![]() |
|
|
|||||||
| Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Kiitoksia jaa järjestäjille ja maanomistajille. Kisa meni aika hyvin kalustossa ei suurempia ongelmia. Kysymyksiä kun säännöt jättävät paljon tulkinnan varaa Esim Säännöt sanovat että rastipuusta ei saa vinssata,ilmeisesti rasti puuta ei saa taivuttaa kun siitä hylky tuli. mikä on epäurheilijamaista ja mikä ei???? Kuvassa mistä tuli kanssa hylky oli autosta näkyvissä pelkästään rekisteri kilpi ja kilven telinettä osa sekä sakkeli,hylky tuli siitä että ei voida todistaa että auto oli rastilla kun telineen voi irroittaa autosta. JA Vielä yksi asia missä ei säännöistä löytynyt vastausta saako apukuski/takapenkkiläinen ajaa huolto autoa jos ei huoltomiestä ole saatu mukaan??? No joka tapauksessa ensvuonna uudestaan. NIIN JA ISO KIITOS Jonetsulle majoituksesta. T:P15 takapenkkiläinen.
Viimeksi muokannut tapsa4x4 : 11.08.2008 21:36 Perustelu: lisää jorinaa |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Kaikki muut teline kuvat paitsi se puun taivutus oli hyväksytty Viimeksi muokannut EeTee : 11.08.2008 22:07 Perustelu: typoja |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Lainaus säännöistä "Auto ajetaan rastin viereen, ja kilpailijat ottavat kustakin rastista kuvan, jossa yksi joukkueen jäsenistä koskettaa käsillään yhtä aikaa rastimerkkiä ja autoa." Mielestäni tässä ei käsketä siirtää rastia auton viereen. Lainaus:
Toivonkin vähän malttia näiden viritysten kanssa ja ainakin kuvissa olisi ihan mukava näkyä myös vähän autoa, eikä ainoastaan sitä putkenpätkää ja rekisterikilpeä. ![]() Lainaus:
Terveisin: Kalle Myllärinen Viimeksi muokannut Mylppy : 11.08.2008 22:41 |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Pitkään tota ideanikkarin kuvaa ihmettelin et miksi hylky jos asmalttitiellä ajaa sataa. Sit pähkäilin et siin on varmaan 80 alue joka gepsistä näky. Kaveri sit epäili että säännöissä ilmeisesti lukee et tiellä rajoitus 80 eikä tien nopeusrajoituksen mukaan joka taas on ollut kokoajan oma käsitys. Sehän on aina ollu selvä et hiekkateillä max 50 ellei jopa alle ole rajotettu. Eipä kyllä Juukassa paljoo viittiny asfaltillakaan yli 50 ajella kun vanteet täynnä kuraa ravistelee ihan kivasti.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Miekin oon eläny siinä luulossa että maantiellä saa ajaa vaikka 120 km/h jos nopeusrajoitukset antaa myöten ja auto on rekisteröity henkilöautoksi.
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Mielestäni näihin luukku ja ovivirityksiin pitäisi olla vaan sellainen sääntö että takaluukku ei saa ylittää auton leveyttä jolla karsittaisiin teleskooppiluukkujen tms. mahdollisuus. Villen volvossakin tuo putki on siksi että alkuperäinen takaluukku on poistettu ja on kuitenkin haluttu säilyttää luukun tuoma etu. Nämä on tietysti vähän harmaalla alueella nämä asiat mutta mihin se rakenteen keventäminen sitten rajattaisiin. Kohta kaikki ulokkeet autosta on kisakatsastuksessa erikseen tarkastettava ja hyväksyttävä.
