![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Omaksi iloksi ajelu voi muuttua aika nopeasti omaksi ja muidenkin harmiksi, kun ei se kolme-akselinen ole niin kovinkaan ketterä maastossa, ja ohjaamiseen menee yllättävän paljon energiaa ellei asenna ohjaustehostinta. Painava auto tarvitsee myös aika järeän vinssin, josta taas tulee lisää painoa.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kuorma-auto ja henkilöauto ovat niin pitkiä sanoja, että lyhennän ne laiskana tähän "ka" ja "ha".
Normaaleihin tavaran kuljetus ka:han tehdään usein akseli muutoksia. Asennetaan lisää/poistetaan akseleita, ja runkoja jatketaan/lyhennetään. Ja muutoksille saa luvat ja leiman, jos homma on suoritettu asiallisesti. Lisäksi saa vaihtaa melko vapaasti esim renkaat ja moottorin. Näillä on haluttu käsittääkseni turvata ihmisten elinkeino mahdollisuudet. Voiko mäyräkoirasta ottaa yhden akselin pois, ja onko se sen jälkeen ka vai ha? Entäs mäyrän renkaat ja moottori, se on kuitenkin ka? ![]() Tässä taidetaan tarvita MaTTia avuksi. ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on juuri tuollainen 303 6x6 ja aivan huippu peli. Ajettavuus on ihan ok, niinkuin tuossa jo mainittiin. Kulutus laski 10l sataselle kun laitoin td-moottorin ja ylivaihteellisen laatikon, jolloin maantielläkin viittii ajella.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Vikoja ei ollut, muuta ku ne vetonivelen suojakumit, jotka taitaa olla kaikissa sököt. Hammaspyörät tykkää huonoa, jos pyöränlaakereissa on välystä, eli ne kannattaa tarkistaa ja että jokapaikassa on öljyä!
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
minkäs koneen tuonne tungit? patrollin?
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mun korviini ainakin on kuulunut että on asennettu mersun 3l td koneita. Kohta puolin yksi mäyris saa ainakin sellaisen...
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
No niin,... nyt sen sitten ostin ja ei tosiaan ollut mikään kauhean huono ajettava tielläkään, ainakin 10 kertaa parempi ajaa kuin suikka 31/10.5 renkailla.
Tuossa huomiseen katsastukseen sitä hieman valmistelin ja on pikkusen outo vika autossa virtapuolella kun ns. herätevirrat tulee jokapaikkaan mutta ei ns. syöttöä, eli releet naksuu mutta niille ei tule kun herätteet. Valot sain jompittamalla pelaamaan mutta olis muka tietää onko autossa jossakin ns. pääsulake, en löytänyt ainakaan tässä iltasella kun tutkailin, kaikki pelaa muuten ihan ok, käy nätisti ja lähtee hyvin käymään mutta tosiaan syöttövirrat hukassa, olisko kellään ollut samanlaista ongelmaa aiemmin? Olis paljon apua jos jokin vinkki olis jollain heittää aiheesta.
__________________
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!" Aina ei voi voittaa,...... Ei edes joka kerta |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mun kopperossa se "sotavalo"-katkaisija pimensi tehokkaasti ainakin kaikki valot. Jos siis oli väärässä asennossa, olikohan niin että jos ko. kytkimen painoi päälle niin mitään valoja ei ollut. Paitsi tietysti varmaan ne sotavalot jotka ovat irralliset.
?? |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Tällaisesta
ja paikoillaan Viimeksi muokannut moggirange : 07.08.2008 23:33 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Heh, parkuva Volsun pata. Ei tunnu ton kuvan perusteella orkkispata olevan yhtään ahtaasti poterossaan, mites tossa mahtuu jakohihnaa (YÖK) vaihtelemaan vai pudottaako helpommalla aina koneen lattialle vaihdon ajaksi??
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Volvo C303 -77 | Mutter | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 16.02.2008 08:59 |
M: Volvo C303 vm.75 | Holst | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 12.10.2007 16:23 |
M: Volvo tgb 11 C303 | waild | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 11.10.2007 14:06 |
M: Volvo C303 avo | Pauli | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 24.04.2006 14:39 |
O: Volvo c303 | TomppaV | O/M/V Muut | 0 | 01.03.2004 08:49 |