![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() 1. Autoon niin mota kuin rekisteri ote sallii.Sitä varten en olekkaan ruvennut "veropakoilaiseksi" vaan pitänyt LJ:n "perheautona".
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tälle kannatusta..
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
1. Olis ihan hyvä.
2. Olis tosi hyvä. 3. Muuten ok mutta ovia pitäisi voida aukoa numeron saamiseksi kuvaan. Ja mitä väliä luukuilla on jos rasti otetaan vaijerilla? 4. eos. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Näillä sääntö muutoksilla haetaan just TASAPUOLISTA KILPAILUA kaikkia kohtaa ![]() kumpi on tehokkaampaa se että toisessa autossa yksi ajaa ja loput neljä hakee rasteja vai se että yksi ajaa ja yksi hakee rasteja? Ei ees tartte vastata kun sen tietää jokainen. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eli kohtaan 1 ihan sama Kohtaan 2 jokin apuväline olis kyllä hyvä ja erityisesti turvallinen. Kohtaan 3 sallituksi vaikka pelkät ovet, avattuna max 50 cm kyljestä (tai mikä onkin suurin jonkin vakiauton mitta) |
#6
|
||||
|
||||
![]()
1: enemmän ukkoja, enemmän painoa pehmeisiin paikkoihin, enemmän eriäviä mielipiteitä hyvistä ajolinjoista, enemmän painituokioita jängällä siitä johtuen. Ei se aina oo eduksikkaan.
Ja miten eroaa neljällä tai yhdellä ukolla se rastin hakeminen, ku se yks auto pitää kuitenki käyttää siellä rastilla. Meillä ainakaan oo koskaan ollu hankalaa löytää rastia, vaan päästä sinne. Eli niin monta ukkoa ku rekisteriote ja turvavyöt sallii. Me on ajeltu suikalla, jossa otteesa on takapenkki, mutta autossa ei paikallaan, ja ihan kahteen mieheen oltu liikkeellä. LT2005 ajettiin 6 hengen hojolla, ja kahdestaan, silti kannatan vapaampaa henkilömäärää. 2: Tää on hyvä homma. 3: mun puolesta ihan sama, mutta sanotaan vaikka niin että ovia saa aukoa että numero näkyy paremmin, mutta rasti otettava suljetusta luukusta/ovesta kiinni pitäen. 4: Onhan suomessa vaikka kuinka monta autoa, jotka menee sekä trialin että suunnistuksen sääntöihin, mutta ei ne sillon protoja ole. Näissä suunnistuskisoissa ajellaan kuitenki yleisillä teillä, niin kyllä niiden autojen pitää olla siihen soveltuvia. Tietenki suunnistuksen kovin luokka vois olla joku traktoriluokka, jos saa trialprotopelin rekisteröityä traktoriksi niin sillonhan sillä saa ajaa tiellä. Tää suunnistus on kuitenki ihan eri laji ku vaikka trial tai foff, miksi pitäs yrittääkkään samalla autolla osallistua, jos aikoo kovimman luokan huipulla kilpailla. Eihän Formula Offroadiakaan ajeta Formula ykkösellä, eikä ilmapistooliradalla ammuta haulikolla. Suunnistusauton on kuitenki varustukseltaan välillä hyvä olla huoltoautotasoa, niin sitä voi käyttää siellä foffissa ja trialissa huoltoautona, jos siellä ajellaan kovemmissa luokissa. Nää oli sitten vaan mun mielipiteitä, ei herneitä neniin. Viimeksi muokannut HJ60 : 14.06.2008 05:57 Perustelu: lisäyksiä |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Otetaanpa kantaa kahteen ensimmäisistä.
Maksimi osallistujaluku voisi olla ihan hyvä, vaikkapa kolme. Jos autossa olisi yli kaksi henkeä (max. kolme), niin autokunta ei saisi käyttää apuvälineitä kuvauksessa. Mikäli autossa olisi kilpailun minimi osallistujamäärä kaksi, niin kuvausapuvälineen käyttö olisi sallittua. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Yhdyn myös noihin sääntöihin pitäisi saada muutoksia. Esim kuinka monta autoa on original luokassa OIKEESTI original? Original luokan sääntöihin:
1. Korotukset pois. 2. Ainoastaan 1kpl vinssi. 3. Autossa max 2kpl kuski + appari Sekä yleisiin sääntöihin 1. ovet ja luukut pidettävä kiinni rastia ottaessa 2. park fermee alueella kaluston korjaus/huoto kielletty |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Se on parc fermé
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Ja miten eroaa neljällä tai yhdellä ukolla se rastin hakeminen, ku se yks auto pitää kuitenki käyttää siellä rastilla. Meillä ainakaan oo koskaan ollu hankalaa löytää rastia, vaan päästä sinne.
Neljällä ukolla haettaessa noita rasteja ! jokainen voi olla eri rastia katsomassa yhtä aikaa ja valmiiksi katsoa ajolinjat, kuljettajan ei tarvi osallistua mihinkään muuhun kuin ajamiseen, kiinni jäätäessä on neljästä ukosta enemmän hyötyä kuin yhdestä, näitä on vaikka kuin paljon että miksi nejä on parempi kuin kaksi että sitä voi jokainen miettiä ihan ITE Näissä suunnistuskisoissa ajellaan kuitenki yleisillä teillä, niin kyllä niiden autojen pitää olla siihen soveltuvia. Tietenki suunnistuksen kovin luokka vois olla joku traktoriluokka, jos saa trialprotopelin rekisteröityä traktoriksi niin sillonhan sillä saa ajaa tiellä. No eikö se olisi sit ihan sama jos olisi se MAXMI nopeus? esim:50 KMh Tää suunnistus on kuitenki ihan eri laji ku vaikka trial tai foff, miksi pitäs yrittääkkään samalla autolla osallistua, jos aikoo kovimman luokan huipulla kilpailla. Eihän Formula Offroadiakaan ajeta Formula ykkösellä, eikä ilmapistooliradalla ammuta haulikolla. Tässä haetaan kustannus kuluja ei kaikilla ole varaa rakentaa 2 tai sit 3 autoa että sais ajella kisaa eri lajeissa. PAINOTAN ETTÄ NÄILLÄ HAETAAN TASAPUOLISTA KILPAILUA KAIKKIA KOHTAA |
#11
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=OKA66;469747]Ja miten eroaa neljällä tai yhdellä ukolla se rastin hakeminen, ku se yks auto pitää kuitenki käyttää siellä rastilla. Meillä ainakaan oo koskaan ollu hankalaa löytää rastia, vaan päästä sinne.
Minun mielipide : Maksimi henkilömäärä voisi olla kolme. Turvallisuus syistä olisi hyvä että kuski istuu koko ajan omalla paikallaan ja ne kaksi muuta hoitaa rastin kuvaamisen. Jos vaikka sattuisi että esim. auto sattuisi lähtemään valumaan kesken kuvauksen niin olisi joku ajoneuvossa joka voisi mahdollisesti tehdä asialle jotain. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Park ferme huoltokielto kuulostaa taas turhan viralliselta, ei varmaan ole keneltäkään pois jos joku vähän läppärin johtoja siellä virittää tjsp. Mutta auton käyttämistä vois rajoittaa. Auton saa käynnistää kerran + 5min ennen omaa lähtöaikaa saa auton käynnistää ja jättää käymään. Ohjaajakokouksen aikana käynnissä olevasta autosta -100 pistettä sakkoa. |