![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
Off topic
Lainaus:
Näiden uusien rekisteriote muutosten myötä muitakin harrastajia kusetetaan, AKE:n toimesta. Suurimmasta osasta vanhemmista moottoripyöristä on tullut yksi paikkaisia. Uudempiin tulee sitten taas oikea paikka luku. AKEn kanta on, että otteisiin ei tulla tekemään muutoksia, ja yksipaikkaisuus pysyy. AKE toivoo poliisilta järjen käyttöä. On tiedossa jo muutama tapaus jossa poliisi on laittanut matkustajan kävelemään, koska otteessa on vain se yksi paikka, vaikka pyörässä on jo tehtaalta asti ollut kahden istuttava satula ja takajalka tapit. JNE. Ja näissä kävelytys tapauksissa on ollut kyseessä ihan 90-luvun pyöriä.... Näin sitä suomen lakia tulkitaan ja ollaan mielivaltaisia. Järjen käyttö on tosiaan sallittua. --------------- Toinen off. P-A asiaan palaten, muutoksissa on hyvä huomioida auton paino. Nyky laki vaati paketti autolle "nimellis"kantavuuden. Mulla oli vähän ongelmia, kun jenkki vani -84, tuotu suomeen -89. Otteessa 2+3. Bensa, ym. Laitoimme dieselin keulaan, ja muutos katsastuksessa mies totesi että paketti auton nimellis kantavuus ei täyty. Ja samaan syssyyn, että maahantuonti katsastuksessakin on tehty virhe, että silloinkaan se ei täyttynyt. Vaihto ehtoja: -Henkilö auto, isovero (ja ehkä jopa takautuvasti??!!) -Istuma paikkoja pois. Tässäkin tapauksessa katsuri laskeskeli että jos autosta tehdään, yksi paikkainen, niin ok. 2 paikkaisena painot menee edelleen, joten täytyisi jostain päin auto tiputtaa painoa pois. Siinnä vaiheessa itsellä vähän alkoi kiehumaan, sisäisesti. Menee koko auton käyttö tarkoitus vituiks, jos ei ole lisä penkkejä, tai jos penkkiluvun säilyttää, niin se iso vero. No lopulta vastaus löytyi vanhasta laki kirjasta. Vuonna -84 ei vaadittu "nimellis"kantavuuksia. Tosin minun mielestä olisi pitänyt tulkita vuoden -89 lakia, koska silloin tuotu ja hyväksytty suomeen. Mutta taitaa samalaki olla silloinkin voimassa. Näin ollen minulla on laillinen 2+3 paku, jossa ei ole juurikaan kantavuutta. ----------- Joka asiassa kannattaa huomioida kaikki mahdollinen, vuosista ja laki muutoksista.
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Kuinkas ootte toteuttanu nuo etuturvavyöt avomallissa ja onko ne pakolliset? alkuperäisethän jää korin yläosaan kiinni eikä niille oiken kiinnitys paikkaa näkynytkään muualla korissa. lantiovyöthän ois toki helppo vaihtoehto.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Turvakaareen...
Tai lantiovyöt on ehkä helpoin
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Jep. Jomminkummin. Itellä on turvakaaressa ,ja aiemmin oli vaan lantio vyö.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Laitoin lantiovyöt kun pääkaari vielä tekemättä, ja kettingistä ovet... onse komia
takapenkkeihin vielä jostain löytää mahollisimman pitkät lantiovyöt, niin tuo vähä turvallisuuen tunnetta.
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
tänään keskustelin erään katsastusheebon kanssa avo pikupista kettinkiovilla, normi turvavyön yläkiinnike jämäkässä lavakaaressa. ei sitä tuntunut muu ahdistavan kuin ne kettinkiovet, sanoin että vaneriset puoliovet tuloillaan ja ne tuntui miellyttävän ajatuksena enemmän. sitä en tiedä että jos leimalle ajaa vaneriovilla että mitä tapahtuu oikeasti?
sanoin että näissä uuden mallin otteissa ei ole ainakaan pikupissa mainintaa avosta, epäili kyllä että atj:stä saattaisi löytyä merkinnät jos alkaa kaivaa, rekisteröintikatsastuksessa kun kysyin niin silloin eri heebo ei osannut ottaa mitään kantaa asiaan. mutta jos se on avoksi luotu niin antaa palaa vaan jos siltä tuntuu..... |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Pakuissa vyöt pakolliset vasta 1.1.1984 ja uudemmissa. Mut turvakaaren ja vyöt siihen laittasin ite jos BJ olis.
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
No mulla jäi hiukan epäselväks asia ETTÄ ON 2+4paku Bj40..
Otteessa lukee "irroitettava katto ja korin yläosa".. Häviääkö ne takapaikat jos ajaa avona.. Auto on-77.. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Näin olen ymmärtänyt että vain henkilömallissa saa olla takana matkustajia avona,katon ja korin yläosan poistamista ei mikään voi kieltää kun auto on tyyppihyväksytty avoksi.Mulla ei lue otteessa mitään katon irrottamisesta mutta aina menty leimalle avona,kerran on ihmetelty kun katto puuttui mutta kyllä ne tiedot sieltä konttorin koneelta sitten löytyi,en ymmärrä miksei ne voinut merkata otteeseen irrotettavasta katosta? no ei kai se sitten ole siellä välttämätön.Kerran eräällä katsastuskonttorilla inssi väitti ihan tosissaan ettei kattoa saa poistaa kun muutettu pakuksi,multa pääsi paha nauru ja katsastus päättyi siihen,tuli käytyä siellä konttorilla sitten kaksi kertaa,ensimmäisen ja viimeisen kerran.
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK Maplehill Productions http://www.pajakallio.fi/ http://www.ipefix.fi/ |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Ääh. Antaa poliisin tutkia jos katsoo että on syyllistytty rikkomukseen....
Ja pakussakin saa olla lavalla sakkia jos.... Mutta ei käydä käräjiä tässä. Jookosta???
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Kajaanissa sai ainakin ajaa 2+4 bj:llä ilman kattoa ilman turvavöitä ketju ovessa ja takalaidassa 6:lla henkilöllä. turvakaarentapainen oli mutta vaan pressun takia.
__________________
OPA Patrol "Boar" pätkästy -82 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| miten rakentaa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.10.2005 19:04 | |
| miten välitykset??? | patikka | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 04.09.2005 08:18 |
| miten tää toimii | toppa | Chit-Chat | 6 | 05.04.2005 23:05 |
| miten noi menee... | las-c | Chit-Chat | 24 | 12.01.2005 18:03 |
| Miten SJ:hin lisävaihdelaatikko | 4WD | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 14.09.2004 12:02 |