Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.06.2008, 14:04
Turpo-Urpo:n Avatar
Turpo-Urpo Turpo-Urpo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.06.08
Sijainti: Kokkola
Viestit: 591
Perusasetus

62/72 on siivet tuossa, ne piti olla 72/74, vaan eipä ollut, mutta eipä se haittaa..

Joutuu pumpun vielä kertaalleen aukasta näemmä, unohdin sanoa kasausvaiheessa, että se kaasuvipstaaki pitäis olla toisella puolella pumppua, koska nytten se on siellä koneen puolella ja siellä on myös se rajotinruuvi kaasulle, niitä ei minkäänsortin fakiirikaan pääse räveltämään sen jälkeen, kun pumppu on lyöty takasi kiinni.

onko tuossa holsetissa minkäkokonen pakopesä ? pienellä pakopesällä tuo vois jollakin lailla toimia, jos et pumpulle aio tehdä mitään..

__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.06.2008, 15:07
Turpo-Urpo:n Avatar
Turpo-Urpo Turpo-Urpo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.06.08
Sijainti: Kokkola
Viestit: 591
Perusasetus

Kaipaisin tietoa, että voiko ton kaasuvivun kääntää toiselle puolelle pumppua, tuossa näkyis olevan sille rajotinruuville identtinen paikka toisella puolella ja näyttää siltä, että nuo ulkoset palaset tuossa kuvassa lukkorenkaan jälkeen lähtis irti

__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.06.2008, 15:58
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Mikäpä estäisi jos se on täysin peilikuva rakenteeltaan, kääntele, zoomaile, mieti ja pähkäile.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.06.2008, 17:43
Turpo-Urpo:n Avatar
Turpo-Urpo Turpo-Urpo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.06.08
Sijainti: Kokkola
Viestit: 591
Perusasetus

Kaikki ylläolevat tehty ja vielä kokeiltukin, eipä onnistu ei
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.06.2008, 18:46
Turpo-Urpo:n Avatar
Turpo-Urpo Turpo-Urpo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.06.08
Sijainti: Kokkola
Viestit: 591
Perusasetus

vipua ei siis pysty kääntää, mutta lisää tietoa kaivataan, tuossa näkyy nuo 3 säätöruuvia pumpun perässä, mitä noista mikäkin tekee ? Tuo alimpana oleva tosiaan löytyy luukun takaa, ja sitä ruuvaamalla tuntui, että kaasuvipua kääntäessä sisuskalut liikkuu pitemmän radan tuolla..



tyhjäkäynti, syöttö, maksimikierrokset ? vai mikähän järjestys?
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.06.2008, 21:57
Maajussi:n Avatar
Maajussi Maajussi ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 14.03.06
Sijainti: Los Kärköläs, .
Viestit: 914
Perusasetus

Pumpun ruuvit


Valtroissa olevissa boschin rivipumpuissa tuo alimmainen eli luukun alla oleva on syöttö ruuvi...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.06.2008, 22:20
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Tyhjäkäynti ja maksimi kierrokset säädetään pumpun ulkopuolelta. Sopparuuvi löytyy luukun alta, niinkuin tuossa jo Maajussi totesi.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.06.2008, 11:32
Viltsu:n Avatar
Viltsu Viltsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 28.08.06
Sijainti: Janakkala, Finland
Viestit: 274
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Turpo-Urpo Näytä viesti
62/72 on siivet tuossa, ne piti olla 72/74, vaan eipä ollut, mutta eipä se haittaa..

