Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.08.2008, 21:29
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.860
Perusasetus

Kiitoksia jaa järjestäjille ja maanomistajille.
Kisa meni aika hyvin kalustossa ei suurempia ongelmia.

Kysymyksiä kun säännöt jättävät paljon tulkinnan varaa Esim Säännöt sanovat että rastipuusta ei saa vinssata,ilmeisesti rasti puuta ei saa taivuttaa kun siitä hylky tuli.

mikä on epäurheilijamaista ja mikä ei????

Kuvassa mistä tuli kanssa hylky oli autosta näkyvissä pelkästään rekisteri kilpi ja kilven telinettä osa sekä sakkeli,hylky tuli siitä että ei voida todistaa että auto oli rastilla kun telineen voi irroittaa autosta.

JA Vielä yksi asia missä ei säännöistä löytynyt vastausta saako apukuski/takapenkkiläinen ajaa huolto autoa jos ei huoltomiestä ole saatu mukaan???

No joka tapauksessa ensvuonna uudestaan.
NIIN JA ISO KIITOS Jonetsulle majoituksesta.
T:P15 takapenkkiläinen.


Viimeksi muokannut tapsa4x4 : 11.08.2008 21:36 Perustelu: lisää jorinaa
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.08.2008, 22:01
EeTee:n Avatar
EeTee EeTee ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.09.05
Sijainti: Nurmes, Finland.
Viestit: 300
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 Näytä viesti
Kuvassa mistä tuli kanssa hylky oli autosta näkyvissä pelkästään rekisteri kilpi ja kilven telinettä osa sekä sakkeli,hylky tuli siitä että ei voida todistaa että auto oli rastilla kun telineen voi irroittaa autosta.
Kävin kuvat läpi pikaisesti ja yhden hylättyn kilpiteline kuvan löysin:

Kaikki muut teline kuvat paitsi se puun taivutus oli hyväksytty

Viimeksi muokannut EeTee : 11.08.2008 22:07 Perustelu: typoja
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.08.2008, 22:24
Mylppy Mylppy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.09.04
Sijainti: Häme
Viestit: 1.375
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 Näytä viesti
]Kysymyksiä kun säännöt jättävät paljon tulkinnan varaa Esim Säännöt sanovat että rastipuusta ei saa vinssata,ilmeisesti rasti puuta ei saa taivuttaa kun siitä hylky tuli.

mikä on epäurheilijamaista ja mikä ei????
Seison tuomariston päätöksen takana ja henkilökohtaisesti pidän tätä melkoisen törkeänä vielä, kun toinen mies taivuttaa puuta kuvan mukaan kaikin voiminsa. Esitän avoimen kysymyksen: Onko tämä lajin hengenmukaista? Mielestäni kuitenkin lajissa on tarkoitus saada auto rastin luokse, ei rasti auton luokse.

Lainaus säännöistä "Auto ajetaan rastin viereen, ja kilpailijat ottavat kustakin rastista kuvan, jossa yksi joukkueen jäsenistä koskettaa käsillään yhtä aikaa rastimerkkiä ja autoa." Mielestäni tässä ei käsketä siirtää rastia auton viereen.

Lainaus:
Kuvassa mistä tuli kanssa hylky oli autosta näkyvissä pelkästään rekisteri kilpi ja kilven telinettä osa sekä sakkeli,hylky tuli siitä että ei voida todistaa että auto oli rastilla kun telineen voi irroittaa autosta.
Päätös oli ettei näitä kuvia hylätä, eikä muistaakseni niitä hylättykään, koska säännöt ja vakiintuneet tulkintavat tämän sallivat. Kuitenkin kun kyseisen vajaan metrinmittaisen ja kilonpainoisen putkenpätkän ainoa todellinen tarkoitus on rastien ottamisen helpottaminen, niin mielestäni tässä liikutaan jo erittäin harmaalla alueella. Kyseisen putkenkanssa voitaisiin aivan helposti otaa rastikuvia kävelemällä. Ja ei se Volvon ovi nyt niin vähää painanut kun sanoitte sillä ihan saman onnistuvan ongelmitta.

Toivonkin vähän malttia näiden viritysten kanssa ja ainakin kuvissa olisi ihan mukava näkyä myös vähän autoa, eikä ainoastaan sitä putkenpätkää ja rekisterikilpeä.



