Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.06.2008, 19:56
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TimoV Näytä viesti
Normisettiä - tuo tolpan juuri on yleinen paikka vm. 86 jälkeen... Tosin aika lailla runsaastihan tuota mätää näkyy muualla olevan.

Rangea ostaessa saa melkein jokaisen auton kyseessä ollessa varautua noihin kaikkiin mitä kuvissasi näkyy. Lisäksi jarrusatulat kannattaa käydä läpi ja vaihtaa männät rosterisiin kerralla. 12 männästä on 5-8 takuuvarmasti jumissa, eikä sitä edes ajossa huomaa. Näissä on aika hyvät jarrut...
Ennen vuotta -86 onkin ruosteettomia Tai sitten on hävinny koko tolppa ja helma.
Viikko sitten postatussa viestissä on mainittu kaikki uudet jarruhilut satuloineen, että eiköhän ne ole kunnossa
Hieman liioittelua takapalkin ainevahvuudessa?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.06.2008, 20:08
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Viikko sitten postatussa viestissä on mainittu kaikki uudet jarruhilut satuloineen, että eiköhän ne ole kunnossa
Hieman liioittelua takapalkin ainevahvuudessa?
Ajattelin, jos tuo VAIMO lainaa autoa ja peruuttelee parkkihallissa, niin pysähtyy tuo ruttu kattopellin rajaan...
Ja oli sopivan mittainen palkki, jonka sai hakea pois. Eli hintakin ratkaisi...

Ja jarruissa oli ensiöpiirissä 1mäntä / puoli kun liikkui, eli otti tasan --> pari kertaa 120kmh vauhtia ja liinat kiinni, kuului pari tiukahkoa "pamausta" ja jarrujen teho kasvoi 3X.. Pakkohan niissä voimaa on olla kun 2½tonnia malmia roikkuu jarrujen varassa, ja pitkiä mäkiä jarrutellaan, joten materiaalia PITÄÄ OLLA mitä saa kuumennettua
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.06.2008, 08:12
TimoV:n Avatar
TimoV TimoV ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 1.273
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Viikko sitten postatussa viestissä on mainittu kaikki uudet jarruhilut satuloineen, että eiköhän ne ole kunnossa
Osui ja upposi. Ei enää tällä iällä muista noita viikon takaisia asioita... lähimuisti alkaa temppuilla... alkava Alzheimer.

Niin ja tosta ruosteettomuudesta. Jostain syystä noissa ennen vuotta 86 valmistetuissa nuo koripalikat on kestäneet pidempään ruostepeikkoa. Ainakin niissä joita minä olen purettuna nähnyt. Liekö materiaalissa muutoksia? Mikähän vuosi se muuten oli, kun maahantuojilla loppui velvollisuus ruostesuojata autot?
__________________
-TimoV

Range Rover Sport 2.7d SE, 2007
BMW 520xda, 2016
Mercedes-Benz ML55AMG, 2002
Linhai 500 IRS, T3 2016

Range Rover 2.5dse 1998(ex)
Range Rover 3.9EFI Vogue 1990, Ardennes green (ex)
Range Rover 3.5EFI Vogue 1986, Cypress green (ex)

Viimeksi muokannut TimoV : 27.06.2008 08:17
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.04.2009, 22:27
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Päivittelyä...


Kori on liimattu kasaan ja tässä pieni pisara sen vaiheista:




Takalattia valmistettiin 3,5mm sähkösinkitystä levystä, johon tulevaisuudessa on helppo "lisätä" kiinnikkeitä ym..
Samalla takimmainen äänenvaimennin poistui "uudelleen käytettäväksi". Ääni ei kovene, mutta polkaisemalla nyt tietää mikä kone pellin alla puhisee!!!


Takapalkkihan rakennettiin 60x80x6mm palkista, jotta takapää saadaan "kestäväksi"



Palkin korvat tehtiin 30x6mm latukasta ja palkki maalattiin taustastaan ja saranoistaan valmiiksi ennen paikoilleen hitsausta, koska paikallaan ollessa olisi ollut mahdotonta maalata/suojata palkkia.
Samalla pikku vinkki: Saranat olivat molemmin puolin jumissa ja tapit olivat poikki --> pitkästä 3/8" pultista kierteetön osa oli "just", joten siitä valmistettiin uudet tapit.


Uutta kumipuslaa paikoilleen, IMF tarjosi 48€ / pari, joten oli viimeiset osat, jota siitä kaupasta tuli haettua!!!




Samalla kun rautaa kiilloitettiin, niin suhteellisen ehjä takapää putsattiin raudalle, ja maalattiin "tulevaisuuden" helpottamiseksi. Ajatuksissa kuitenkin siintää jo "Defen" takapää, joka on samankaltainen, mutta maastoon paremmin soveltuva. Siitä joskus myöhemmin!