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
vertailette vaan niitä tuloksia Kuramatojen pisteisiin niin luukkuviritysten tekemiseen käytetty aika olisi kyllä kannattanut käyttää johonkin muuhun[finger]
![]() Onnea PäHäMan kisaajille ja kaikille muillekin menestyneille. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() ![]() ![]()
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko SLCK#51 http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/ 3Tower takaisin |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Kiitos myös minun puolestani. Reissu lähti vähän vituiksi heti alkuun kun emännällä palo hermo ja pakkasi kamat ja läx. Eipä siinä mitä, muitakin vastoinkäymisiä sattui paljon mutta hyvä fiilis balansoi hommaa. Rasteja oli mukava viedä mukavan porukan kanssa. Tutustui hienoihin ihmisiin ja oma vittuilunsietokykynikin nousi huomattavan paljon
Hieno kokemus. Eräs perkuleen tärkeä asia jäi mainitsematta ja valitettavasti myös palkitsematta lopussa. Jos olisin saanut päättää, olisi tämä porukka ansainnut isoimman palkinnon. Joku joukkue avusti toista kilpailiaa yli 3h, joka sisälti myös hinauksen kisakeskukseen jolloin kyseinen porukka sai auton korjattua ja pääsi jatkamaan kisaa. Tämä on mielestäni sitä oikeaa henkeä ja ansaitsee ainakin minunkannaltani ison kiitoksen. Kiitos viellä hyvistä nauruista kaikille. En ole niin makeasti nauranut pitkiin aikoihin mitä tämän sakin kanssa sai kihistä. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Jeps, kiitokset kisasta kaikille tasapuolisesti myös S20 Off Road Oulu/AAryhmä puolesta.
Mitään ihmeempiä vastuksia ei matkalle sattunut, polttoaineen siirtopumppu kyrvähti puoliltapäivin, tarvikkeelta sai huolto onneksi noudettua uuden. Toinen "ongelma" oli se että Bensiinimoottorisen kilpa-ajoneuvomme tankkiin laitettiin kaksikymmentä litraa sinne kuulumatonta ainetta jota myös dieselöljyksi kutsutaan ![]() Peiliin piti enimmäkseen katsoa em. tilanteen alkuperää, oli bensaksi merkityssä kannussa tiisseliä jonka kyllä itse tiesin mutta muilta puuttui se kuuluisa ajatustenlukutaito... Näihin saatiin tuhlattua vajaa kolme tuntia tehokasta peliaikaa, ehkä polttoainetankissa ois hyvä olla pohjaroppu.. Itse ajaminen sujui ihan mukavasti, pysyttiin suurinpiirtein kovalla maalla, jottei kovin suuriin vinssaustalkoisiin joudu ja pääosin pelkillä "nyppäsyillä" selvittiinkin. Sellainen "ärsyttävä" huomio tuli tehtyä että moni rastilappu oli repeytynyt irti narustaan, meni rastin otto hankalaksi kun piti yrittää saada naru pysymään näön vuoksi lapussa roikkumassa ja yrittää samalla ihteään venytellä... aikaisemmin en muista tähän huomiota herättävässä määrin törmänneeni, liekkö materiaalissa eroa vai missä... Viimeksi muokannut Rak : 12.08.2008 12:38 |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Tuo "revennyt lappu" ongelma oli Mylpyn ja minun keskustelun aiheena eilen "aftergameissa" ja ideoitiin jotta seuraavana vuonna pitää laittaa metallikaulukset narujen läpivientiin jolloin se ei voi vahingossa revetä millään. Tämä on tääs tulos siitä kun koetetaan kurottaa ja venyttää niin pirusti.
|
|
#12
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lainaus:
|
|
#13
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Siis jotain hyvää tästä meidän hylsystä. Ei pitäisi jäädä ainakaan epäselväksi tuo nopeussääntö, jos ei puhe eikä luetun ymmärtäminen auta. Saatiinpa ainakin keskustelua aikaiseksi. Hyvä niin. Eipähän asian oikea laita paljastu sitten väärässä paikassa, siis kilpailutilanteessa. Tai voisihan sitä sitten järjestää ihan oikeaakin valvontaa, eikä luottaa kilpailijoiden omatoimisuuteen . En ainakaan huomannut missään nopeudenmittausta. Tai sitten se oli erittäin tehokkaasti maastoutettu.