Lainaus:
JA Vielä yksi asia missä ei säännöistä löytynyt vastausta saako apukuski/takapenkkiläinen ajaa huolto autoa jos ei huoltomiestä ole saatu mukaan???
Tämä on asia, johon täytyy cup-ryhmän ottaa kantaa ja eiköhän tästä keskustelut synnyt jossain palaverissa. Laitathan tämän kysymyksen myös Officup@gmail.com osoitteeseen.

Terveisin:
Kalle Myllärinen

Viimeksi muokannut Mylppy : 11.08.2008 22:41
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.08.2008, 22:39
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Pitkään tota ideanikkarin kuvaa ihmettelin et miksi hylky jos asmalttitiellä ajaa sataa. Sit pähkäilin et siin on varmaan 80 alue joka gepsistä näky. Kaveri sit epäili että säännöissä ilmeisesti lukee et tiellä rajoitus 80 eikä tien nopeusrajoituksen mukaan joka taas on ollut kokoajan oma käsitys. Sehän on aina ollu selvä et hiekkateillä max 50 ellei jopa alle ole rajotettu. Eipä kyllä Juukassa paljoo viittiny asfaltillakaan yli 50 ajella kun vanteet täynnä kuraa ravistelee ihan kivasti.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.08.2008, 22:42
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.052
Perusasetus

Miekin oon eläny siinä luulossa että maantiellä saa ajaa vaikka 120 km/h jos nopeusrajoitukset antaa myöten ja auto on rekisteröity henkilöautoksi.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.08.2008, 22:58
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Mielestäni näihin luukku ja ovivirityksiin pitäisi olla vaan sellainen sääntö että takaluukku ei saa ylittää auton leveyttä jolla karsittaisiin teleskooppiluukkujen tms. mahdollisuus. Villen volvossakin tuo putki on siksi että alkuperäinen takaluukku on poistettu ja on kuitenkin haluttu säilyttää luukun tuoma etu. Nämä on tietysti vähän harmaalla alueella nämä asiat mutta mihin se rakenteen keventäminen sitten rajattaisiin. Kohta kaikki ulokkeet autosta on kisakatsastuksessa erikseen tarkastettava ja hyväksyttävä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.08.2008, 23:23
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.251
Perusasetus

vertailette vaan niitä tuloksia Kuramatojen pisteisiin niin luukkuviritysten tekemiseen käytetty aika olisi kyllä kannattanut käyttää johonkin muuhun[finger]

Onnea PäHäMan kisaajille ja kaikille muillekin menestyneille.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.08.2008, 18:06
Käyttäjä:n Avatar
Käyttäjä Käyttäjä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 20.01.03
Sijainti: Rautajärvi, Finland.
Viestit: 4.855
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LaaLaa Näytä viesti
vertailette vaan niitä tuloksia Kuramatojen pisteisiin niin luukkuviritysten tekemiseen käytetty aika olisi kyllä kannattanut käyttää johonkin muuhun[finger]

Onnea PäHäMan kisaajille ja kaikille muillekin menestyneille.
Pistän sulle Lasse tosta lauseesta Pitkän tapin tai kaks.....jahka nähdään.
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko
SLCK#51
http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/
3Tower takaisin
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.08.2008, 23:34
milsim:n Avatar
milsim milsim ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.06.08
Sijainti: Orivesi
Viestit: 156
Perusasetus

Kiitos myös minun puolestani. Reissu lähti vähän vituiksi heti alkuun kun emännällä palo hermo ja pakkasi kamat ja läx. Eipä siinä mitä, muitakin vastoinkäymisiä sattui paljon mutta hyvä fiilis balansoi hommaa. Rasteja oli mukava viedä mukavan porukan kanssa. Tutustui hienoihin ihmisiin ja oma vittuilunsietokykynikin nousi huomattavan paljon

Hieno kokemus. Eräs perkuleen tärkeä asia jäi mainitsematta ja valitettavasti myös palkitsematta lopussa. Jos olisin saanut päättää, olisi tämä porukka ansainnut isoimman palkinnon.
Joku joukkue avusti toista kilpailiaa yli 3h, joka sisälti myös hinauksen kisakeskukseen jolloin kyseinen porukka sai auton korjattua ja pääsi jatkamaan kisaa. Tämä on mielestäni sitä oikeaa henkeä ja ansaitsee ainakin minunkannaltani ison kiitoksen.

