![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]()
Tuo "revennyt lappu" ongelma oli Mylpyn ja minun keskustelun aiheena eilen "aftergameissa" ja ideoitiin jotta seuraavana vuonna pitää laittaa metallikaulukset narujen läpivientiin jolloin se ei voi vahingossa revetä millään. Tämä on tääs tulos siitä kun koetetaan kurottaa ja venyttää niin pirusti.
|
|
||||
|
||||
![]() Hauskaa oli
Rodeo Drive tiimi kiittää hienoista rasteista. Vaikeusaste oli kohdallaan.
Tätä keskustelua on hienoa lukea. Tekemäni tuloslaskentaohjelma on toiminut. Nyt keskustellaan oikeista asioista, eli kisasta. Ei pelkästä pistelaskennasta. Jeeppi poiki toisen kerran kisoissa. Molemmat kerrat olen itse rikkonut jotain. Aikoinaan rikoin takavetarit lähteämällä käsijarru päällä liikkeelle ja nyt sammutin koneen jäähdytyksen ja unohdin laittaa sen päälle lutakon jälkeen. Jäähdytin räjähti, mutta onneksi yläpäästä. Saatiin 3 tunnin uurastuksen jälkeen paikattua ja kisa jatkui. Tiimissä oli mukana uusi takapenkkiläinen. Ei tarvinnut joka rastilla hypätä kuvattavaksi. Uusi tiimin jäsen huomautti vetoauton väristä. Punainen Jeep ei kuulemma sovi vetoautoksi. Korjasin tilanteen ja tilasin väriin sopivan vetoauton. Tuokin ongelma on sitten korjattu seuraavaan kisaan mennessä ![]() ![]() ![]() ![]() Kiitoksia kaikille.
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
![]() ![]() Tämän auton olis voinu hylätä jo katsastuksessa etujousituksen toteutuksesta? (Panhard ja ohjausvarsi ristiin, "jakarit" hitsattu suoraan akseliin.) |
|
||||
|
||||
![]()
Spämmätäämpä huollon ottamia kuvia muutama.
kivikkoon ville hapettaa peruskaasulla kääntelyä ahtaassa paikassa ahdas reitti kivikkoon |
|
||||
|
||||
![]()
Pois kivikosta
Jopan murrosremontti 2 x 15p lutakko vedet kontiin heti ratille pakitus |
|
||||
|
||||
![]()
Siitä sen sai otettua
persaukset kastu ja kumpparin varresta vettä sisään ja äkkiä pois pojat ei tätä ottanu kun hilu olis kuulemma kaatunut spläsh |
|
||||
|
||||
![]()
perusvauhdilla
pläts kannosta vinssailua ei nouse hauta |
|
||||
|
||||
![]()
Hauta rastille tullessa numerolappu oli narussa mutta ei enään tässä vaiheessa.
yöllisiä vinssailuja paha paikka. keula haukkas ja takavinssi hajos. rampit,laipinti ja pylpyrävinssaus pelasti onneksi tästä ja sen jälkeen otettiin varovainen loppukisa ilman katumusvinssiä. |
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä sekin voi revetä ihan samalla lailla, ei se lisää laminaattimuovin kestoa kovinkaan paljon. Oon tässä yrittänyt miettiä ratkaisua tuohon ja aika lähellä se jo on...kestää rastit vaikka äijän roikkua niissä, jos tarvista on.
-P- Lainaus:
|
||||
|
||||
![]()
Keskimmäisessä kuvassa vois kuvitella, että ois vinssattu rastipuusta ja kolmannessa kuvassa ei näy sitä rastipuuta ollenkaan. Ehkäpä tuosta löytyis jotain selitustä??? Hyvä kuitenkin, että hauskaa oli!
-P-
|
|||
|
|||
![]()
Tässä nyt päivitetty cup tilanne. Eli original ja prototype luokat ovat jo ratkenneet. Onnea voittajille Harbor Cruicers ja PP Engineering.