|
|
#14
|
||||
|
||||
|
[QUOTE=Mylppy;480108]
JA Vielä yksi asia missä ei säännöistä löytynyt vastausta saako apukuski/takapenkkiläinen ajaa huolto autoa jos ei huoltomiestä ole saatu mukaan??? Tämä on asia, johon täytyy cup-ryhmän ottaa kantaa ja eiköhän tästä keskustelut synnyt jossain palaverissa. Laitathan tämän kysymyksen myös Officup@gmail.com osoitteeseen. Terveisin: Kalle Myllärinen[/QUOTE Ensinnäkin kiitos hyvästä kisasta, joka meidän osalta kariutui liialliseen remonttiin, ei siitä sen enempää. Tästä jutusta, että saako apukuski ajaa huoltoautoa vai ei, niin minulla tietenkin on vankka mielipide, että saa. Muuten tälläiset 2 ukon tiimit ovat entistä heikommilla, verrattuna näihin niin sanottuihin "ammatti" tiimeihin. En itse ainakaan ymmärtäisi, mitä sillä on eroa, kuka sitä huoltoautoa sinne rastialueen laitamille ajaa. Ei siitä ainakaan mitään etua tule sille tiimille, kenen kakkoskuskin se huoltoauto sinne reitin varteen pitää ajaa. Sitten pieni huomio rastilippujen kiinnitys paikkoihin. Esim. tässä: Autoa rastille viedessä, toi riuku missä rasti on kiinni, meni edellä karkuun. Vieressä oli kumminkin kaatunut iso kuusi, niin mitä järkeä on laittaa rasti kiinni tuollaiseen risuun. Jossain kiven päällä oli pieni tikku lähtenyt juurineen irti sammaleesta ja muuta vastaaavaa. Tämä oli nytten vaan tälläinen huomio, mihin voisi seuraavalla kerralla vähän enemmin ehkä keskittyä, niin tulisi tästäkin hyvin järjestetystä kisasta vieläkin parempi. |
|
#15
|
||||
|
||||
|
Palautetta saa ja PITÄÄ antaa. Positiivinen motivoi jatkamaan, negatiivinen motivoi parantamaan. Eräästä rastista (juuri samalla alueella kuin tuo 007) tuli liiankin helppo kun oksa oli revitty juurineen maasta, vaikkakin kokeilimme jotta sen pitäisi kestää. Ei kestä setien käsittelyssä vissiin kuin 4mm teräslevyyn kaiverrettu rasti joka on kiinni teräsvaijerilla betonirenkaassa
,jos sekään. Parannetaan esivuonna kiinnityspaikkoja, sekä lappujen ominaisuuksia muutoinkin.
|
|
#16
|
||||
|
||||
|
kiitos vaan savolaisten suonsotkijoittenkin puolestakin auto toimi melkein täydellisesti ,lukuun ottamatta etu vinssin porsimista ,mut sekin saatiin korjattua seolla,muuten tekniikka pelas,tulevaisuudessa tuleekin sähköisten kelainten tilalla hytrauliset.joku kuva matkan varrelta
|
|
#17
|
||||
|
||||
|
Ei kellään ois kuvaa laittaa siitä Rangesta mikä veti maksimi upotuksen...?
|
|
#18
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#19
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
"Kaikkien kilpailijoiden tulee ajaa koko kilpailu, vaihtomiehistöjen ja lepovuorojen käyttö on kielletty." Tuolla "kilpailijoiden ajamisella" on kyllä tarkoitettu alunperin kilpa-autossa mukana oloa, mutta käydään läpi seuraavassa palaverissa ja täsmennetään tarvittaessa. -Paavo |
|
#20
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
juu tähän kannattaa ja varmaan käytättekin ajatusta raadissa tovin, huoltoauton rastialueen lähelläolo "pelasti" meidätkin Juuassa, muuten kännykuulumattomalta alueelta raidetanko olalla 25 km kisakeskukseen ei olis houkutellut, liftaaminen tai taksi olis tietty vaihtoehdot ![]() en näkis tätä kuitenkaan ongelmana kenellekään
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#21
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Tosin en tiedä kuinka tarkkaan tuota on valvottu sillä uskallan arvata että esim. TML:n pajalla lienee vieraillu kilpailujen aikana jokunen kilpailija suoristamassa tai irrottamassa osia toisistaan tai muuten vaan korjaamassa jotain irto osaa jonka on sitten vienyt takaisin kilpuriin joka on odottanut jossain korvessa. Suurin osa näistä vierailijoista on varmasti ollut ihan aito huoltomies, mutta noinkohan kaikki? Sinänsä tuo että koko teamin pitää osallistua koko kisan ajan on oikein, mutta onko kisa käynnissä jos auto on rikki.... eli eikö tuohon voisi saada jo vihdoin joustoa ja sallia kilpaijoiden ajaa varaosia, työkaluja, bensaa tms hakemaan muullakin kuin kilpurilla? Kimmo |
|
#22
|
|||
|
|||
|
eli vilunkilla voittoon!! ajellaan lämpimässä huolto autossa perässä ja nukutaan ja kierrätetään väsyneempiä appareita?? ei kai tällästä kukaan harrasta.!
