![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Liian pitkä ja painava! sopii paremmin tractor pullingiin. kyllähän se mastossa menee mutta on se aika jörmy. ei oikeen taitu mihkää
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Emmää khyl lähtis...
Omapaino on jo melkoinen valmiiks (n.3000kg), siihen kun lastaa vielä tarvittavat romut päälle niin ollaan helposti neljässä tonnissa... Tosin hyvinhän ne HJ:n painoset Susukitkin etenee
![]() Hyvä kone, varsinkin vanhemmat 12venttiiliset, tehoa saa helposti lisää. Oma automaatti heikonlainen, manuaali varmasti luotettavampi. Edessä Dana 60, ihan ok akseli, tosin ei mikään pomminvarma noin painavassa autossa. Takana taitaa olla Dana 70..? Lukkoja saa vaikka minkälaisia Ameriikasta, samoin vaikka mitä muutakin tarpeellista. Vinssin on syytä olla niin suuri kuin kaupasta löytyy Iso koko tekee tollasesta melko kankean käännellä, tietysti jos löytäis lyhythyttisen lyhyellä lavalla niin akseliväli pysyis vielä lähes inhimillisenä. Rengaskokoon on varmasti syytä panostaa,varsinkin leveyteen. Ite en kyllä tollasella ainakaan PäHäMa:n Venäjän safareille lähtis, "saattais" kyljet olla hieman aaltoilevat reissun jäljiltä. Ja Hautausmaasuon ylityksessä sais olla 44" pokkerit... Kevyessä maaseutumatkailussa pärjäis varmasti. Kannattaa lukea Overdrivestä Totke-miesten juttuja, siellä on melkein 500 sivua Ramien ongelmanratkontaa, vaikka ei niistä kuuelma koskaan mitään hajoa.. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Liian pitkä ja liian painava. Moottori painaa jo sen 500kg. Akseliväli vaatimattomat 4 metriä (club cab ja pitkä lava).
Taka-akselilla kitkalukko, edessä ei lukkoa. Jos mä lähtisin omastani tekemään offipeliä, niin alkuun lyhennetään akseliväliä 3929 -> 3421, ja lava lähtisi pois, tilalle flat-bed. Etuakselille vaihtaisin Dedenbearin C:t ja olkavarret pallonivel olkavarsien tilalle, sekä oikea sisempi vetari yksiosaiseksi. Lukoksi ARB. Takana olevaan Dana 70:een joko Detroit tai ARB. Pidemmät tukivarret eteen, ja helvetin järeä panhard tanko. Myös ohjaussimpukalle tekisin jotain. Takapakoista puolet lehdistä pois, ja ilmapussit lisäksi. Helmoihin kunnon palkit, etupuskuri sellaiseksi että siitä voi nostaa tunkilla, ja puskurin sisään 15000 vinssi. Taakse vähintään 12500 vinssi. Moottorille ei tartte paljoa tehdä, pumppuun fuel plate (vaikka #100), sekä 3000rpm jousisetti. Automaatti uusiksi, kunnon hilut sisään että kestää. Turbiinin stallia alas, billettinen etupää, sekä vahvempi lukko. Renkaiksi 39,5 PittBull Rockerit. Joo, noilla vois olla jo aika hyvä. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
ja tolla setillä auto mukaanlukien maksaa vähintään 35t
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Pikku muutoksella tollanen, eikä vieläkään ois hyvä:
http://www.youtube.com/watch?v=QoZrq...eature=related |