![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() 62/72 on siivet tuossa, ne piti olla 72/74, vaan eipä ollut, mutta eipä se haittaa.. Joutuu pumpun vielä kertaalleen aukasta näemmä, unohdin sanoa kasausvaiheessa, että se kaasuvipstaaki pitäis olla toisella puolella pumppua, koska nytten se on siellä koneen puolella ja siellä on myös se rajotinruuvi kaasulle, niitä ei minkäänsortin fakiirikaan pääse räveltämään sen jälkeen, kun pumppu on lyöty takasi kiinni. ![]() onko tuossa holsetissa minkäkokonen pakopesä ? pienellä pakopesällä tuo vois jollakin lailla toimia, jos et pumpulle aio tehdä mitään..
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kaipaisin tietoa, että voiko ton kaasuvivun kääntää toiselle puolelle pumppua, tuossa näkyis olevan sille rajotinruuville identtinen paikka toisella puolella ja näyttää siltä, että nuo ulkoset palaset tuossa kuvassa lukkorenkaan jälkeen lähtis irti
![]()
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mikäpä estäisi jos se on täysin peilikuva rakenteeltaan, kääntele, zoomaile, mieti ja pähkäile.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kaikki ylläolevat tehty ja vielä kokeiltukin, eipä onnistu ei
![]()
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
vipua ei siis pysty kääntää, mutta lisää tietoa kaivataan, tuossa näkyy nuo 3 säätöruuvia pumpun perässä, mitä noista mikäkin tekee ? Tuo alimpana oleva tosiaan löytyy luukun takaa, ja sitä ruuvaamalla tuntui, että kaasuvipua kääntäessä sisuskalut liikkuu pitemmän radan tuolla..
![]() tyhjäkäynti, syöttö, maksimikierrokset ? vai mikähän järjestys?
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Pumpun ruuvit
Valtroissa olevissa boschin rivipumpuissa tuo alimmainen eli luukun alla oleva on syöttö ruuvi...
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tyhjäkäynti ja maksimi kierrokset säädetään pumpun ulkopuolelta. Sopparuuvi löytyy luukun alta, niinkuin tuossa jo Maajussi totesi.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ton löysin PRO TURBON sivuilta, tuskin ton kokoinen ahdin hj:n kaasuilla herää. # Holset PRO52 # Todella tehokkaiden moottoreiden viritysahdin # Esim. kiihdytysautot ja vetotraktorit # Siipikoot 71/72mm |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä se herää, se on käytännössä jo täälläpäin todettu, siinä oli puoli milliä isommat elementit vain, ja lähti saman kokoluokan ahdin 800rpm ahtamaan. Sitä ei usko poliisikaan minkä vaikutuksen tekee tuo alipainesäätimen vaihtaminen mekaanisen.
edit. Niin ja tosiaan, siihenhän tulee erittäin pieni pakopesä, tuolla mikä siinä ostohetkellä oli niin olis herääminen ollu turhan korkealla.. Taas on hitusen edetty mitä nyt joutanu, kaasuläppähärdellisysteemi lensi roskikseen ja kyhäilin koululla tollasen "normaalin" härpäkkeen tuohon ja samalla vähän kaasuvaijerin hahmottelua uudelle reitille ![]()
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. Viimeksi muokannut Turpo-Urpo : 16.06.2008 14:10 |
#10
|
|||
|
|||
![]()
iso ahdin pienellä pakopesällä on huono,pakopaineet lähtee hallusta melko varmasti.
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Juu ei sinne ihan mielettömän pientä silti tuu, sellanen sopiva
![]() Joutu sen kaasuvipuhärdellin sittekin kääntää toisinpäin, ei se saatana mahtunu pumppu muuten paikollensa, kun jätettiin tuo fordin säädin sinne, koska mersun säätimellä ainut mahdollisuus auton sammuttamiseen ois vaihteella, josta ei leimamies varmaan hirveästi tykkää. Melkonen viritelmä tuleeki tosta kaasuvivusta, mutta eipä se mitään, toimii. ![]()
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Miten homma etenee?
Pitäis tulla joku päivä katsomassa projekti paikanpäälle.. ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Vähäsen taistelua tällä hetkellä, ei meinaa sammutinvipu mahtua millään liikkumaan, kun sen joutu pakosta jättään moottorin puolelle ja ku mulla ei täällä kotona oo muuta ku ruuvaustyökalut, niin joutuu aina tuolla koululla eestaas rampata hitsailemassa, meinaa into loppua ku skootterilla kulkee vesisateessa
![]() ![]() edit. ja syöttöruuviki jää aika mielenkiintoselle paikalle, pitäs joku muu pultti sinne keksiä ku talttapäisen ruuvarin pää.. Tai sitte jättää koko ruuvi pois ![]()
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. Viimeksi muokannut Turpo-Urpo : 17.06.2008 23:05 |