Männänrengas sanonut työsopimuksensa irti jostain pytystä? Venttiili epäkuntoinen? Mäntä halki?. Onhan näitä vaihtoehtoja. Paha mennä sanomaan kun ei näe sisälle. Kannen poisto on kyllä väistämättä edessäsi, veikkaisin jonkun männänrenkaan tuhoutuneen tahi männän haljenneen.
Mielenkiintoista sinänsä, että lämpenee rajusti. Onko ahdinta? Välijäähyä? Oletko varma, ettei vesikierrossa ole ilmakuplaa tukkimassa? Tarkisteleppa noita, mutta pahalta kuulostaa. Moottorihan on yleensä siellä 90celsiusasteen pinnassa, joten kyllä se näppeihin kuumalta tuntuukin. Harvempi erottaa normaalikäyntilämpöisen ja ylikuumentuneen koneen pelkällä näppituntumalla. Polttaa se kumpikin näppeihin. Infrapunalämpömittarilla saa tarkempaa tietoa selville, mm. sen että näyttääkö se auton lämpömittari oikein.
Ohipuhalluksen voi testata ottamalla suuttimen irti kannesta ja jokaisen pytyn kohdalla tarkistella puristuspaineet. Huono käynti viittaisi tosiaan puristuspaineiden katoamiseen. Käy kaikki läpi jos et hattua halua nostaa moottorin lohkon päältä.
t. Jani