Kiitos viellä hyvistä nauruista kaikille. En ole niin makeasti nauranut pitkiin aikoihin mitä tämän sakin kanssa sai kihistä.
__________________
http://www.yritysreaktori.fi
Digitaalisen mainonnan teräksinen osaaja
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.08.2008, 23:43
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Thumbs up

Jeps, kiitokset kisasta kaikille tasapuolisesti myös S20 Off Road Oulu/AAryhmä puolesta.

Mitään ihmeempiä vastuksia ei matkalle sattunut, polttoaineen siirtopumppu kyrvähti puoliltapäivin, tarvikkeelta sai huolto onneksi noudettua uuden.

Toinen "ongelma" oli se että Bensiinimoottorisen kilpa-ajoneuvomme tankkiin laitettiin kaksikymmentä litraa sinne kuulumatonta ainetta jota myös dieselöljyksi kutsutaan
Peiliin piti enimmäkseen katsoa em. tilanteen alkuperää, oli bensaksi merkityssä kannussa tiisseliä jonka kyllä itse tiesin mutta muilta puuttui se kuuluisa ajatustenlukutaito...

Näihin saatiin tuhlattua vajaa kolme tuntia tehokasta peliaikaa, ehkä polttoainetankissa ois hyvä olla pohjaroppu..

Itse ajaminen sujui ihan mukavasti, pysyttiin suurinpiirtein kovalla maalla, jottei kovin suuriin vinssaustalkoisiin joudu ja pääosin pelkillä "nyppäsyillä" selvittiinkin.

Sellainen "ärsyttävä" huomio tuli tehtyä että moni rastilappu oli repeytynyt irti narustaan, meni rastin otto hankalaksi kun piti yrittää saada naru pysymään näön vuoksi lapussa roikkumassa ja yrittää samalla ihteään venytellä... aikaisemmin en muista tähän huomiota herättävässä määrin törmänneeni, liekkö materiaalissa eroa vai missä...

Viimeksi muokannut Rak : 12.08.2008 12:38
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 12.08.2008, 00:01
milsim:n Avatar
milsim milsim ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.06.08
Sijainti: Orivesi
Viestit: 156
Perusasetus

Tuo "revennyt lappu" ongelma oli Mylpyn ja minun keskustelun aiheena eilen "aftergameissa" ja ideoitiin jotta seuraavana vuonna pitää laittaa metallikaulukset narujen läpivientiin jolloin se ei voi vahingossa revetä millään. Tämä on tääs tulos siitä kun koetetaan kurottaa ja venyttää niin pirusti.
__________________
http://www.yritysreaktori.fi
Digitaalisen mainonnan teräksinen osaaja
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 11.08.2008, 23:37
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Miekin oon eläny siinä luulossa että maantiellä saa ajaa vaikka 120 km/h jos nopeusrajoitukset antaa myöten ja auto on rekisteröity henkilöautoksi.
Lukekaa ne säännöt

Lainaus:
Päällystämättömällä tiestöllä nopeusrajoitus korkeintaan 50 km/h, joillain tieosuuksilla on liikennemerkein voitu osoittaa pienempiäkin nopeusrajoituksia
Päällystetyllä tiestöllä nopeusrajoitus korkeintaan 80 km/h, joillain tieosuuksilla on liikennemerkein voitu osoittaa pienempiäkin nopeusrajoituksia
Lisäksi Timo painotti samaa asiaa vielä ohjaajakokouksessakin.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 12.08.2008, 20:10
ideanikkari:n Avatar
ideanikkari ideanikkari ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 04.02.03
Sijainti: Orimattila
Viestit: 593
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MAKE- Näytä viesti

Quote:
Originally Posted by Repro
Miekin oon eläny siinä luulossa että maantiellä saa ajaa vaikka 120 km/h jos nopeusrajoitukset antaa myöten ja auto on rekisteröity henkilöautoksi.

Originally Posted by -MAKE-
Lukekaa ne säännöt

Quote:

Päällystämättömällä tiestöllä nopeusrajoitus korkeintaan 50 km/h, joillain tieosuuksilla on liikennemerkein voitu osoittaa pienempiäkin nopeusrajoituksia
Päällystetyllä tiestöllä nopeusrajoitus korkeintaan 80 km/h, joillain tieosuuksilla on liikennemerkein voitu osoittaa pienempiäkin nopeusrajoituksia


Originally Posted by -MAKE-
Lisäksi Timo painotti samaa asiaa vielä ohjaajakokouksessakin.

