Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.06.2008, 15:07
hutta:n Avatar
hutta hutta ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.07.07
Sijainti: Pohjois-Pohjanmaa
Viestit: 48
Thumbs up

Vastaus tuohon vinssipuskuri kysymykseen... cros4wd:stä


Moi -

Jimnyihin on toimiteltu suhteellisen paljon noita ARB:n puskureita.
Lainsäädäntöhän muuttui 27.5.2008 ajoneuvojen etusuojalaitedirektiivin
mukaisesti niin että tuon päivämäärän jälkeen käyttöönotettuihin autoihin
ei saa tehdä keulamuutoksia ilman erillistä lupaa AKE:lta.

Käytännössä tämä tarkoittaa sitä että aiemmin käyttöönotettuihin autoihin
puskureita voi asentaa. Katsastus ei tosin voi tietää milloin puskuri on
asennettu uudempiinkaan autoihin mutta varma on aina varmaa. AKE myöntää
kyllä myös luvan jos perusteet on kunnossa esim. ammatillinen tarve.

ARB:n puskuri Jimnyyn 1195 € sis. alv 22%

Vinssiksi suosittelisin esim. Ramseyn 8.5E vinssiä 680 €

T.Risto

-Tosiaan laiton viestiä kyseiseen liikkeeseen ja sieltä vastattiin noin.
-Pistetäänpä porukalla harkintaan!!!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.06.2008, 15:48
JouniN:n Avatar
JouniN JouniN ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 06.08.06
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 555
Perusasetus

Tuota mun mielestä tuosta kyllä pitäisi ensin saada vähän tarkempaan tietoa millaisilla syillä noita poikkeuslupia on saatu. Ennen kuin rupee mitään ostamaan. Esim. Mun autoon toi kikkailu homma ei päde, kun toi mun Jimny on rekisteröity vasta 10/2007.
__________________
Team Jyrsis "Suzuki SJ413 LWB 1987" Päivitetty 01.10.2017
_______________________________________________
Team Jyrsis Facebook - Team Jyrsis Blogi Päivitetty 01.10.2017
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.06.2008, 19:14
hutta:n Avatar
hutta hutta ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.07.07
Sijainti: Pohjois-Pohjanmaa
Viestit: 48
Talking

Ei tuo minullakaan ole hankitalistan kärkipäässä... Mietin tuossa vielä että pitäiskö perjantai-illan ratoksi vaihtaa pidemmät jarruletkut? Mites teillä on riittänyt? ..."Letkun pituus"?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.06.2008, 19:20
JouniN:n Avatar
JouniN JouniN ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 06.08.06
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 555
Perusasetus

Ihan hyvin on riittäny 40mm korotuksen kanssa. Tais olla 50mm se minkä jälkeen ne piti pidentää. Jimny foorumilla eli www.jimny.se :ssä on lisää juttua noista korotuksista ja muusta.
__________________
Team Jyrsis "Suzuki SJ413 LWB 1987" Päivitetty 01.10.2017
_______________________________________________
Team Jyrsis Facebook - Team Jyrsis Blogi Päivitetty 01.10.2017
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.06.2008, 19:57
hutta:n Avatar
hutta hutta ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.07.07
Sijainti: Pohjois-Pohjanmaa
Viestit: 48
Unhappy

En tiedä kovinkaan paljoa näistä auton teknisistä ominaisuuksista ja kaikki on siksi uutta... Sellainenkin tuli vastaan että edessä iskunvaimentimet eivät varsinaisesti työntäneet ulospäin mutta takana taas työnsivät aika voimakkaasti. Onko nuo iskunvaimentimet jotenkin ominaisuuksiltaa erilaiset edessä ja takana? pitää varmaan mennä jonnekin "iskaripastalle" kyselemään
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.06.2008, 21:38
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.247
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hutta Näytä viesti
Sellainenkin tuli vastaan että edessä iskunvaimentimet eivät varsinaisesti työntäneet ulospäin mutta takana taas työnsivät aika voimakkaasti. Onko nuo iskunvaimentimet jotenkin ominaisuuksiltaa erilaiset edessä ja takana? pitää varmaan mennä jonnekin "iskaripastalle" kyselemään
Tämä toiminee myös iskaripalstasta eli kaasuiskareissa on tuo ulospäin työntävä voima ja öljy/neste iskarit ei omine aikoineen liiku mihinkään. Käytännössä kaasut ovat yleensä hieman jäykemmät eli kovemmat ajossa mutta molempia löytyy tiukkoina ja löysinä, riippuu täysin sovelluksesta.
Kierrejousituksen kanssa iskarin vaimennus pitää olla 50/50 tai ainakin sisäänpäin vaimennustakin pitää olla reilusti. Lehtijousitetussa toimii iskarit joissa sisäänpäin ei välttämättä ole vaimennusta ollenkaan mutta aukipäin vedettäessä vaimentaa paljon. Lehtijousitetussa kun sisään päin vaimennusta aiheuttaa lehtien välinen kitka ja jotain vaikutusta oli lehtijousen lommahdusvoimallakin tjsp (ihan en muista mikä oikea termi oli)
Ja ennen kuin kukaan kerkeää kiistämään, että hyvin toimii kierrejousitetussakin nuo enempi ulospäin vaimentavat, niin hyvä jos toimii mutta ehdottomasti paremmin toimisi 50/50 vaimentava.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.06.2008, 22:49
hutta:n Avatar
hutta hutta ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.07.07
Sijainti: Pohjois-Pohjanmaa
Viestit: 48
Perusasetus

No niin... Laps on taas himpun verran fiksumpi. Kiitoksia ja palataan aiheeseen kunhan projekti edistyy ja uusia kysymyksiä/kokemuksia ilmaantuu.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jimnystä OFFI-kone raw Linkit 0 08.09.2007 18:24
M:Hj-60 kilvetön offipeli jampeli O/M/V Ajoneuvot 10 01.04.2007 19:22
Kokemuksia automaatti-Suzuki Jimnystä? Tapsa Tekniikka & Jutustelu 0 15.05.2006 23:50
Tosimiesten offipeli Linkit 1 15.11.2005 19:32
Kokemuksia Suzuki Jimnystä Tapsa Tekniikka & Jutustelu 3 04.01.2004 10:16


Sivu luotu: 21:03 (GMT +2).