![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]()
Olipa hyvä, että mm. Inkkari ehti kommentoimaan.
Palaan nimittäin ilman edittiä vielä tuohon topikkiini. Eli kenties pahempaa, kuin itse sekopäinen jutustelu, on juurikin se, että mitä ihmeellisimmällä keskusteluketjulla yritetään saada porukka toistensa kimppuun.. Muistellaanpa Lekan aikaisempia keskusteluja. Monessako aloittamassasi keskusteluketjussa olet itse laittanut aloituksen lisäksi mitään järkevää kommenttia. Valitettavasti, kuten Inkkarikin tuossa jo totesi, nämä keskusteluketjut ovat lähes poikkeuksetta kääntyneet sinua itseään vastaan. Huomasit sitä, eli et.. Minulla ainakin hekilökohtaisesti tulee sellainen inhoreaktio, kun luen useimpia aloittamiasi viestiketjuja.. Ja nyt tietty joku kiljuu, että pakkoko niitä on lukea. Samaan syssyyn minä puolestani sitten kiljun, että pakkoko sellaista tuubaa tänne on tunkea, jota ei voi lukea. Eikös joku Suomi24nen vois olla sellaisen sonnan paikka. Itse olen ainakin pitänyt Offipalstaa aivan asiallisena keskustelupaikkana. Turhanpäiväinen provosointi ja oman sekopäisyytensä ylpeä esitteleminen vaan pikkuhiljaa on nakertanut tämän palstan suosiota, ainakin minun silmissäni.. Valitettavasti Leka on yksi näistä ylpeistä temmeltäjistä. Eikä siinä kenties olisi mitään senkummempaa, mutta kun noihin aloitustopikkeihin pakkaa aina joku heittämään kommenttia. Vähän niinkuin minä nyt. Tämä keskusteluketju käsittelee mielenterveysasioita, tiedetään. Mutta kun oikein tarkkaan lukee tämän offtopikiksikin helposti luokiteltavan vastaukseni tähän ketjuun, niin siitäkin kyllä voi huomata tämän tekstin kuulumisen tähän ketjuun, vaikka sitä hieman sivuaakin. Eli kuten jo aiemmassa topikissanikin kysäisin, kysyn vielä uudelleen, että ei jäisi epäselväksi, että todellakin tahdon lukea vastauksen täältä. Mitkä ovat Lekan motiivit yrittää aloittaa keskustelua näinkin mielenkiintoisesta aiheesta, kuin mielenterveys? Mikäli sinulla itselläsi, keskustelun aloittajana ei ole mitään mielenkiintoista kommentoitavaa tähän ketjuun, niin minun puolestani voisit ensi kerralla antaa jonkun muun aloittaa nämä keskustelut. Eikös se jokin kirjoittamaton sääntö ole, että keskusteluketjun aloittajan(kin) on kyettävä keskustelemaan aloittamassaan ketjussa asiallisesti. Vaikeiden kysymysten nakkeleminen palstoille, ilman kykyä perustella omia näkemyksiään ja kommentoida käytyä jutustelua, on aivan sama, kuin jättäisi kysymyksen esittämättä. Ainoa, missä mielestäni ei tarvitse mielipiteitään perustella, on Linkit -osio. Kiitos ja Anteeksi Niin ja konoselle, kun tekstiäni lainasit: Kakaroilla tarkoitan lapsia. Se, että koulumaailma antaa lapsille tehtäväksi hakea tietoa netistä, ei välttämättä enää olekaan hyvä juttu.. Hyväksi asian saisi ainoastaan sillä, että tiedon hakeminen tapahtuisi valvotuissa olosuhteissa. Siis lapsien tapauksessa. Internet sinällään on siinämielessä hyvä mesta, että sieltä todellakin löytyy mitä mielenkiintoisinta ainesta.. Osa tästä saatavasta tiedosta on omiaan myös koulutehtävien teossa. Liian usein kuitenkin, lähinnä ns. isompien lasten kohdalla tapahtuu sitä, että googlella haetaan annettuun tehtävään liittyvää tietoa, joka sitten copypastella pusketaan suoraan wöördille ja tehtävä palautetaan ns. omana.. Kysymys voikin kuulua, että onko netti ylipäänsä hyvä paikka koululaiselle sen tiedon hakemiseen? Tottakai se on hyvä, mutta siihen täytyy liittää myös tavallista suurempi vastuu. Onko se vastuu sitten lapsella, opettajalla, vanhemmalla vai kellä? En minä tiedä, eikä minulla ole vastauksia siihen, miten lasten netinkäyttöä tulisi valvoa. Vaan ei se ole pelkkä netti, joka jyllää.. Kyllä kalpeita, ylipainoisia ja mieleltään arkoja lapsia tiettävästi on syntynyt myös Nintendon armollisella myötävaikutuksella, vai onko ihan sattumaa, että kutsuntaikäisten älyttömän huonon kunnon ja Nintendon pelikonsolin myyntiintulon välillä voidaan havaita ihan oikea syy-yhteys.. Viimeksi muokannut Nalle : 13.08.2008 09:43 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Keskustelua gps-lokin käytöstä valvontaan | jappe | Tapahtumat | 20 | 14.10.2007 19:49 |
Varapyöränsuojus joka herättää keskustelua? | offipete | Chit-Chat | 0 | 10.05.2006 20:43 |
keskustelua nyybin kanssa | pee | Chit-Chat | 18 | 15.04.2005 18:39 |
Muutos katastus (Yleistä keskustelua) | juha_t | Tekniikka & Jutustelu | 34 | 19.03.2005 18:01 |
Huonoa keskustelua kristinusko-ryhmässä! | Lars | Niilo Paasivirta - Correct Opinions | 0 | 18.12.2001 16:26 |