Siis jotain hyvää tästä meidän hylsystä. Ei pitäisi jäädä ainakaan epäselväksi tuo nopeussääntö, jos ei puhe eikä luetun ymmärtäminen auta. Saatiinpa ainakin keskustelua aikaiseksi. Hyvä niin. Eipähän asian oikea laita paljastu sitten väärässä paikassa, siis kilpailutilanteessa. Tai voisihan sitä sitten järjestää ihan oikeaakin valvontaa, eikä luottaa kilpailijoiden omatoimisuuteen . En ainakaan huomannut missään nopeudenmittausta. Tai sitten se oli erittäin tehokkaasti maastoutettu.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 12.08.2008, 17:29
fopa:n Avatar
fopa fopa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.04.05
Sijainti: kuusankoski, Finland.
Viestit: 156
Perusasetus

[QUOTE=Mylppy;480108]
JA Vielä yksi asia missä ei säännöistä löytynyt vastausta saako apukuski/takapenkkiläinen ajaa huolto autoa jos ei huoltomiestä ole saatu mukaan???


Tämä on asia, johon täytyy cup-ryhmän ottaa kantaa ja eiköhän tästä keskustelut synnyt jossain palaverissa. Laitathan tämän kysymyksen myös Officup@gmail.com osoitteeseen.

Terveisin:
Kalle Myllärinen[/QUOTE




Ensinnäkin kiitos hyvästä kisasta, joka meidän osalta kariutui liialliseen remonttiin, ei siitä sen enempää.

Tästä jutusta, että saako apukuski ajaa huoltoautoa vai ei, niin minulla tietenkin on vankka mielipide, että saa. Muuten tälläiset 2 ukon tiimit ovat entistä heikommilla, verrattuna näihin niin sanottuihin "ammatti" tiimeihin.

En itse ainakaan ymmärtäisi, mitä sillä on eroa, kuka sitä huoltoautoa sinne rastialueen laitamille ajaa.
Ei siitä ainakaan mitään etua tule sille tiimille, kenen kakkoskuskin se huoltoauto sinne reitin varteen pitää ajaa.

Sitten pieni huomio rastilippujen kiinnitys paikkoihin.
Esim. tässä:



Autoa rastille viedessä, toi riuku missä rasti on kiinni, meni edellä karkuun.
Vieressä oli kumminkin kaatunut iso kuusi, niin mitä järkeä on laittaa rasti kiinni tuollaiseen risuun.

Jossain kiven päällä oli pieni tikku lähtenyt juurineen irti sammaleesta ja muuta vastaaavaa.


Tämä oli nytten vaan tälläinen huomio, mihin voisi seuraavalla kerralla vähän enemmin ehkä keskittyä, niin tulisi tästäkin hyvin järjestetystä kisasta vieläkin parempi.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 12.08.2008, 18:03
milsim:n Avatar
milsim milsim ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.06.08
Sijainti: Orivesi
Viestit: 156
Perusasetus

Palautetta saa ja PITÄÄ antaa. Positiivinen motivoi jatkamaan, negatiivinen motivoi parantamaan. Eräästä rastista (juuri samalla alueella kuin tuo 007) tuli liiankin helppo kun oksa oli revitty juurineen maasta, vaikkakin kokeilimme jotta sen pitäisi kestää. Ei kestä setien käsittelyssä vissiin kuin 4mm teräslevyyn kaiverrettu rasti joka on kiinni teräsvaijerilla betonirenkaassa ,jos sekään. Parannetaan esivuonna kiinnityspaikkoja, sekä lappujen ominaisuuksia muutoinkin.
__________________
http://www.yritysreaktori.fi
Digitaalisen mainonnan teräksinen osaaja
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 12.08.2008, 18:56
titanix:n Avatar
titanix titanix ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.10.06
Sijainti: savonmua, Finland.
Viestit: 459
Perusasetus

kiitos vaan savolaisten suonsotkijoittenkin puolestakin auto toimi melkein täydellisesti ,lukuun ottamatta etu vinssin porsimista ,mut sekin saatiin korjattua seolla,muuten tekniikka pelas,tulevaisuudessa tuleekin sähköisten kelainten tilalla hytrauliset.joku kuva matkan varrelta





Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 12.08.2008, 19:19
Eetza:n Avatar
Eetza Eetza ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 12.10.06
Sijainti: Hämeenkoski, Finland.
Viestit: 654
Perusasetus

Ei kellään ois kuvaa laittaa siitä Rangesta mikä veti maksimi upotuksen...?
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 12.08.2008, 20:14
EeTee:n Avatar
EeTee EeTee ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.09.05
Sijainti: Nurmes, Finland.
Viestit: 300
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eetza Näytä viesti
Ei kellään ois kuvaa laittaa siitä Rangesta mikä veti maksimi upotuksen...?
Käytiin Jytyn kanssa vilkaisemassa poikien vinnsaustalkoita, eivät luovuttaneet vielä puoli 4 lauantaina.

Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 13.08.2008, 19:46
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fopa Näytä viesti
Tästä jutusta, että saako apukuski ajaa huoltoautoa vai ei, niin minulla tietenkin on vankka mielipide, että saa. Muuten tälläiset 2 ukon tiimit ovat entistä heikommilla, verrattuna näihin niin sanottuihin "ammatti" tiimeihin.

En itse ainakaan ymmärtäisi, mitä sillä on eroa, kuka sitä huoltoautoa sinne rastialueen laitamille ajaa.
Ei siitä ainakaan mitään etua tule sille tiimille, kenen kakkoskuskin se huoltoauto sinne reitin varteen pitää ajaa.
Sääntöjen kohdasta 11:

"Kaikkien kilpailijoiden tulee ajaa koko kilpailu, vaihtomiehistöjen ja lepovuorojen käyttö on kielletty."

Tuolla "kilpailijoiden ajamisella" on kyllä tarkoitettu alunperin kilpa-autossa mukana oloa, mutta käydään läpi seuraavassa palaverissa ja täsmennetään tarvittaessa.

-Paavo
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 13.08.2008, 20:12
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.913
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Sääntöjen kohdasta 11:

"Kaikkien kilpailijoiden tulee ajaa koko kilpailu, vaihtomiehistöjen ja lepovuorojen käyttö on kielletty."

Tuolla "kilpailijoiden ajamisella" on kyllä tarkoitettu alunperin kilpa-autossa mukana oloa, mutta käydään läpi seuraavassa palaverissa ja täsmennetään tarvittaessa.

-Paavo

juu tähän kannattaa ja varmaan käytättekin ajatusta raadissa tovin, huoltoauton rastialueen lähelläolo "pelasti" meidätkin Juuassa, muuten kännykuulumattomalta alueelta raidetanko olalla 25 km kisakeskukseen ei olis houkutellut, liftaaminen tai taksi olis tietty vaihtoehdot

en näkis tätä kuitenkaan ongelmana kenellekään
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 13.08.2008, 20:18
KFor KFor ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.04.05
Sijainti: Kylmälä, Finland.
Viestit: 71
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Sääntöjen kohdasta 11:

"Kaikkien kilpailijoiden tulee ajaa koko kilpailu, vaihtomiehistöjen ja lepovuorojen käyttö on kielletty."

Tuolla "kilpailijoiden ajamisella" on kyllä tarkoitettu alunperin kilpa-autossa mukana oloa, mutta käydään läpi seuraavassa palaverissa ja täsmennetään tarvittaessa.

-Paavo
Tästä tai silloisesta vastaavasta säännön kohdasta meitä oltiin aikoinaan hylkäämässä Lapissa. Onneksi kysyttiin ennen kuin toimittiin ja löydettiin toinen ratkaisu (saatiin toisen teamin huoltomies avuksi). Olen jatkuvasti ihmetellyt tätä huoltosäännön kohtaa jossa kahden kilpailijan team ei saa itse hakea varaosia esim vaikka omalla siviili/huoltoautolla, taxilla tai liftaamalla tms.

Tosin en tiedä kuinka tarkkaan tuota on valvottu sillä uskallan arvata että esim. TML:n pajalla lienee vieraillu kilpailujen aikana jokunen kilpailija suoristamassa tai irrottamassa osia toisistaan tai muuten vaan korjaamassa jotain irto osaa jonka on sitten vienyt takaisin kilpuriin joka on odottanut jossain korvessa. Suurin osa näistä vierailijoista on varmasti ollut ihan aito huoltomies, mutta noinkohan kaikki?

