![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]()
varmaa joku 25-30m riittää, mulla tais olla tossa sähkövinssissä n.28m 10mm paksua vaijeria ja hyvin on piisannu
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Laitoitko vinssin kartaanin rungon ja korin välistä vai runkopalkin läpi siittä
alkuperäisestä putkiholkista? En oikein kuvista saanut selvää. |
|
||||
|
||||
![]()
Rungon ja korin välistä, rungon:sta on otettu vähän poies että kardaani mahtui tulemaan paremmin.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]()
Ulko konehuoneeseen päin, Niinkuin se on alun perinkin tehnyt siinä 205 pösössä Mistä sen revin.
|
|
||||
|
||||
![]()
On niihin u-pultteihin imemiskykyynki yks ja ainut lääke.. SOA
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
No ohan noihin nyt muitakin lääkeitä isompia renkaita vain! Mutta kyllä mulla on jo visiot miten noi tulee silleen että se on kuin suksi. Vähän uupulttiloita vääntelee ja lattaraudan kanssa palloilee niin eiköhän se siitä. |
|
||||
|
||||
![]()
Eli Eli jotain on taas saatu tehtyä
Jäähdytys ongelmat jäivät kun laitoin gti pösön tupla flektit. Kytkin vielä ne niin että ne ovat sarjassa joten ne ovat 24 volttiset. Sitten asentelin nuo kattovalot Ja muutama reissu kuvat. Eli auto toimii kaikin puolin hyvin päästään metsään ja metsästä poies melkein aina omin avuin ![]() Jostain kumman syystä bilteman akku sano työsopimuksen irti kun oltiin juuri metsässä. No ei muutakun vein akun biltemaan ja antoivat kiltisti uuden sieltä. Melko mukava pamaus kuuluu tommoisesta. |
|
|||
|
|||
![]()
Mihin perustuu väitös että Patrolliin ei saa kun 31" leimattua? Minä muutoskatsastin omani heinäkuun alussa 33". Niin vaan leima tuli paperiin, ja alla on rekisteriotteeseen merkityt 33".
|
|
||||
|
||||
![]()
Täällä päin ei varmaankaan ole enään, näitä vanhan säännön katsastajia. Eli siis semmosia että ,kunhan ne mahtuvat alle ja eikä ota kiinni mihinkään niin ne saa olla vaikka kuinka isot.
Ja eikä se ole enään mikään väite.Kyllä patrolliin tietääkseni saa vissiin 34" kumit mutta ne on oltava 11,5 leveet. Täällä päin täytyy ainakin olla rengas dokumentti sitten sitä varten. Itse en saanut leimaan renkaita kun ne olivat liian leveät eli 12,5" nyt juuri 1,5 tunnin päästä menossa leimaamaan 32"/11,5" r 15 ne menee vielä heittämällä läpi. |
|
|||
|
|||
![]()
Juu, ihan oikeassa olet tuon leveyden suhteen. Mä nimittäin katsastin autoni Jyväskylässä kanssa. Mulla on 33" x 9.5"/15. Nää on merkillisiä nää katsastus säädökset. Näitä 9.5" leveitä 33":sia verrataan niiden kirjoissa 31"x10.5"/15 renkaisiin. No kun nyt sattuu olemaan muutama tuttu katsastusmies, kysyin että millä helvetillä ne tollasen selittää, niin ei millään. Naurahti vaan ja sano että "me ollaan suomessa." No nyt kun mulla on siis rekisteriotteessa 33" korkeat pyörät, voin seuraavassa katsastuksessa kinuta 12.5" leveät otteeseen. Ihan vaan siks, koska voin toteennäyttää että rengas on yhtä korkea kumman levyysenä vaan, ja koska mulla on otteessa "lokasuojan levitykset", nää 12.5" leveät sopivat pyöräkoteloon lain vaatimalla tavalla. Siis todella merkillistä puljaamista, mutta jokainen joka on suomessa rakentanut autoja, ihan minkälaisia vaan, tietää että pitää aina välillä osata kiertää oikeaa lakipykälää oikeasta kohdin. Niin se vaan on että säädöksiä tekee täysin asiasta ymmärtämättömät ihmiset. Joka saralla, varsinkin kun kyseessä on moottoriajoneuvo taikka liikenne säädökset.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Saitko muuten nuo 32" leimattua otteeseen? Ne 34"x11.5" ei mene .
