin pirusti ettei meinaa ehtiä rakentaa. Oishan toi vielä tarkotus tän vuoden puolella, ei periaatteessa leimalle tarttis tehdä kun pohja kuntoon (siellä on vielä muutama kohta uusittava/ muokattava) ja takaiskarit & etumaski & lokarit kiinni niin olisi ihan ok. Etupään muodonmuutoksen ehtii tekemään myöhemminkin.. Viimeksi muokannut Timo_L : 09.10.2009 23:42 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
No niin, nyt projekti jatkuu ton etupuskurin muutoksella. Eli siis erillinen vinssipuskuri lähti taivaan tuuliin, tilalle täällä jo ainakin Jeeperin ja 454SS:n käyttämä versio vinssin upotuksesta keulan aisojen väliin. Em. taitaa molemmilla olla vinssi "selkä menosuuntaan", mutta mun on taas pakko olla erilainen ja kattoa mitä tästä tulee kun on vinssi oikeinpäin.
Homma lähti leikkaamalla keulasta ~10cm alkuperäistä aisaa ja poikkituki pois, tilalle 50 x 100 x 4 mm palkista 15cm pitkät pätkät. outui tuohon päälle vielä leikkaamaan palkin halki niin sai täyskorkeaksi (ja on vähän vahvempikin tolleen). Poikkipalkki on hivenen tukevampaa 60 x 120 x 5 mm tavaraa. Aisojen sovittelua ja hitsausta: Aisan päät valmiina poikkipalkin hitsaukseen: Poikkipalkki vielä kokonaisena: Saumaa: |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Hieman saanut jo haluttua muotoa:
Päädyn vahvikepala (vielä leikkelämättä muotoon) ja siihen hitsatut 12mm mutterit (saa nähdä kadunko tätä ratkaisua myöhemmin): Aisan päiden vahvikkeet paikallaan, ja vinssin kiinnityslevyt (7mm tavaraa) paikallaan & boksattu ("täyttösaumattu", ei toi valovirta-migi oikein kerrasta noin paksuun levyyn polta): Vinssin ja maskin (pitää hommata jostain ehjä tilalle ![]() Poikkipalkin reunat on jo muokattu viistoiksi, samoin tuo palkki on hitsattu takaisin umpinaiseksi & parit vahvikkeet lisätty. Kuvia vain ei vielä siitä ole. Seuraavaksi pitäisi hitsata koripalkkien ulkoreunoihin etupäähän (jokseenkin jousitolpasta eteenpäin) ~4mm levystä vahvikepalat että tuo keula kestää kunnolla, ja mahd. myös sisäpuolelle vähän ohkasemmasta sopivat vahvikkeet orkkisaisan ja tuon uuden päädyn sauman kohdalle. Ideana tuossa keulan vahvikkeiden teossa myös se, että vinssikäytön lisäksi se kestää myös tulevan turvakaaren keulapään hitsauksen tuonne palkkiin kiinni suoraan. Ja ei, ei ole tarkoitus tehdä AKK:n mukaisia kaaria joten vitut välitän niiden pykälistä. Teen sellaisen mikä toimii, ja näyttää hyvältä ![]() Sitten suunnittelemaan kidan yms. sijoittelua ja kiinnityssysteemiä... Viimeksi muokannut Timo_L : 17.12.2009 16:44 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
mul on sulle ehjä maski! jos toi on sellanen "tuhat" osanen?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
SHREK (Cherokee projekti). | 454SS | Maasturiprojektit | 476 | 12.12.2015 17:26 |
Myyty | KössiKenguru | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 02.06.2008 08:10 |
O: halpa XJ cherokee projekti | KooPee | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 29.05.2008 19:43 |
Projekti Mall Crawler (Jeep Cherokee) | Timo_L | Maasturiprojektit | 89 | 19.04.2008 10:52 |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |