Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.06.2008, 21:01
nöfnöf nöfnöf ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.11.06
Sijainti: Finland.
Viestit: 155
Perusasetus

jos haluaa tietää toimiiko jarrutehostin, niin laskee alipaineet tehostimelta pois vaikka jarrupoljinta pumppaamalla moottori sammuksissa ja kun jarrupoljin tuntuu kivikovalta painaa poljinta kohtuullisella voimalla ja käynnistää auton, niin polkimen pitäis painua huomattavasti. jos näin tapahtuu tehostin on kunnossa ja todennäköisesti pääsylinterikin.

__________________
Avaimet hukassa?
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.06.2008, 22:00
Visa Visa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.05.08
Sijainti: Nivala
Viestit: 144
Perusasetus

Nonii, eli putket ei oo lytyssä kön kaikki vähänki siihen suuntaan olleet on uusittu.
-ainoat uusimattomat putket on ne jotka lähtee edestä ja päättyy kuormaventtiilille.
->mennee vissiin uusiksi nekin kun alkaa vaihtoehdot loppumaan.

-Tehostinta on testailtu korjausmanuaalin ohjeiden mukaan, ja lopulta päädytty kokeilemaan hj:n tehostajaa -> ei vaikutusta vikaan.

Tuota kuormaventtiiliä itekki mietiskelin mutta senkään asennolla ei tunnu olevan vaikutusta vikaan vaikka tankoa kääntelee eri asentoihin, jotenkin kuitenkin tuntuu että etujarrujen pitäisi silti jarrutella asiallisella poljinvoimalla vaikka taakse ei nestettä jostain syystä menisikään tarpeeksi läpi.

Syttyykös se punalamppu jos taakse menevässä putkessa on tukos, onkos kellään kokemusta tästä?

Taitaa olla helpointa rajata kuormaventtiilin+taakse menevän jarruputken tukos pois kun tekasee suoran linjan edestä takaosan t-haaralle ja tutkii vaikutusta lamputtimeen ja sen palamiseen.

Rappaillaan lisää ja kokeillaan, jospa tämä tästä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.06.2008, 09:00
Holle:n Avatar
Holle Holle ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 14.02.06
Sijainti: Nastola, Finland.
Viestit: 659
Perusasetus

Mistään mitään tietämättä epäilisin että se valo ohjautuu ainoastaan jarrunesteen pinnan ja käsijarrukahvan mukaan. Näin ainakin hj:ssa ja hiluissakin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.06.2008, 09:29
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.713
Perusasetus

äkkiseltään vois veikata tota kuormaventtiiliä, jos kaikki muu kunnossa ja jarruja ei tunnu olevan. mulla oli hiluxissa ekoilla ajokerroilla sellanen fiilis että jarruja ei ole vaikka kaikki uutta ja varmasti kohdallaan, kuorma eli alb-ventiilistä puuttui perään tuleva tanko. se abl:n kara tekee vain muutaman millin liikkeen ja sillä on ratkaiseva merkitys jarrujen toiminnalle. sit kun lukitsin karan pohjaan niin löytyi jarrutkin. räjäytyskuvaa kun kattoo niin noi venttiilin sisälmykset vaikuttaa eten, taakse ja sivuille ja vähän kaikkialle jarruissa.

jos venttiilin toiminta on epävarmaa niin ohita se ja koita sillai miltä jarrut tuntuu.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.06.2008, 09:45
Bigmoose:n Avatar
Bigmoose Bigmoose ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.02.08
Sijainti: kruunupyy, Finland.
Viestit: 203
Perusasetus

ootko nytten varma että ett hae vikaa lian syvälltä? omassa lj:ssä vilahtelee/syttyy valo nestepintaanturin vian takia.......
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.06.2008, 10:06
Visa Visa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.05.08
Sijainti: Nivala
Viestit: 144
Perusasetus

No se nesteen pinta ei vajene liian alas, ja lamppu ei syty jos kierroksia on tarpeeksi (n.1500-2000)

Samahan se sille valolle olisi jos jarrut pelaisi kuten pitäisi mutta kun eivät pelaa.
-Eli poljin pysyy jämäkkänä mutta jarrutusvoimaa ei vain ole.

Kokeilen nyt seuraavaksi tuota kuormansäätöventtiilin ohitusta kunhan kerkeän auton alle, katsotaan tosiaan olisiko sillä merkitystä asiaan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.06.2008, 16:40
mauno mauno ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.05.06
Sijainti: Finland.
Viestit: 315
Perusasetus

mites takana jarru kengat, ovathan oikein päin, että ensiö ja toisio puolet on ok.. meinaan jos ovat väärin päin menny niin ei pidä eteen päin, mutta pakilla pitäs mennä oikein hyvin sujokdi..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.06.2008, 18:40
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.078
Perusasetus

Kokeileppa ohittaa se ALB-venttiili tilapäisesti. Eiköhän ne madot oo siellä, tai sit letku tukossa taka-akselille.

Ei ne jarrut mitään tiedettä kuitenkaan ole.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.06.2008, 19:11
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.117
Perusasetus

Se kuormantuntevan venttiili kara saattaa olla jumissa,vaikka tanko liikkus herkästi.
Pura ja puhdista varmuuden vuoksi. Helppo purkaa..
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 04.06.2008, 20:06
Tojo4wd:n Avatar
Tojo4wd Tojo4wd ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 04.07.03
Sijainti: Pirkanmaa/AKAA, Finland.
Viestit: 2.195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Visa Näytä viesti
No se nesteen pinta ei vajene liian alas, ja lamppu ei syty jos kierroksia on tarpeeksi (n.1500-2000)

Samahan se sille valolle olisi jos jarrut pelaisi kuten pitäisi mutta kun eivät pelaa.
-Eli poljin pysyy jämäkkänä mutta jarrutusvoimaa ei vain ole.

Kokeilen nyt seuraavaksi tuota kuormansäätöventtiilin ohitusta kunhan kerkeän auton alle, katsotaan tosiaan olisiko sillä merkitystä asiaan.
Viittais kyllä alipainepumppuun jos valo ei kierroksilla syty.
Kun toi valo myös ilmoittaa jos alipainetta ei riitävästi.
Ja diiselissä yleensä syttyy valo jos tyhjäkäynnillä polkee jarrua nopeesti useesti mikä on normaalia.

Mutta kannattaa katsoa alipainelinjat kanssa koska sieläkin voi olla tukoksia tai liian löysiä letkuja jotka menee lyttyyn.
__________________
#################
Tää on ihan helpporeitti.
#################
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 05.06.2008, 22:43
Visa Visa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.05.08
Sijainti: Nivala
Viestit: 144
Perusasetus

Ja näin se homma etenee! Eli vika paikallistettu, korjattu ja remonttiolu(e)t nautittu.

Jos vastaisuudessa jollain on samanmoista vikaa, niin näköjään kannattaa lähteä tuolta alipainepuolelta vikaa hakemaan.. Toisaalta tuleepahan rempattua jarrut kunnolla kun alkaa toisesta päästä

Vikahan löytyi sitten viimein alipaineletkusta, vänkärin puolen akkutelineen alta, just ennen sitä paineenvarastointipurkkia.
Ko. letkussahan oli joku lämpösuojajuttu päällä, molemmat päät oli hyvässä kunnossa mutta sisällä keskellä oli hapertunut kohta joka pääsi vuotamaan jarrua polkaistessa.
Vuotokohdanhan kuuluu olla tietysti sen verran pieni, että ilman polkimen painamista se alipaine säilyy järjestelmässä.

Enää ei tarvis sitte ku kasata nuo puretut paineensäätökikkulat paikolleen ja ajella menemään. =voittajafiilis

Kiitokset kaikille henkistä tukea antaneille, täältä tähän.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 17:56 (GMT +2).