Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.06.2008, 22:27
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Kokeilua


Kävin mökillä kokeilemassa beadlockkeja. Yksi pyörä vuoti, mutta pikku kiristys auttoi. Vanhan jarrusylinterin palautus kannatti ja nyt jarrut tuntuivat hyviltä.

Nyt oli kyllä kuiva keli, mutta 40 asteen nousu meni helposti. Samoin ryyppäystornin rinne. Viimeksi molemmissa tuli vinssailtua. Uutta reittiäkin tuli tehtyä. Taisi tulla hieman liian haasteelliseen paikkaan. Ei taida vinssaamatta onnistua.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.06.2008, 05:47
zeimi zeimi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.04.05
Sijainti: Tornio
Viestit: 20
Perusasetus

Perus kuumanauhaa toi teän rosteri näyttäis olevan..eli viimeistelyvalssaus puuttuu. Voi olla kovempi homma saaha kiiltään, jos on tarviskaan .
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.06.2008, 21:33
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Välillä Grandin laittelua


Vihdoin kahden vuoden suunnittelun jälkeen päätin katsoa mikä on ongelmana sähköisten takaikkunoiden mekanismeissa. Kumpikaan ikkuna ei tottele ohjausta.

Ongelma olikin hyvin simppeli. Ikkunat ovat alareunastaan u-raudassa. Molemmat ikkunat olivat ironneet urasta. Pitää putsata ura hyvin ja liimata takaisin uraan kiinni. Aamulla tallille liimaamaan. Toivottavasti pysyy.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.06.2008, 22:16
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Jakolaatikon välityset


Kun laitoin alle 37" irokit on Jeeppi pari kertaa sammunut mäessä tyhjäkäyntikierroksilla. 35" creepyillä jaksoi mennä sammumatta.

Tilanne pitää korjata. Sähköinen flekti ja imuilman parempi saanti snorkkelin kautta lisäsi muutaman hevosvoiman. Lisäksi tilasin Teraflex:in jakolaatikon välityssarjan (4.0:1). Siinä tulee puolet jakolaatikosta uusiksi vahvemmilla osilla. Planeettavaihteiston välitykset uudessa on tiuhemmat. Lisäksi planeettapyöriä on 5kpl, kun vakiossa on 3kpl. Muutos ei vaikuta ison puolen vaihteisiin. Siinä välitykset on nyt suurinpiirtein vakiot.

AX-15 vaihdelaatikon ykkönen on 3.83 ja perät on 4.88.

Uusi välitys on nyt 3.83*4*4.88 eli 1:75. Vanha oli 3.83*2.72*4.88 eli 1:51. Noin 50% lisää vääntöä.

Uusi kakkonen vastaa entistä ykköstä. Uudella ykkösellä pitäisi jälleen tyhjäkäynnillä päästä mäessä liikkeelle. Ei tarvitse kikkailla kaasun kanssa mäkilähdössä. Vinssatessa voi antaa jauhaa tyhjäkäynnillä.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.06.2008, 07:15
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jappe Näytä viesti

Uusi välitys on nyt 3.83*4*4.88 eli 1:75. Vanha oli 3.83*2.72*4.88 eli 1:51. Noin 50% lisää vääntöä.

Uusi kakkonen vastaa entistä ykköstä. Uudella ykkösellä pitäisi jälleen tyhjäkäynnillä päästä mäessä liikkeelle. Ei tarvitse kikkailla kaasun kanssa mäkilähdössä. Vinssatessa voi antaa jauhaa tyhjäkäynnillä.
Kuulostaa hyvältä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.06.2008, 20:51
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Grand Cherokee


Kävin Grandia huoltamassa. Nyt takaikkunat toimii

Sitten vaihdoin iskarit ja laitoin pienen korotuksen. Edestä kallistuksenvakaajan koiranluu napsahti poikki pulttia avatessa. Ensin kirosin. Mutta se oli kulunut noin 5mm paksuikseksi. Alkuperäinen on 10mm. Hyvä että meni tallilla, eikä traileria vetäessä kun kärry lähtee hakemaan.

Suosittelen tarkastamaan koiranluut vanhoista Grandiesta. Taitaa Cherokeissa olla samanlainen.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive

Viimeksi muokannut jappe : 22.06.2008 20:54
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.08.2008, 22:20
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Uusi Jeeppi


Tänään Jeeppiperhe lisääntyi yhdellä. Saksassa on ostettuna Grand Cherokee vetoautoksi. Värikin sopii Wrangleriin. Molemmat on metallinhohto vihreitä. Auto tulee suomeen sunnuntaina.

Vuonna 1998 tehtiin erikoismallia 5.9 l V8 koneella.
http://en.wikipedia.org/wiki/Jeep_Gr..._ZJ_.281998.29
Tuon pitäisi lähteä liikennevaloista trailerinkin kanssa. Vääntöä 468 Nm, kun punaisen Grandin 4.0 l koneessa on 304 Nm.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rodeo Drive jappe Tekniikka & Jutustelu 583 27.05.2013 21:51
Rodeo drive / Warn / Muut suunnistus ohjelmat SoSo Tekniikka & Jutustelu 28 04.03.2009 16:28
OFF ROAD DRIVE -LEHTIÄ myllis O/M/V Muut 0 23.10.2006 13:53
O: drive flange Rytari O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 21.08.2006 14:16
Mulholland Drive KariSalmelainen Movies 5 03.02.2004 09:43


Sivu luotu: 13:43 (GMT +2).