Sisälokasuojan reunaa korjattuna



ja tolpan alapää korjattu



Eikä kittiä grammaakaan (kun oli aikaa naputella)...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.04.2009, 22:48
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Muuta päivitystä


Ja samalla tehty muuta "pikkujuttuja":

- laitettu 245/75 R16 GoodYear MT/R uudelleen maalatuille vanteille
- takajarrusylinterit meni uusiksi (kuluneet ja palat ottivat takalevyihin kiinni)
- Teräspunosletkut kaikkiin nurkkiin
- KAIKKI jarruputket uusittu
- Asennettu 2" korotussarja ja Pro Comp 9000 iskarit (+ vesilinnut tutkivat BOGE:n toimintaa)
- sähkösaa....t korjattu MERKKIKORJAAMOLLA tehtyjen "viritysten takia" (kuitit löytyy ja meriselitykset miksi tehty!!!)
- Virranjakaja korjattu, kun ennakkoa piti olla 17* jotta jaksoi kulkea "jotenkin", mutta ei sitten kestänyt ajaa kuin 98E:llä kun nakutti AIVAN sairaasti --> syylliseksi löytyi vastapainosarjan jouset, jotka olivat pudonneet kiinnityksistään ja limput olivat levällään painokorissa. SYYLLINEN oli 18vuotta huoltamatta jätetty jakajan "liukupää", joka oli umpiruosteessa!!!!!!!

- Tehostajaan laitettu uudet tiivisteet
- Jakopää tiivistetty uudellleen, ja nyt ei vesi pakene moottorista takaisin luonttoon


Tollaset puristettu perien päälle suojaksi



Tuohon raivattu paikkaa odottamaan 50mm2 johdonsidontakeskusta...

- Lämppärin moottorin kanssa otettiin pari erää ja hopea Rangen lämppärille. Ilmaiseksi ei voittoa saatu, mutta verinaarmut on mukavampia kuin paleleminen talvella!

FOT 2008 suditeltiin 35"+ poikien tukiautona Hämeenlinnassa ja seuraavana päivänä oltiin MAC:n hommissa...

Sitten pidettiin kesälomaa ja vaihdettiin työpaikkaa, jolloin KEKSIN töistä kotiin tullessa uuden nimen Rangelle, kun (aikuisten oikeesti) kokeilin säädetyn, toimivan ja suhteellisen tehokkaan Rangen voimavaroja. Suhteellisen suuressa nopeudessa alkoi moottorista kuulua TODELLA voimakasta naputusta ja totesin pikaisesti, jotta MARGARIINI P...U!!!!! Ei muuta kuin tien pientareelle ja kansainvälinen "entarvitseapua" merkki ylös ja kuuntelemaan, jottei kiertokanki alkanut vaatimaan vapauttaan!! Kone paukkui voimakkaasti kaasuttaessa, joten venttiilikoneistossa vikaa --> ei muuta kuin hätämerkki alas ja happea pataan, ja auto verstaalle, jossa se nauttikin syyskoleudesta ja talvipakkasesta...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------

Viimeksi muokannut Mikki : 24.04.2009 23:22
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.04.2009, 23:10
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Exclamation

Konetta laitellessa...


Konetta aloitettiin tutkimaan ja vika löytyi!



Kun irroitti imusarjan, niin selvisi HARVINAINEN vika Lantikan koneesta: nokka-akseli niin ...kana, jotta venttiilit ei auenneet oikeastaan ollenkaan!!! Ja paukkumisen syyä oli 6.n "räjähtänyt" nostin, joka oli sisäisesti katkennut?????



No koska suutin painaa bensaa pyttyyn ja kipinääkin tulee suhteellisen mukavasti, pakkohan sen on jossakin "pamahtaa", varsinkin kun ulospääsytie on tukittu, niin palokaasut (ja palaminenkin) tapahtui imusarjassa!! Tämä tasen sotki muiden sylinterien kaasunvaihtoa, jolloin lisää pyttyjä pimeni!!!

Eniten ihmetytti tuo nokka, koska HC oli katsastuksessa ainoastaan 113 (autossa ei ole kattia)!!!

Koska koneella on MELKEIN 200.000km ajettu, otettiin hiilivetykehitin pois ja päätettiin antaa samalla kulahtaneille osille päivitystä, jolloin "sumujen saarelle" lähti toivomus varaosalistalta seuraavasti:

- ventiilinostimet
- Crower Comp U Pro Cam50229nokka-akseli
- männärenkaat
- laakerit
- suurtehoöljypumppu
- polttonestepumppu (korkeammalla paineella)

Samalla laitetaan koneeseen lisää tehoja muutama koni tai jokin muu kadonnut voiman yksikkö tekemällä seuraavia temppuja:
- suuttimet huollettiin (vain 1 suutin oli "heikko"!!!)
- lisätään polttonesteen määrää vähän nostamalla ruiskutuspainetta
- vaihdetaan polttonestesuodatin vapaammin virtaavaksi ja polttonestelinjaa suurennetaan
- läppäkotelo vaihdetaan suuremmaksi
- pakoputkisto vaihtuu kokonaan kaksiputkiseksi peltisarjojen kanssa (tilattiin Ameriikasta nuo HEAD:t)

Kuvia lisätään kun saa tuon pokkarin tallille mukaan, jossa samalla saatte kuvaa halvalla tehdystä kytkinremontista.....
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------

Viimeksi muokannut Mikki : 24.04.2009 23:13
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Auton hankintaan neuvoja Tekniikka & Jutustelu 31 01.04.2007 15:28
apuja suzukin jousten hankintaan.. Tekniikka & Jutustelu 31 23.07.2006 20:45
Kumpi gepsi? Nerd-O Tekniikka & Jutustelu 11 21.03.2005 07:38
Kumpi kone bj45lava Tekniikka & Jutustelu 4 22.06.2004 20:00
kumpi liittymä? leivos Helpdesk 3 19.04.2004 08:46


Sivu luotu: 02:34 (GMT +2).