PDF: http://www.ruijanpallas.com/linkitet...ne12082008.pdf Excel: http://www.ruijanpallas.com/linkitet...ne12082008.xls |
|
||||
|
||||
![]()
O 01 Harbor Cruisers kiittää ja kumartaa.
|
|
||||
|
||||
![]()
Onnea Matille ja Tepolle vaikka kaiken takana olikin nainen!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
juu 161 ilman taka lautaa haettuna ja 119 takaperi
|
|
||||
|
||||
![]()
JV on kuitenkin kohtuullisen pirteän näköinen!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Joo, nii ittekkin kattelin että alkaa silmät illan mittaan harittamaan... ei muuten mut en oo moista ennen selvinpäin havainnu
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tähän on kyllä pakko vielä kirjoitella yleiskiitokset rastienvienti tiimille ja muille kilpailua tehneille. Ja en mä nyt niin paha nakittaja ole, vaan vähän pahempi;) Kyllä mä nakkia napsautelen, jos hommat on vaiheessa, missä ei oikeen kukaan tiedä mitä tekisi tai jotain on pitää saada tehtyä nopeasti. Ja yleensä tämä tapahtuu paljon tehokkaammin, kun nimeää jonkun, jonka on homma tehtävä. En kuitenkaan kaikkeen pysty itse vaikka kuinka sitä haluaisinkin.
Tällaisen kilpailun järjestäminen on kuitenkin kokoajan taistelua kelloa vastaan, koska koskaan ei aikaa ole tarpeeksi, vaan on saatava mahdollisimman hyvin tehtyä hommat aikarajan puitteissa. Tämä tarkoittaa sitä, että välillä on vaan pakko tehdä, vaikka homma ei enää mielekkäältä tuntuisikaan. En itse ainakaan halua niskoilleni sitä sadan autokunnan vihaa, kun hommat eivät ole tehty aikanansa. Sama asia on jokaisessa kilpailussa, vaikka kuinka hyvin olisi hommia etukäteen tehty. Aina löytyy viimehetkellä se "PERKELE, miksi kukaan ei ole tätä ajatellut tai tehnyt!!!" asia, joita sitten ratkaistaan äärimmäisen lyhyessä ajassa ja joissa useasti sitten pieniä virheitä tulee. Nämä kilpailut olivat jälleen kerran erittäin rankat henkisesti (kuten aina) ja jopa fyysisesti (kuten aina), mutta (kuten aina) myös erittäin antoisat. Ja kyllä sen yleisesti huomaa että sunnuntai aamuna on porukka erittäin väsynytta, puhe sammaltaa niin toimistonväellä kuin kilpailijoillakin. "thjulft mjhfaaliin.." "mhitjhää..." Esiinnousseihin ongelmiin olen miettinyt vähän ratkaisuja, mutta tähän sitten tarvitsen Jappe:n apua:) Lähinnä, että rastin arvostelua ei voitaisi jättää tyhjäksi, vaan pitäisi hylätyssä kuvassa kirjoittaa esimerkiksi (-) merkki ruutuun, että antaisi hypätä seuraavaan kuvaan. Tämä tietysti vähän hidastaa ja aiheuttaa kettuunnusta tulosten laskijoissa, mutta samalla poistaisi mahdollisuuden hypätä vahingossa jonkin kuvan yli. Kiitän kaikkia kilpailuun osallistuneita kilpailijoita ja järjestäjiä. |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
T: HK nyypinä |
|
||||
|
||||
![]()
Vois kuvitella, että jos kuvittelee rastipuusta vinssaamista niin siitä tulisi sakko eikä kuvan hylky. Eikä sääntöjen mukaan rastipuuta pidä kuvata vaan sitä lappua joten huono selitys tuokin...
|
|
|||
|
|||
![]()
Joppa olikin palkannu appariks jonkun tumman pojan suoraan Afrikasta!
|
|
||||
|
||||
![]()
Nii, voihan siellä narun päässä olla yks appareistakin, ellei ole se puu näkyvissä. Sama keskustelu käyty irroitettavasta peräluukusta, jos ei autoa näy myös...