|
|
||||
|
||||
![]()
ei mitään ongelmia ollut noissa 32" katsuri vaan kävi katsomassa renkaan koon, ja printtas uuden rekisteri otteen. Mun muistaakseni tolla yhellä lappusella saa 34"/ 11,5" R 15 tai ainakin niin on ollut kovasti puhetta. Mutta tommoset renkaat on niin harvinaisia että tuskin tulee ihan heti vastaan.
|
|
|||
|
|||
![]()
Juu, tuntuu olevan että niiden kirjat ei tunne ihan kaikkia erikoisia kokoja, ja siks rinnastaa ne aina johonkin merkilliseen pienempään kokoon. Siihen perustu toi munkin 33" rekisteröinti. Tää tällänen 9.5" ei käsittääkseni ole mikään kauhean yleinen leveys 33" pyörissä. Pitäs päästä tutkiin niiden kirjoja, että näkis mitä ne rinnastaa mihinkäkin kokoon. Noinniinkun virallisesti nimittäin ei saa kun 31"x10.5"/15 renkaat alle. Tästäasiasta nimenomaan oli tutun katsastusmiehen kanssa puhe. Ja niinkun tuolla aiemmin kerroin, jostain käsittämättömästä syystä niiden kirjat rinnastaa ton 33"x9.5"/15 renkaan tuohon 31"x10.5"/15 renkaaseen.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Millä Jyväskylän konttorilla ne päästi noi 32" läpi? Mä katsastin vanhalla valtion konttorilla. Kuormaajantiellä.
|
|
||||
|
||||
![]()
Ei kun siinä uudella, mikä on siinä autoliike autosuoran yhteydessä volvon liikkeen vieressä. Siinä on kyllä asiallinen palvelu ja eikä ole harraste auto vastaisia katsureita.
|
|
||||
|
||||
![]()
Eli tässä kuvia auton "uusista" renkaista. Niin ja renkaat ovat leikatut bridgestone dueler mt 32" / 11,5 r 15
Melko mielenkiintoinen tuo kuvio, kun on leikatut saa nähä miten pitääpi eri alustoilla. |
|
||||
|
||||
![]() Hyvät neuvot tarpeen!!!
Jeps eli nyt tarvittais hyviä vastauksia teiltä konkareilta.
Eli eli ensimäikseksi, kun tuossa vähän aikaa sitten oikean puoleinen lehtijousi otti vähän kipeetä, johtuen siitä kun keskinmäinen lehtijousista oli lähtenyt paikaltaan, ja ylin lehti vääntyi hieman mutkalle Tästä itse tapahtumasta ei ole kyllä mitään havaintoa että miten todellisuudessan kaikki on käynyt sen vain tiedän että keskilehti ei ollut yhtään siellä missä sen piti olla ![]() Tuli tuossa viime sunnuntai pikku offailuissa huomattua tuo taka-akselin todellinen eläminen. Eli oli auto normaalisti ristiriipunnoissa, ja taas oli lähteä keskinmäinen lehti paikaltaan mutta tällä kertaa oikealta puolelta. Siis nyt puhutaan ihan maksimi joustoista. Niin rupesin miettimään tässä että pitääkö siihen vääntää lattaraudan palaset jotka estää sen keskinmäisen lehden liiallisen elämisen, vai annanko asian olla? Todella hyvin alusta joustaa nyt mielestäni ihan tarpeeksi. Sitten olisi toinen kysymys. Eli tuossa omassa patrollissa olen huomannut, että etukardaanin liuku on mennyt väljäksi. Sen tuntee käsillä ja huomaa äänestäkin. Kun kytkin polkimella pelleilee, ja on nelivetopäällä niin kuuluu semmonen hauska ääni(vaikee selittää). Niin tälle asialle olis hyvä tehdä jotain. Mutta mitä? Pitäisikö vain ostaa jostain pätkäpatrollin etukardaani? Josta tulee jo lisää kysymyksiä, eli onko pitkä ja pätkämalleissa eri etukardaaneja? Tai ehkäpäkö tehdä nyrkkipaja malliin boorituksen väljyydenpoisto operaatio vasaralla? Vai olisiko vielä jotain hyviä ideoita tuohon mitä ei nyt mulla ainakaan tullut mieleen. |
