![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]() Viikko sitten postatussa viestissä on mainittu kaikki uudet jarruhilut satuloineen, että eiköhän ne ole kunnossa ![]() Hieman liioittelua takapalkin ainevahvuudessa?
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ja oli sopivan mittainen palkki, jonka sai hakea pois. Eli hintakin ratkaisi... ![]() ![]() ![]() Ja jarruissa oli ensiöpiirissä 1mäntä / puoli kun liikkui, eli otti tasan --> pari kertaa 120kmh vauhtia ja liinat kiinni, kuului pari tiukahkoa "pamausta" ja jarrujen teho kasvoi 3X.. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Niin ja tosta ruosteettomuudesta. Jostain syystä noissa ennen vuotta 86 valmistetuissa nuo koripalikat on kestäneet pidempään ruostepeikkoa. Ainakin niissä joita minä olen purettuna nähnyt. Liekö materiaalissa muutoksia? Mikähän vuosi se muuten oli, kun maahantuojilla loppui velvollisuus ruostesuojata autot?
__________________
-TimoV Range Rover Sport 2.7d SE, 2007 BMW 520xda, 2016 Mercedes-Benz ML55AMG, 2002 Linhai 500 IRS, T3 2016 Range Rover 2.5dse 1998(ex) Range Rover 3.9EFI Vogue 1990, Ardennes green (ex) Range Rover 3.5EFI Vogue 1986, Cypress green (ex) Viimeksi muokannut TimoV : 27.06.2008 08:17 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Päivittelyä...
Kori on liimattu kasaan ja tässä pieni pisara sen vaiheista:
Takalattia valmistettiin 3,5mm sähkösinkitystä levystä, johon tulevaisuudessa on helppo "lisätä" kiinnikkeitä ym.. Samalla takimmainen äänenvaimennin poistui "uudelleen käytettäväksi". Ääni ei kovene, mutta polkaisemalla nyt tietää mikä kone pellin alla puhisee!!! Takapalkkihan rakennettiin 60x80x6mm palkista, jotta takapää saadaan "kestäväksi" Palkin korvat tehtiin 30x6mm latukasta ja palkki maalattiin taustastaan ja saranoistaan valmiiksi ennen paikoilleen hitsausta, koska paikallaan ollessa olisi ollut mahdotonta maalata/suojata palkkia. Samalla pikku vinkki: Saranat olivat molemmin puolin jumissa ja tapit olivat poikki --> pitkästä 3/8" pultista kierteetön osa oli "just", joten siitä valmistettiin uudet tapit. Uutta kumipuslaa paikoilleen, IMF tarjosi 48€ / pari, joten oli viimeiset osat, jota siitä kaupasta tuli haettua!!! Samalla kun rautaa kiilloitettiin, niin suhteellisen ehjä takapää putsattiin raudalle, ja maalattiin "tulevaisuuden" helpottamiseksi. Ajatuksissa kuitenkin siintää jo "Defen" takapää, joka on samankaltainen, mutta maastoon paremmin soveltuva. Siitä joskus myöhemmin! Sisälokasuojan reunaa korjattuna ja tolpan alapää korjattu Eikä kittiä grammaakaan (kun oli aikaa naputella)... ![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#5
|
||||
|
||||
![]() Muuta päivitystä
Ja samalla tehty muuta "pikkujuttuja":
- laitettu 245/75 R16 GoodYear MT/R uudelleen maalatuille vanteille - takajarrusylinterit meni uusiksi (kuluneet ja palat ottivat takalevyihin kiinni) - Teräspunosletkut kaikkiin nurkkiin - KAIKKI jarruputket uusittu - Asennettu 2" korotussarja ja Pro Comp 9000 iskarit (+ vesilinnut tutkivat BOGE:n toimintaa) - sähkösaa....t korjattu MERKKIKORJAAMOLLA tehtyjen "viritysten takia" (kuitit löytyy ja meriselitykset miksi tehty!!!) - Virranjakaja korjattu, kun ennakkoa piti olla 17* jotta jaksoi kulkea "jotenkin", mutta ei sitten kestänyt ajaa kuin 98E:llä kun nakutti AIVAN sairaasti --> syylliseksi löytyi vastapainosarjan jouset, jotka olivat pudonneet kiinnityksistään ja limput olivat levällään painokorissa. SYYLLINEN oli 18vuotta huoltamatta jätetty jakajan "liukupää", joka oli umpiruosteessa!!!!!!! - Tehostajaan laitettu uudet tiivisteet - Jakopää tiivistetty uudellleen, ja nyt ei vesi pakene moottorista takaisin luonttoon Tollaset puristettu perien päälle suojaksi Tuohon raivattu paikkaa odottamaan 50mm2 johdonsidontakeskusta... ![]() - Lämppärin moottorin kanssa otettiin pari erää ja hopea Rangen lämppärille. Ilmaiseksi ei voittoa saatu, mutta verinaarmut on mukavampia kuin paleleminen talvella! FOT 2008 suditeltiin 35"+ poikien tukiautona Hämeenlinnassa ja seuraavana päivänä oltiin MAC:n hommissa... Sitten pidettiin kesälomaa ja vaihdettiin työpaikkaa, jolloin KEKSIN töistä kotiin tullessa uuden nimen Rangelle, kun (aikuisten oikeesti) kokeilin säädetyn, toimivan ja suhteellisen tehokkaan Rangen voimavaroja. Suhteellisen suuressa nopeudessa alkoi moottorista kuulua TODELLA voimakasta naputusta ja totesin pikaisesti, jotta MARGARIINI P...U!!!!! Ei muuta kuin tien pientareelle ja kansainvälinen "entarvitseapua" merkki ylös ja kuuntelemaan, jottei kiertokanki alkanut vaatimaan vapauttaan!! Kone paukkui voimakkaasti kaasuttaessa, joten venttiilikoneistossa vikaa --> ei muuta kuin hätämerkki alas ja happea pataan, ja auto verstaalle, jossa se nauttikin syyskoleudesta ja talvipakkasesta... ![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- Viimeksi muokannut Mikki : 24.04.2009 23:22 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Konetta laitellessa...
Konetta aloitettiin tutkimaan ja vika löytyi!
Kun irroitti imusarjan, niin selvisi HARVINAINEN vika Lantikan koneesta: nokka-akseli niin ...kana, jotta venttiilit ei auenneet oikeastaan ollenkaan!!! Ja paukkumisen syyä oli 6.n "räjähtänyt" nostin, joka oli sisäisesti katkennut????? ![]() ![]() No koska suutin painaa bensaa pyttyyn ja kipinääkin tulee suhteellisen mukavasti, pakkohan sen on jossakin "pamahtaa", varsinkin kun ulospääsytie on tukittu, niin palokaasut (ja palaminenkin) tapahtui imusarjassa!! Tämä tasen sotki muiden sylinterien kaasunvaihtoa, jolloin lisää pyttyjä pimeni!!! Eniten ihmetytti tuo nokka, koska HC oli katsastuksessa ainoastaan 113 (autossa ei ole kattia)!!! Koska koneella on MELKEIN 200.000km ajettu, otettiin hiilivetykehitin pois ja päätettiin antaa samalla kulahtaneille osille päivitystä, jolloin "sumujen saarelle" lähti toivomus varaosalistalta seuraavasti: - ventiilinostimet - Crower Comp U Pro Cam50229nokka-akseli - männärenkaat - laakerit - suurtehoöljypumppu - polttonestepumppu (korkeammalla paineella) Samalla laitetaan koneeseen lisää tehoja muutama koni tai jokin muu kadonnut voiman yksikkö tekemällä seuraavia temppuja: - suuttimet huollettiin (vain 1 suutin oli "heikko"!!!) - lisätään polttonesteen määrää vähän nostamalla ruiskutuspainetta - vaihdetaan polttonestesuodatin vapaammin virtaavaksi ja polttonestelinjaa suurennetaan - läppäkotelo vaihdetaan suuremmaksi - pakoputkisto vaihtuu kokonaan kaksiputkiseksi peltisarjojen kanssa (tilattiin Ameriikasta nuo HEAD:t) Kuvia lisätään kun saa tuon pokkarin tallille mukaan, jossa samalla saatte kuvaa halvalla tehdystä kytkinremontista..... ![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- Viimeksi muokannut Mikki : 24.04.2009 23:13 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Auton hankintaan neuvoja | Tekniikka & Jutustelu | 31 | 01.04.2007 15:28 | |
apuja suzukin jousten hankintaan.. | Tekniikka & Jutustelu | 31 | 23.07.2006 20:45 | |
Kumpi gepsi? | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 21.03.2005 07:38 |
Kumpi kone | bj45lava | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 22.06.2004 20:00 |
kumpi liittymä? | leivos | Helpdesk | 3 | 19.04.2004 08:46 |