![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Autokuntaan kuuluu kuski ja yksi appari! Safarit erikseen!
Lainaus:
Mä kun olen niin stupiid, niin olen ottanut ohjeekseni Keep It Stupid Simple.... ;-) -sami-[/QUOTE] Ennemminkin vaikuttaa siltä että Simply Stupid ![]() Eihän sitä ketjua tarvita välttämättä autoissa ajeluttaa vaan samanmittainen järjestäjän kiinteä ketju jokaisella rastilla. Vaarana tietty on, että autokunnat sabotoi senkin kun poistuu rastilta. Pieni kiusa sekin perässä tulijoille kun ei ole enää ketjua ollenkaan ![]() Mitä tuohon lija-autolliseen appareita tulee niin väittäisin, että apujoukoista on rastin etsinnässä ja varsinkin rastillemenoreitin valinnassa huomattava apu ![]() Tasapuolisempaa olis jos apujoukkojen ei sallittas ollenkaan juoksennella ympäri metsiä rasteja etsiskelemässä. Jukolanviestit on sitten eri asia ja nehän suunnistetaan ilman autoa ![]() Kyllä tuo OKA:n ehdottama 2henkilöä/auto olis ihan hyvä sääntö. Vois niitä muitakin sääntökohtia tuolta AS:n puolelta soveltaen käyttää Offi-suunnistuksessakin ![]() Inhorealisti
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() "Uusista" säännöistä tätä rastien ottamista helpottavaa ketjua ehkä kaipaan kaikkein eniten ja rehellisesti uskon sen parantavan kisojen turvallisuutta. Lainaus:
Tähän asti meidän kilpailureissuilla ei huonon menestyksen syynä ole olleet löytämättä jääneet rastit. Rastien valinta, ajolinjojen valinta ja kaluston kestävyys on ollut ongelma eikä näihin auta vaikka olis 10 ukkoa neuvomassa. Vielä tahtoisin mainostaa ajatusta verrata hydrauliohjattua maastoautoa liikennetraktoriin, jolloin maksiminopeus 50km/h |
#3
|
||||
|
||||
![]()
1. eipä tällä suurta väliä meille ole vaikka itse ollaankin ajettu kaikki kuski + appari tiimillä.
2. Tuo ketju + magneetti kuulostaa pätevältä systeemiltä! Joskus kieltämättä olisi parempi pysyä kuskin hytissä kuin juosta ulkona kuvaamassa tai kuvattavana. 3. Samaa mieltä, ainakin takaluukku viritykset pitäisi kieltää, ovien avautumisessa ei liene kovin suuria eroja - ainakaan vielä... 4. En osaa ottaa kantaa onko hyvä vai huono. + Ihan pakko puoltaa myös tuota promillerajaa + sen seuraamista - ihan kaikkien turvallisuuden puolesta. Ehtii sitä sitten kisojen jälkeenkin... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mitenkäs tuo magneetti kun osassa autoistahan on pintapellit ym. alumiinia.
__________________
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mitä autoon tulee niin 5 hengen kotteroita löytynee käytettyinä tästä maasta ja Suomi on tietääkseni sen suhteen vapaa maa millaisen auton hankit...
Ketju/vaijeri rastin ottamiseen voi olla joskus paikallaan, ei älytöntä tarvetta omalle kohdalle ole sattunut, yleensä vinssi on jo kiinni näissä tilanteissa kun rastikuvan ottoon pääsee. Luukkuosastossa viittaan valinnanvapauteen automarkkinoissa. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Eihän sitä ketjua tarvita välttämättä autoissa ajeluttaa vaan samanmittainen järjestäjän kiinteä ketju jokaisella rastilla. Vaarana tietty on, että autokunnat sabotoi senkin kun poistuu rastilta. Pieni kiusa sekin perässä tulijoille kun ei ole enää ketjua ollenkaan ![]() Mitä tuohon lija-autolliseen appareita tulee niin väittäisin, että apujoukoista on rastin etsinnässä ja varsinkin rastillemenoreitin valinnassa huomattava apu ![]() Tasapuolisempaa olis jos apujoukkojen ei sallittas ollenkaan juoksennella ympäri metsiä rasteja etsiskelemässä. Jukolanviestit on sitten eri asia ja nehän suunnistetaan ilman autoa ![]() Kyllä tuo OKA:n ehdottama 2henkilöä/auto olis ihan hyvä sääntö. Vois niitä muitakin sääntökohtia tuolta AS:n puolelta soveltaen käyttää Offi-suunnistuksessakin ![]() Inhorealisti[/QUOTE] Eksytyksessä ensinmäisenä rastialueelle meno oli ihan kivaa.Ei hajuakaan mistä pääsee rastille ja järjestäjät tulivat kävellen meirä perässä ja vetelivät lippusiimoja et tuosat ei enään ajeta kun meillä oli kuulemma väärä reittivalinta mitä järjestäjät olivat suunnitelleet. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Joo niin tultiin kun metsänomistaja oli viikolla ennen kisaa käynyt kaatamassa metsää jolloin aukeni ihan eri ajolinjoja. |