![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() jos haluaa tietää toimiiko jarrutehostin, niin laskee alipaineet tehostimelta pois vaikka jarrupoljinta pumppaamalla moottori sammuksissa ja kun jarrupoljin tuntuu kivikovalta painaa poljinta kohtuullisella voimalla ja käynnistää auton, niin polkimen pitäis painua huomattavasti. jos näin tapahtuu tehostin on kunnossa ja todennäköisesti pääsylinterikin.
__________________
Avaimet hukassa?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Nonii, eli putket ei oo lytyssä kön kaikki vähänki siihen suuntaan olleet on uusittu.
-ainoat uusimattomat putket on ne jotka lähtee edestä ja päättyy kuormaventtiilille. ->mennee vissiin uusiksi nekin kun alkaa vaihtoehdot loppumaan. -Tehostinta on testailtu korjausmanuaalin ohjeiden mukaan, ja lopulta päädytty kokeilemaan hj:n tehostajaa -> ei vaikutusta vikaan. Tuota kuormaventtiiliä itekki mietiskelin mutta senkään asennolla ei tunnu olevan vaikutusta vikaan vaikka tankoa kääntelee eri asentoihin, jotenkin kuitenkin tuntuu että etujarrujen pitäisi silti jarrutella asiallisella poljinvoimalla vaikka taakse ei nestettä jostain syystä menisikään tarpeeksi läpi. Syttyykös se punalamppu jos taakse menevässä putkessa on tukos, onkos kellään kokemusta tästä? Taitaa olla helpointa rajata kuormaventtiilin+taakse menevän jarruputken tukos pois kun tekasee suoran linjan edestä takaosan t-haaralle ja tutkii vaikutusta lamputtimeen ja sen palamiseen. Rappaillaan lisää ja kokeillaan, jospa tämä tästä. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mistään mitään tietämättä epäilisin että se valo ohjautuu ainoastaan jarrunesteen pinnan ja käsijarrukahvan mukaan. Näin ainakin hj:ssa ja hiluissakin.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
äkkiseltään vois veikata tota kuormaventtiiliä, jos kaikki muu kunnossa ja jarruja ei tunnu olevan. mulla oli hiluxissa ekoilla ajokerroilla sellanen fiilis että jarruja ei ole vaikka kaikki uutta ja varmasti kohdallaan, kuorma eli alb-ventiilistä puuttui perään tuleva tanko. se abl:n kara tekee vain muutaman millin liikkeen ja sillä on ratkaiseva merkitys jarrujen toiminnalle. sit kun lukitsin karan pohjaan niin löytyi jarrutkin. räjäytyskuvaa kun kattoo niin noi venttiilin sisälmykset vaikuttaa eten, taakse ja sivuille ja vähän kaikkialle jarruissa.
jos venttiilin toiminta on epävarmaa niin ohita se ja koita sillai miltä jarrut tuntuu. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
ootko nytten varma että ett hae vikaa lian syvälltä? omassa lj:ssä vilahtelee/syttyy valo nestepintaanturin vian takia.......
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
No se nesteen pinta ei vajene liian alas, ja lamppu ei syty jos kierroksia on tarpeeksi (n.1500-2000)
Samahan se sille valolle olisi jos jarrut pelaisi kuten pitäisi mutta kun eivät pelaa. -Eli poljin pysyy jämäkkänä mutta jarrutusvoimaa ei vain ole. Kokeilen nyt seuraavaksi tuota kuormansäätöventtiilin ohitusta kunhan kerkeän auton alle, katsotaan tosiaan olisiko sillä merkitystä asiaan. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
mites takana jarru kengat, ovathan oikein päin, että ensiö ja toisio puolet on ok.. meinaan jos ovat väärin päin menny niin ei pidä eteen päin, mutta pakilla pitäs mennä oikein hyvin sujokdi..
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Kokeileppa ohittaa se ALB-venttiili tilapäisesti. Eiköhän ne madot oo siellä, tai sit letku tukossa taka-akselille.
Ei ne jarrut mitään tiedettä kuitenkaan ole. ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Se kuormantuntevan venttiili kara saattaa olla jumissa,vaikka tanko liikkus herkästi.
Pura ja puhdista varmuuden vuoksi. Helppo purkaa.. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kun toi valo myös ilmoittaa jos alipainetta ei riitävästi. Ja diiselissä yleensä syttyy valo jos tyhjäkäynnillä polkee jarrua nopeesti useesti mikä on normaalia. Mutta kannattaa katsoa alipainelinjat kanssa koska sieläkin voi olla tukoksia tai liian löysiä letkuja jotka menee lyttyyn.
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Ja näin se homma etenee! Eli vika paikallistettu, korjattu ja remonttiolu(e)t nautittu.
Jos vastaisuudessa jollain on samanmoista vikaa, niin näköjään kannattaa lähteä tuolta alipainepuolelta vikaa hakemaan.. Toisaalta tuleepahan rempattua jarrut kunnolla kun alkaa toisesta päästä ![]() Vikahan löytyi sitten viimein alipaineletkusta, vänkärin puolen akkutelineen alta, just ennen sitä paineenvarastointipurkkia. Ko. letkussahan oli joku lämpösuojajuttu päällä, molemmat päät oli hyvässä kunnossa mutta sisällä keskellä oli hapertunut kohta joka pääsi vuotamaan jarrua polkaistessa. Vuotokohdanhan kuuluu olla tietysti sen verran pieni, että ilman polkimen painamista se alipaine säilyy järjestelmässä. Enää ei tarvis sitte ku kasata nuo puretut paineensäätökikkulat paikolleen ja ajella menemään. =voittajafiilis ![]() Kiitokset kaikille henkistä tukea antaneille, täältä tähän. |