Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.06.2008, 20:27
JER81:n Avatar
JER81 JER81 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.05.07
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 162
Perusasetus

CaliberSXT:lle

Vaihdoin ainoastaan takajarrujen letkun, joita on se yksi. Molemmat rummut on samassa "piirissä". Etujarrujen letkut näyttivät riittävän pituutensa puolesta eli niihin en ainakaan vielä koske.
Vaihtamani letku on tuo Calminin sivuilla oleva: 15", Rear SS80814 eli lyhyempi malli.

Kuten ylhäällä olevasta kuvasta näkyy, spacereitä tuli 4 kpl eli joka nurkkaan. Periaatteessa niitä ei tarvitsisi taakse laittaa, mutta laitoin kuitenkin. Autohan nousi edestä 45mm ja takaa 60mm.

Takapenkki lähti irti järjestyksessä istuinosa ensin, sitten selkänojat yksitellen irti.

Mitäs tuollainen Hardox on? Tarkoitus olisi tehdä panssareista mahd. kevyet.

Kysymykset ei haittaa mitään, sitä vartenhan nämä palstat on, että kanssaharrastajat voi kysellä toisilta neuvoja, mielipiteitä yms.

HJ60:lle

Kiitos vinkistä, täytyy vielä miettiä tuota panssareiden materiaalia.

Näitä Jimnyjä on vielä niin vähän rakennettu metsään, että onkin jo korkea aika aloittaa Suzuki kannan uudistaminen / päivittäminen SJ ja Samurai malleista!
Joku voi kauhistella ja ihmetellä kun kiiltäväpeltisiä autoja "raiskataan" maastossa, mutta moni ei varmaankaan tajua että uudesta mönkijästä joutuu maksamaan suuremman hankintahinnan kuin esim. meikäläisen Jimnystä... Ja ajetaanko niillä mönkijöillä maastossa

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.06.2008, 22:21
liero:n Avatar
liero liero ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 01.01.05
Sijainti: jämsä finland
Viestit: 870
Perusasetus

hardox on kulutus terästä , iskuakestävää + sitkeää , kestää pienemmällä ainevahvuudella....
käytetään auroissa ,lavoissa ym.

http://www.hardox.com/templates/Page____13286.aspx

kokolailla vastaavaa kamaa on raex mutta eri valmistajalta

http://www.miilux.fi/pics/pdf/AR.pdf
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.06.2008, 08:09
h-a-r-z-a:n Avatar
h-a-r-z-a h-a-r-z-a ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.04
Sijainti: Vantaa, .
Viestit: 528
Perusasetus

Hyvä hyvä.Joka ainoasta palikasta sitten hinta-ja saatavuustietoa tänne.Sitten kun rikastun niin ei tarvitse kuin mennä kauppaan ja aloittaa oman tekeminen.Toinen helmavuovi on jo irti,siitä se lähtee.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.06.2008, 14:53
tomni tomni ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.02.08
Sijainti: kouvola
Viestit: 22
Perusasetus

minulla ei tullut noita keltaisia muovi rinkuloita kuin kaksi. ja minä vielä soitin myyjälle varmistaakseni mihin ne tulee niin sanottiin että taakse ne on tarkoitettu! Pikkaisen näköjään vaihtelee toimitus sisällöt samoissa sarjoissa.

takapenkkien kanssa minäkin puljasin aluks jonkin aikaa kunnes hoksasin että istuinosa lähtee nykäsemällä irti. tyhmä kun on niin ei tuollaistakaan tajunnut heti.
meteli kyllä kovenee aika paljon kun penkit otti pois mutta onhan se hienompaa kun on ääntä autossa...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.06.2008, 20:37
JER81:n Avatar
JER81 JER81 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.05.07
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 162
Perusasetus

No niin! Nyt on juhannus vietetty ja siinä sivussa Jimnykin sai huomiota osakseen.

Cros4WD:ltä tarttui matkaan Samuraihin tarkoitettu OME:n (OMESD30) ohjausiskari, joka pienen mittailun jälkeen tuntui sopivan myös Jimnyn keulalle. Iskarin "liikerata" oli 160mm ja Jimnyn ohjausvarsi liikkui ääriasennosta toiseen 140mm. Iskarille tehtiin yksinkertaiset kiinnikkeet 4mm kulmasta.





Kiinnikkeet tulivat kiinni U-pulteilla (halk.26mm ja 38mm), toinen ohjausvarren ympärille ja toinen runkoputkeen.



Testiajon jälkeen täytyi todeta, että taaskaan ei tullut tehtyä turhaa työtä. Ohjaus muuttui paljon rauhallisemmaksi ja uskon että ohjausiskarin merkitys vaan korostuu, kunhan Jimnyn alle laitetaan isommat pyörät.
Suunnitelmissa olisi 31x11.5R15 Mudzillat, 8x15 vanteilla. Vanteet on jo hommattu.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.06.2008, 15:50
jonas_k:n Avatar
jonas_k jonas_k ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.03.08
Sijainti: Pietarsaari, Finland.
Viestit: 815
Perusasetus

Miksi ei isommat renkaat kun 31"? Vaikka 33"?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JER81 Näytä viesti
No niin! Nyt on juhannus vietetty ja siinä sivussa Jimnykin sai huomiota osakseen.

Cros4WD:ltä tarttui matkaan Samuraihin tarkoitettu OME:n (OMESD30) ohjausiskari, joka pienen mittailun jälkeen tuntui sopivan myös Jimnyn keulalle. Iskarin "liikerata" oli 160mm ja Jimnyn ohjausvarsi liikkui ääriasennosta toiseen 140mm. Iskarille tehtiin yksinkertaiset kiinnikkeet 4mm kulmasta.





Kiinnikkeet tulivat kiinni U-pulteilla (halk.26mm ja 38mm), toinen ohjausvarren ympärille ja toinen runkoputkeen.



Testiajon jälkeen täytyi todeta, että taaskaan ei tullut tehtyä turhaa työtä. Ohjaus muuttui paljon rauhallisemmaksi ja uskon että ohjausiskarin merkitys vaan korostuu, kunhan Jimnyn alle laitetaan isommat pyörät.
Suunnitelmissa olisi 31x11.5R15 Mudzillat, 8x15 vanteilla. Vanteet on jo hommattu.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.06.2008, 18:11
JER81:n Avatar
JER81 JER81 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.05.07
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 162
Perusasetus

Aloitellaan nyt noilla 31" renkailla, koska ne mahtuvat pyörimään ilman isompia muutoksia ja voimansiirtokin pääsee vähemmällä rasituksella. Jakolaatikon välitystä täytyy muuttaa jo noillekin renkaille.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 20:24 (GMT +2).