Joutuu pumpun vielä kertaalleen aukasta näemmä, unohdin sanoa kasausvaiheessa, että se kaasuvipstaaki pitäis olla toisella puolella pumppua, koska nytten se on siellä koneen puolella ja siellä on myös se rajotinruuvi kaasulle, niitä ei minkäänsortin fakiirikaan pääse räveltämään sen jälkeen, kun pumppu on lyöty takasi kiinni.

onko tuossa holsetissa minkäkokonen pakopesä ? pienellä pakopesällä tuo vois jollakin lailla toimia, jos et pumpulle aio tehdä mitään..
Aika ison tuntuiset siivet tossa sun ahtimessa..
Ton löysin PRO TURBON sivuilta, tuskin ton kokoinen ahdin hj:n kaasuilla herää.
# Holset PRO52
# Todella tehokkaiden moottoreiden viritysahdin
# Esim. kiihdytysautot ja vetotraktorit
# Siipikoot 71/72mm
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.06.2008, 14:08
Turpo-Urpo:n Avatar
Turpo-Urpo Turpo-Urpo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.06.08
Sijainti: Kokkola
Viestit: 591
Perusasetus

Kyllä se herää, se on käytännössä jo täälläpäin todettu, siinä oli puoli milliä isommat elementit vain, ja lähti saman kokoluokan ahdin 800rpm ahtamaan. Sitä ei usko poliisikaan minkä vaikutuksen tekee tuo alipainesäätimen vaihtaminen mekaanisen.

edit. Niin ja tosiaan, siihenhän tulee erittäin pieni pakopesä, tuolla mikä siinä ostohetkellä oli niin olis herääminen ollu turhan korkealla..

Taas on hitusen edetty mitä nyt joutanu, kaasuläppähärdellisysteemi lensi roskikseen ja kyhäilin koululla tollasen "normaalin" härpäkkeen tuohon ja samalla vähän kaasuvaijerin hahmottelua uudelle reitille

__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger.

Viimeksi muokannut Turpo-Urpo : 16.06.2008 14:10
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.06.2008, 20:35
ventora ventora ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.12.07
Sijainti: lohja
Viestit: 611
Perusasetus

iso ahdin pienellä pakopesällä on huono,pakopaineet lähtee hallusta melko varmasti.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.06.2008, 21:00
Turpo-Urpo:n Avatar
Turpo-Urpo Turpo-Urpo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.06.08
Sijainti: Kokkola
Viestit: 591
Perusasetus

Juu ei sinne ihan mielettömän pientä silti tuu, sellanen sopiva

Joutu sen kaasuvipuhärdellin sittekin kääntää toisinpäin, ei se saatana mahtunu pumppu muuten paikollensa, kun jätettiin tuo fordin säädin sinne, koska mersun säätimellä ainut mahdollisuus auton sammuttamiseen ois vaihteella, josta ei leimamies varmaan hirveästi tykkää. Melkonen viritelmä tuleeki tosta kaasuvivusta, mutta eipä se mitään, toimii.
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 17.06.2008, 22:49
jonas_k:n Avatar
jonas_k jonas_k ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.03.08
Sijainti: Pietarsaari, Finland.
Viestit: 815
Perusasetus

Miten homma etenee?
Pitäis tulla joku päivä katsomassa projekti paikanpäälle..
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 17.06.2008, 22:52
Turpo-Urpo:n Avatar
Turpo-Urpo Turpo-Urpo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.06.08
Sijainti: Kokkola
Viestit: 591
Perusasetus

Vähäsen taistelua tällä hetkellä, ei meinaa sammutinvipu mahtua millään liikkumaan, kun sen joutu pakosta jättään moottorin puolelle ja ku mulla ei täällä kotona oo muuta ku ruuvaustyökalut, niin joutuu aina tuolla koululla eestaas rampata hitsailemassa, meinaa into loppua ku skootterilla kulkee vesisateessa Mutta siihenki nyt vihdoinki löyty ratkasu niin eiköhän se tässä lähipäivinä tärähdä käyntiin sitte

edit. ja syöttöruuviki jää aika mielenkiintoselle paikalle, pitäs joku muu pultti sinne keksiä ku talttapäisen ruuvarin pää.. Tai sitte jättää koko ruuvi pois
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger.

Viimeksi muokannut Turpo-Urpo : 17.06.2008 23:05
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 02:17 (GMT +2).