![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() No se nesteen pinta ei vajene liian alas, ja lamppu ei syty jos kierroksia on tarpeeksi (n.1500-2000) Samahan se sille valolle olisi jos jarrut pelaisi kuten pitäisi mutta kun eivät pelaa. -Eli poljin pysyy jämäkkänä mutta jarrutusvoimaa ei vain ole. Kokeilen nyt seuraavaksi tuota kuormansäätöventtiilin ohitusta kunhan kerkeän auton alle, katsotaan tosiaan olisiko sillä merkitystä asiaan.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
mites takana jarru kengat, ovathan oikein päin, että ensiö ja toisio puolet on ok.. meinaan jos ovat väärin päin menny niin ei pidä eteen päin, mutta pakilla pitäs mennä oikein hyvin sujokdi..
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kokeileppa ohittaa se ALB-venttiili tilapäisesti. Eiköhän ne madot oo siellä, tai sit letku tukossa taka-akselille.
Ei ne jarrut mitään tiedettä kuitenkaan ole. ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Se kuormantuntevan venttiili kara saattaa olla jumissa,vaikka tanko liikkus herkästi.
Pura ja puhdista varmuuden vuoksi. Helppo purkaa.. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Päivitystä ahistukseen kaikille tietoa janoaville
![]() -ALB-venttiili väliaikaisesti ohitettu, eikähän se tuokaan juuttaan homma auttanu. Minäki poika se vaan oon ollu sitä mieltä että jarruhommat ei oo sen kummempia ku laittaa kuntoon vaan toisin näyttää olevan ![]() -Kengät ompi oikeinpäin takana siinä ei vika piile. Ei oikein enää muuta keksi kuin tuon alipainepumpun, se imee kyllä, mutta imeekö tarpeeksi... viikonlopun jälkeen saapi toisen laturin lainaan niin testaan sillä jos alkais pelaamaan. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kun toi valo myös ilmoittaa jos alipainetta ei riitävästi. Ja diiselissä yleensä syttyy valo jos tyhjäkäynnillä polkee jarrua nopeesti useesti mikä on normaalia. Mutta kannattaa katsoa alipainelinjat kanssa koska sieläkin voi olla tukoksia tai liian löysiä letkuja jotka menee lyttyyn.
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ja näin se homma etenee! Eli vika paikallistettu, korjattu ja remonttiolu(e)t nautittu.
Jos vastaisuudessa jollain on samanmoista vikaa, niin näköjään kannattaa lähteä tuolta alipainepuolelta vikaa hakemaan.. Toisaalta tuleepahan rempattua jarrut kunnolla kun alkaa toisesta päästä ![]() Vikahan löytyi sitten viimein alipaineletkusta, vänkärin puolen akkutelineen alta, just ennen sitä paineenvarastointipurkkia. Ko. letkussahan oli joku lämpösuojajuttu päällä, molemmat päät oli hyvässä kunnossa mutta sisällä keskellä oli hapertunut kohta joka pääsi vuotamaan jarrua polkaistessa. Vuotokohdanhan kuuluu olla tietysti sen verran pieni, että ilman polkimen painamista se alipaine säilyy järjestelmässä. Enää ei tarvis sitte ku kasata nuo puretut paineensäätökikkulat paikolleen ja ajella menemään. =voittajafiilis ![]() Kiitokset kaikille henkistä tukea antaneille, täältä tähän. |