Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.08.2008, 12:29
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 565
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ILE Näytä viesti
Tuossa parit kuvat omasta toteutuksesta...
Kuvista ei oikein varmasti nae, joten kysytaan. Onko tuossa etupaan kiinnityksessa kierreosaa tms, joka antaa akselin kiertyessa liikevaraa, vai onko siina pelkat puslat. Ts joustaako pelkat puslat tarpeeksi. Onko ihan normi jousien riipukkeet vai mitka.

Mita kokoa ne katkeilleet pultit ovat olleet niin edessa kuin takana. Tietaisi sitten omassa projektissa laittaa jareammat tai lujemmat.

Etuakselilla traction bar nayttaisi olevan kiinni vaihteiston kannatinpalkissa. Itse en siihen voi pohjapanssarin vuoksi kiinnittaa, joten ajattelin tehda kiinnityksen mahdollisesti itse panssariin, kanttauksen kohdille. Pitaisi kestaa, mutta hieman vaikeuttaa panssarin i+a.
Onko tuo taka-akselin kiinnityspalkki itse lisatty, kun ei alkuperaiselta nayta.

Eli teit molempiin periin murikan ylapintoihin uudet tayttoproput. Saiko siihen kuoreen kierteytettya suoraan vai hitsasitko mutterit tms.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.08.2008, 14:53
milsim:n Avatar
milsim milsim ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.06.08
Sijainti: Orivesi
Viestit: 156
Perusasetus

Löytyisikö valmiita piirustuksia sekä eteen että taakse? Tahi edes mittoja?
__________________
http://www.yritysreaktori.fi
Digitaalisen mainonnan teräksinen osaaja
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.08.2008, 22:11
ILE:n Avatar
ILE ILE ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.07.05
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 95
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja osilpi Näytä viesti
Kuvista ei oikein varmasti nae, joten kysytaan. Onko tuossa etupaan kiinnityksessa kierreosaa tms, joka antaa akselin kiertyessa liikevaraa, vai onko siina pelkat puslat. Ts joustaako pelkat puslat tarpeeksi. Onko ihan normi jousien riipukkeet vai mitka.
Se "kierreosa" on M20 kokoinen pultti josta on pätkästy kierteet pois ja vastapuolella muistaakseni
M24 mutteri josta porattu kierteet pois. Takana on työntövarren pää joka siellä pyörii.
Jousien riipukkeissa on offroadtarvikkeesta hankitut rasvattavat tapit ja puslat.

Lainaus:
Mita kokoa ne katkeilleet pultit ovat olleet niin edessa kuin takana. Tietaisi sitten omassa projektissa laittaa jareammat tai lujemmat.
12mm 8,8 molemmissa akseleissa. Tiiä kestäiskö kovemmat paremmin, 12,9?

Lainaus:
Etuakselilla traction bar nayttaisi olevan kiinni vaihteiston kannatinpalkissa. Itse en siihen voi pohjapanssarin vuoksi kiinnittaa, joten ajattelin tehda kiinnityksen mahdollisesti itse panssariin, kanttauksen kohdille. Pitaisi kestaa, mutta hieman vaikeuttaa panssarin i+a.
Onko tuo taka-akselin kiinnityspalkki itse lisatty, kun ei alkuperaiselta nayta.
Lisäsin sen palkin sinne itse, nyt jos tekisin niin veisin sitä enemmän keulaa kohti että sinne mahtuis
pitempi traction bar ja alaputken alemmas että se suojais kardaania paremmin.

Lainaus:
Eli teit molempiin periin murikan ylapintoihin uudet tayttoproput. Saiko siihen kuoreen kierteytettya suoraan vai hitsasitko mutterit tms.
Pelkästään etumurikkaan kun ei takana sitä tarvinnu niin pystyyn kääntää. Kartio kierteinen M14 kokoinen proppu jostain jäi käsiin niin sen sinne ruuvasin.

Takana nuo mitat on työntövarsi päästä ylempään reikään 89cm, alempaan 84cm ja akselin puolella
reikäväli on n.15cm.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.08.2008, 20:11
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Viestit: 1.035
Perusasetus

kiitos kattavista vastauksista! näillä mennään jo k(p)uuhun...
__________________
rocky projekti odottaa kesää.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.12.2008, 09:47
hj:n Avatar
hj hj ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 879
Perusasetus

onkos kukaan kokeillut tälläistä


niin että voisiko olla jopa toimiva

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.12.2008, 13:14
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hj Näytä viesti
niin että voisiko olla jopa toimiva
Väittäsin onnistuvani vääntämään tuon sylinterin varren solmuun alta aikayksikön :P

Pitääpi kampeutua tästä tallille hitsailemaan uusia tractionbareja hojoon.. saa nähä uskallanko laittaa kuvia.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.12.2008, 22:13
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Oliskos tuon voinu laittaa pitkä putki alle?
JOs olis onnistunu suojaamaan kardaania paremmin niin...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Oranger rakennus srj. MYYTY tomikoo O/M/V Ajoneuvot 30 24.11.2007 22:22
mielenkiintoinen traction bar Jande Tekniikka & Jutustelu 4 30.04.2007 15:26
Chevyn automaatin rakennus offikäyttöön Racingrabbit Tekniikka & Jutustelu 5 13.02.2006 11:32
M: V-8 Off road häksätin rakennus sarja MakeO O/M/V Muut 4 29.10.2005 19:11
Parit videot ja rakennus kuvaa Nerd-O Tekniikka & Jutustelu 0 04.10.2003 19:12


Sivu luotu: 12:05 (GMT +2).