Sinänsä tuo että koko teamin pitää osallistua koko kisan ajan on oikein, mutta onko kisa käynnissä jos auto on rikki.... eli eikö tuohon voisi saada jo vihdoin joustoa ja sallia kilpaijoiden ajaa varaosia, työkaluja, bensaa tms hakemaan muullakin kuin kilpurilla?


Kimmo
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 13.08.2008, 20:31
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

eli vilunkilla voittoon!! ajellaan lämpimässä huolto autossa perässä ja nukutaan ja kierrätetään väsyneempiä appareita?? ei kai tällästä kukaan harrasta.!
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 13.08.2008, 20:55
Eetza:n Avatar
Eetza Eetza ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 12.10.06
Sijainti: Hämeenkoski, Finland.
Viestit: 654
Perusasetus

Mielestäni olisi myös suotavaa jos kilpailija saisi ajaa huoltoauton rastialueelle. Sekun ei kuitenkaan tuo varsinaisesti etua kilpailuun. Korkeintaan helpottaa huoltamista ja antaa mahdollisuuden jatkaa jossakin vaiheessa kisaa mikäli on tekniikka antautunut.
Kaikilla tiimeillä kun ei ole omaa huolto joukkoa tai sit ne on vaan niin V****n kännissä et ei niit voi laittaa ajamaan tai vaik joku niistä ajaisikin (tietysti se ainut selvä) niin tavitsevat kartan ja läppärin et löytää rastialueen huoltopaikalta 100m sivuun...

Niinkuin muutamaan kertaan tässäkin topikissa on mainittu et "hauskaakin näytti kisoissa olevan" niin se on mun mielestä se idea mikä tässä lajissa tulisi olla oleellisena osana kilpailua. Olisi mielekästä jos kaikilla olisi mahollisuus jatkaa kilpailua vaikka välillä tehtäisikin remonttia, eikä kisa kaatuisi siihen että ei ole ollut mahdollista saada varaosia rastialueen lähettyville, vaan ainoana vaihtoehtona olisi, niinkuin edellä mainittiin, liftata 25 km huoltoalueelle tai tilata taksi...

Mut nää on vain mun ajatuksia ...
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 13.08.2008, 22:54
fopa:n Avatar
fopa fopa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.04.05
Sijainti: kuusankoski, Finland.
Viestit: 156
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
eli vilunkilla voittoon!! ajellaan lämpimässä huolto autossa perässä ja nukutaan ja kierrätetään väsyneempiä appareita?? ei kai tällästä kukaan harrasta.!
Eipä ainakaan kahden ukon tiimi mitään pysty kierrättämään!
Kyllä se apparikin tässätapauksessa ajaa sen koko kisan läpi.

Jos apukuljettajan ei sallita ajaa huoltoautoa rastialueen laitamille, niin tällähän säänöllä tullaan karsimaan pienet tiimit pois pelistä hyvinkin nopeasti, ainakin viimeistään siinä vaiheessa kun vehkeet hajoaa.
Ja ketä tälläinen sääntö sitten palvelisi?

Ruuhkaahan ne ei lisää kyllä yhtään enempää kuin muittenkaan huoltoautot, päin vastoin, sehän on varma ettei silloin kahden ukon tiimissä liiku kuin yksi huoltoauto.

Kuten aikasemmin jo sanoin, en kyllä näe, mitä etua muka saa tiimi, jossa appari ajaa huoltoauton rastialueen laitamille.

Puhun nimenomaan tiimeistä jossa on kaksi ihmistä, jos tiimiin kuuluu kolme, niin yksi heistä voidaan suoraan ilmoittaa jo huoltohenkilöksi, eikä kilpailijaksi.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
tml


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Warn trophy / Finland Trophy the_undertaker Chit-Chat 2 15.08.2007 05:10
Croatia Trophy Tapsa_ja_Dumbo Linkit 2 07.08.2005 19:27
Lapland Trophy JAMANT Chit-Chat 2 01.06.2005 08:37
Arctic Trophy Tapahtumat 8 17.03.2005 09:50
Koska Ylläs Trophy ja Warn Trophy 2005???? Jare Tapahtumat 15 11.02.2005 22:41


Sivu luotu: 11:45 (GMT +2).