En nyt muista sääntöjen sanamuotoa, onko tuota rastin kiinnityspuuta mainittu. Onhan noita muita rasteja hyväksytty, vaikka ei näy sitä kiinnityspaikkaa. En ossoo sannoo, kun en tarkastunut yhenkään kilpailijan kuveja. Muutamissa kiistanalaisissa olin sitten irvistelemässä suorituksia. Huonoja selityksiä kaikkityynni kuitenkin... Säännöissä pitäisi lukea, että kuvasta täytyy ilmetä yksiselitteisesti otteet rastiin ja autoon, eli ei pelkästään sitä peräluukkua ja rastilappua, vaan myös osa autoa ja puu, johon rasti kiinnitetty. Näin ei tulisi epäselvyyksiä(siitäkään), toisaalta, miksi ottaa huonoja kuvia. Tosin enpähän oo ite yrittänyt vääntää hyvää kuvaa munia myöten suossa seisten 20h valvottuani... Monitahoinen asia, josta voi vääntää kättä, vaikka mualimantappiin asti. Tässäkin pitäis vaan muistaa, että miks tätä ollaan tekemässä, eikä tehä asiasta turhaan mitään yybervakavaa puristamista. -P-
"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään" -Minä- "Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse" -Minä- Viimeksi muokannut -P- : 12.08.2008 15:56 |
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=Mylppy;480108]
JA Vielä yksi asia missä ei säännöistä löytynyt vastausta saako apukuski/takapenkkiläinen ajaa huolto autoa jos ei huoltomiestä ole saatu mukaan??? Tämä on asia, johon täytyy cup-ryhmän ottaa kantaa ja eiköhän tästä keskustelut synnyt jossain palaverissa. Laitathan tämän kysymyksen myös Officup@gmail.com osoitteeseen. Terveisin: Kalle Myllärinen[/QUOTE Ensinnäkin kiitos hyvästä kisasta, joka meidän osalta kariutui liialliseen remonttiin, ei siitä sen enempää. Tästä jutusta, että saako apukuski ajaa huoltoautoa vai ei, niin minulla tietenkin on vankka mielipide, että saa. Muuten tälläiset 2 ukon tiimit ovat entistä heikommilla, verrattuna näihin niin sanottuihin "ammatti" tiimeihin. En itse ainakaan ymmärtäisi, mitä sillä on eroa, kuka sitä huoltoautoa sinne rastialueen laitamille ajaa. Ei siitä ainakaan mitään etua tule sille tiimille, kenen kakkoskuskin se huoltoauto sinne reitin varteen pitää ajaa. Sitten pieni huomio rastilippujen kiinnitys paikkoihin. Esim. tässä: Autoa rastille viedessä, toi riuku missä rasti on kiinni, meni edellä karkuun. Vieressä oli kumminkin kaatunut iso kuusi, niin mitä järkeä on laittaa rasti kiinni tuollaiseen risuun. Jossain kiven päällä oli pieni tikku lähtenyt juurineen irti sammaleesta ja muuta vastaaavaa. Tämä oli nytten vaan tälläinen huomio, mihin voisi seuraavalla kerralla vähän enemmin ehkä keskittyä, niin tulisi tästäkin hyvin järjestetystä kisasta vieläkin parempi. |
|
||||
|
||||
![]()
Palautetta saa ja PITÄÄ antaa. Positiivinen motivoi jatkamaan, negatiivinen motivoi parantamaan. Eräästä rastista (juuri samalla alueella kuin tuo 007) tuli liiankin helppo kun oksa oli revitty juurineen maasta, vaikkakin kokeilimme jotta sen pitäisi kestää. Ei kestä setien käsittelyssä vissiin kuin 4mm teräslevyyn kaiverrettu rasti joka on kiinni teräsvaijerilla betonirenkaassa
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
kiitos vaan savolaisten suonsotkijoittenkin puolestakin auto toimi melkein täydellisesti ,lukuun ottamatta etu vinssin porsimista ,mut sekin saatiin korjattua seolla,muuten tekniikka pelas,tulevaisuudessa tuleekin sähköisten kelainten tilalla hytrauliset.joku kuva matkan varrelta
|
|
||||
|
||||
![]()
Ei kellään ois kuvaa laittaa siitä Rangesta mikä veti maksimi upotuksen...?
|
![]() |
|
Luokat |
tml |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Warn trophy / Finland Trophy | the_undertaker | Chit-Chat | 2 | 15.08.2007 05:10 |
Croatia Trophy | Tapsa_ja_Dumbo | Linkit | 2 | 07.08.2005 19:27 |
Lapland Trophy | JAMANT | Chit-Chat | 2 | 01.06.2005 08:37 |
Arctic Trophy | Tapahtumat | 8 | 17.03.2005 09:50 | |
Koska Ylläs Trophy ja Warn Trophy 2005???? | Jare | Tapahtumat | 15 | 11.02.2005 22:41 |