|
||||
|
||||
![]()
itellä ainenki on tuollein tossa riipun edessä latta taiteltu ettei pääse jouset kääntyilee (tehdas asenteinen) ja etu puolella kanssa jousen korvakkeen vieressä
ei oo kardaanin liu-ulle tehtävissä oikein mitään oman aikasa tietenki kestää jos vasaroi, uus kardaani, hintaa en tiedä. sitä en osaa sanoa et käykö pitkästä, mutta pitkän patrolin kardaaneissa taitaa olla tupla nivelet, muut korjailkoon jos oon väärässä. kuuluuko sulla semmonen "rämisevä" ääni kun ajaa vähän kovempaa 4vedolla? mulla kuuluu ja oon tutkinu ja hutkinu et mistä se tulee ja oon sellaseen tulokseen tullu että etuperästä on menny laakerit +kardaanista liuku |
|
||||
|
||||
![]()
Alkuperäisissä taka jousissa on sellaiset pannat jotka estään jousien leviämisen.
uus etu kardaani auttaa asiaan,kaikissa 4vaihteisissa on samanlaiset etukardaanit. |
|
||||
|
||||
![]()
Pitänee siis väkästellä semmoiset lattaraudat. Ja ruveta metsästämään uutta kardaania löytyisköhän ihan perus varaosa kaupasta vaiko onko marsittava nissanin liikkeeseen? Vai saiskohan käytettynä? Vai ovatko kaikki yhtäpaskoja?
|
|
|||
|
|||
![]() patrol osiksi?
Sain vinkin ilmoitella täällä jos jollain olisi kiinnostusta jotain maksaa vanhasta tosi onnettomassa kunnossa olevasta patrolin läjästä esim. osiksi.
Mitään tietoa mulla ei ole auton vuosimallista, tai mitä pitää sisällään. Käyntiin se lähti viime talvena kun ajettiin pari kilsaa omalla mailla ja parkkiin tuohon missä nyt seisoo. Jos kiinnostuneita löytyy, voin nappailla kuvia ja lähetellä maililla. Yhteydenotot : mari_jokelainen(@)hotmail.com (Tuusula) |
|
||||
|
||||
![]()
Eli käytiin tänään kokeilemassa miten patu joustelee niin kyllä se ihan mukavasti.
Eturengas 60cm maasta Takarengas 70 cm maasta Niin ja ohan tuossa tullut tuo snorkkelikin väsättyä. |
|
||||
|
||||
![]()
Jeps eli taas tartteis hyviä neuvoja, että ketkä olivat tehneet noita tekniikan nostoja. Meinasin jos omastani nostais tekniikkaa sen 75mm, niin sais tehtyä suht suoran pohja panssarin. Eli kertokaapa miten ootte toteuttaneet millä materiaalleilla yms?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty M: Maastokärry (uudet kuvat) | PL | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 31.03.2008 19:41 |
M: LJ-70 # uudet kuvat # | las-c | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 13.04.2007 17:18 |
M: Pätkä Patrolli -81 varaosiksi | O/M/V Ajoneuvot | 11 | 08.04.2006 18:56 | |
M:Patrolli pätkä paku | Humu | O/M/V Muut | 8 | 05.10.2004 18:36 |
M:Pätkä Paketti Patrolli | Rabarberg | O/M/V Muut | 0 | 12.04.2004 15:24 |