|
|
#23
|
||||
|
||||
|
Mielestäni olisi myös suotavaa jos kilpailija saisi ajaa huoltoauton rastialueelle. Sekun ei kuitenkaan tuo varsinaisesti etua kilpailuun. Korkeintaan helpottaa huoltamista ja antaa mahdollisuuden jatkaa jossakin vaiheessa kisaa mikäli on tekniikka antautunut.
Kaikilla tiimeillä kun ei ole omaa huolto joukkoa tai sit ne on vaan niin V****n kännissä et ei niit voi laittaa ajamaan tai vaik joku niistä ajaisikin (tietysti se ainut selvä) niin tavitsevat kartan ja läppärin et löytää rastialueen huoltopaikalta 100m sivuun... Niinkuin muutamaan kertaan tässäkin topikissa on mainittu et "hauskaakin näytti kisoissa olevan" niin se on mun mielestä se idea mikä tässä lajissa tulisi olla oleellisena osana kilpailua. Olisi mielekästä jos kaikilla olisi mahollisuus jatkaa kilpailua vaikka välillä tehtäisikin remonttia, eikä kisa kaatuisi siihen että ei ole ollut mahdollista saada varaosia rastialueen lähettyville, vaan ainoana vaihtoehtona olisi, niinkuin edellä mainittiin, liftata 25 km huoltoalueelle tai tilata taksi... Mut nää on vain mun ajatuksia ... |
|
#24
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Kyllä se apparikin tässätapauksessa ajaa sen koko kisan läpi. Jos apukuljettajan ei sallita ajaa huoltoautoa rastialueen laitamille, niin tällähän säänöllä tullaan karsimaan pienet tiimit pois pelistä hyvinkin nopeasti, ainakin viimeistään siinä vaiheessa kun vehkeet hajoaa. Ja ketä tälläinen sääntö sitten palvelisi? Ruuhkaahan ne ei lisää kyllä yhtään enempää kuin muittenkaan huoltoautot, päin vastoin, sehän on varma ettei silloin kahden ukon tiimissä liiku kuin yksi huoltoauto. Kuten aikasemmin jo sanoin, en kyllä näe, mitä etua muka saa tiimi, jossa appari ajaa huoltoauton rastialueen laitamille. Puhun nimenomaan tiimeistä jossa on kaksi ihmistä, jos tiimiin kuuluu kolme, niin yksi heistä voidaan suoraan ilmoittaa jo huoltohenkilöksi, eikä kilpailijaksi. |
![]() |
| Luokat |
| tml |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Warn trophy / Finland Trophy | the_undertaker | Chit-Chat | 2 | 15.08.2007 05:10 |
| Croatia Trophy | Tapsa_ja_Dumbo | Linkit | 2 | 07.08.2005 19:27 |
| Lapland Trophy | JAMANT | Chit-Chat | 2 | 01.06.2005 08:37 |
| Arctic Trophy | Tapahtumat | 8 | 17.03.2005 09:50 | |
| Koska Ylläs Trophy ja Warn Trophy 2005???? | Jare | Tapahtumat | 15 | 11.02.2005 22:41 |