Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.06.2008, 19:14
hutta:n Avatar
hutta hutta ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.07.07
Sijainti: Pohjois-Pohjanmaa
Viestit: 48
Talking

Ei tuo minullakaan ole hankitalistan kärkipäässä... Mietin tuossa vielä että pitäiskö perjantai-illan ratoksi vaihtaa pidemmät jarruletkut? Mites teillä on riittänyt? ..."Letkun pituus"?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.06.2008, 19:20
JouniN:n Avatar
JouniN JouniN ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 06.08.06
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 555
Perusasetus

Ihan hyvin on riittäny 40mm korotuksen kanssa. Tais olla 50mm se minkä jälkeen ne piti pidentää. Jimny foorumilla eli www.jimny.se :ssä on lisää juttua noista korotuksista ja muusta.
__________________
Team Jyrsis "Suzuki SJ413 LWB 1987" Päivitetty 01.10.2017
_______________________________________________
Team Jyrsis Facebook - Team Jyrsis Blogi Päivitetty 01.10.2017
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.06.2008, 19:57
hutta:n Avatar
hutta hutta ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.07.07
Sijainti: Pohjois-Pohjanmaa
Viestit: 48
Unhappy

En tiedä kovinkaan paljoa näistä auton teknisistä ominaisuuksista ja kaikki on siksi uutta... Sellainenkin tuli vastaan että edessä iskunvaimentimet eivät varsinaisesti työntäneet ulospäin mutta takana taas työnsivät aika voimakkaasti. Onko nuo iskunvaimentimet jotenkin ominaisuuksiltaa erilaiset edessä ja takana? pitää varmaan mennä jonnekin "iskaripastalle" kyselemään
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.06.2008, 21:38
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.247
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hutta Näytä viesti
Sellainenkin tuli vastaan että edessä iskunvaimentimet eivät varsinaisesti työntäneet ulospäin mutta takana taas työnsivät aika voimakkaasti. Onko nuo iskunvaimentimet jotenkin ominaisuuksiltaa erilaiset edessä ja takana? pitää varmaan mennä jonnekin "iskaripastalle" kyselemään
Tämä toiminee myös iskaripalstasta eli kaasuiskareissa on tuo ulospäin työntävä voima ja öljy/neste iskarit ei omine aikoineen liiku mihinkään. Käytännössä kaasut ovat yleensä hieman jäykemmät eli kovemmat ajossa mutta molempia löytyy tiukkoina ja löysinä, riippuu täysin sovelluksesta.
Kierrejousituksen kanssa iskarin vaimennus pitää olla 50/50 tai ainakin sisäänpäin vaimennustakin pitää olla reilusti. Lehtijousitetussa toimii iskarit joissa sisäänpäin ei välttämättä ole vaimennusta ollenkaan mutta aukipäin vedettäessä vaimentaa paljon. Lehtijousitetussa kun sisään päin vaimennusta aiheuttaa lehtien välinen kitka ja jotain vaikutusta oli lehtijousen lommahdusvoimallakin tjsp (ihan en muista mikä oikea termi oli)
Ja ennen kuin kukaan kerkeää kiistämään, että hyvin toimii kierrejousitetussakin nuo enempi ulospäin vaimentavat, niin hyvä jos toimii mutta ehdottomasti paremmin toimisi 50/50 vaimentava.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.06.2008, 22:49
hutta:n Avatar
hutta hutta ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.07.07
Sijainti: Pohjois-Pohjanmaa
Viestit: 48
Perusasetus

No niin... Laps on taas himpun verran fiksumpi. Kiitoksia ja palataan aiheeseen kunhan projekti edistyy ja uusia kysymyksiä/kokemuksia ilmaantuu.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.06.2008, 07:08
hutta:n Avatar
hutta hutta ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.07.07
Sijainti: Pohjois-Pohjanmaa
Viestit: 48
Perusasetus

LockRight


Jossain kohti näitä Jimny ketjuja puhuttiin näistä lukoista... Tämä teksti on suora lainaus jimny.se sivuilta. ( http://www.jimny.se/locker.html )

You need the EZ-Locker made for the Suzuki Samurai SJ413. That's the one that fits your 26 spline
drive shaft Jimny. Here's a link to Roadless Gear where I and Ola bought ours;
http://www.roadlessgear.com/page/RGL/PROD/D/LR100

Pitää varmaa alakaa kysylemään miksi suomalaiset liikkeet eivät lisää tätä tuotetta listoilleen? ...Vai onko tarkoitus tarjota eioota tai maailman kalleinta ja parasta ARB:tä
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.06.2008, 10:57
JouniN:n Avatar
JouniN JouniN ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 06.08.06
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 555
Perusasetus

Tuota tuota eikö LockRitea suomess myy esim. Offivaruste? Vastaanpa samantien itelleni. Kyllä myy mutta hinta on tuplaten (360 €) tohon jenkkilän firmaan. Tossa huvikseni muutin tuon 189 $ euroiks niin se on nyky kurssilla 122.464 €. Kivaa asuu euro alueella.
__________________
Team Jyrsis "Suzuki SJ413 LWB 1987" Päivitetty 01.10.2017
_______________________________________________
Team Jyrsis Facebook - Team Jyrsis Blogi Päivitetty 01.10.2017
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jimnystä OFFI-kone raw Linkit 0 08.09.2007 18:24
M:Hj-60 kilvetön offipeli jampeli O/M/V Ajoneuvot 10 01.04.2007 19:22
Kokemuksia automaatti-Suzuki Jimnystä? Tapsa Tekniikka & Jutustelu 0 15.05.2006 23:50
Tosimiesten offipeli Linkit 1 15.11.2005 19:32
Kokemuksia Suzuki Jimnystä Tapsa Tekniikka & Jutustelu 3 04.01.2004 10:16


Sivu luotu: 14:50 (GMT +2).