Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.06.2008, 10:06
Visa Visa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.05.08
Sijainti: Nivala
Viestit: 144
Perusasetus

No se nesteen pinta ei vajene liian alas, ja lamppu ei syty jos kierroksia on tarpeeksi (n.1500-2000)

Samahan se sille valolle olisi jos jarrut pelaisi kuten pitäisi mutta kun eivät pelaa.
-Eli poljin pysyy jämäkkänä mutta jarrutusvoimaa ei vain ole.

Kokeilen nyt seuraavaksi tuota kuormansäätöventtiilin ohitusta kunhan kerkeän auton alle, katsotaan tosiaan olisiko sillä merkitystä asiaan.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.06.2008, 16:40
mauno mauno ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.05.06
Sijainti: Finland.
Viestit: 315
Perusasetus

mites takana jarru kengat, ovathan oikein päin, että ensiö ja toisio puolet on ok.. meinaan jos ovat väärin päin menny niin ei pidä eteen päin, mutta pakilla pitäs mennä oikein hyvin sujokdi..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.06.2008, 18:40
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Kokeileppa ohittaa se ALB-venttiili tilapäisesti. Eiköhän ne madot oo siellä, tai sit letku tukossa taka-akselille.

Ei ne jarrut mitään tiedettä kuitenkaan ole.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.06.2008, 19:11
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.116
Perusasetus

Se kuormantuntevan venttiili kara saattaa olla jumissa,vaikka tanko liikkus herkästi.
Pura ja puhdista varmuuden vuoksi. Helppo purkaa..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.06.2008, 19:37
Visa Visa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.05.08
Sijainti: Nivala
Viestit: 144
Perusasetus

Päivitystä ahistukseen kaikille tietoa janoaville

-ALB-venttiili väliaikaisesti ohitettu, eikähän se tuokaan juuttaan homma auttanu.
Minäki poika se vaan oon ollu sitä mieltä että jarruhommat ei oo sen kummempia ku laittaa kuntoon vaan toisin näyttää olevan

-Kengät ompi oikeinpäin takana siinä ei vika piile.

Ei oikein enää muuta keksi kuin tuon alipainepumpun, se imee kyllä, mutta imeekö tarpeeksi... viikonlopun jälkeen saapi toisen laturin lainaan niin testaan sillä jos alkais pelaamaan.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.06.2008, 20:06
Tojo4wd:n Avatar
Tojo4wd Tojo4wd ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 04.07.03
Sijainti: Pirkanmaa/AKAA, Finland.
Viestit: 2.194
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Visa Näytä viesti
No se nesteen pinta ei vajene liian alas, ja lamppu ei syty jos kierroksia on tarpeeksi (n.1500-2000)

Samahan se sille valolle olisi jos jarrut pelaisi kuten pitäisi mutta kun eivät pelaa.
-Eli poljin pysyy jämäkkänä mutta jarrutusvoimaa ei vain ole.

Kokeilen nyt seuraavaksi tuota kuormansäätöventtiilin ohitusta kunhan kerkeän auton alle, katsotaan tosiaan olisiko sillä merkitystä asiaan.
Viittais kyllä alipainepumppuun jos valo ei kierroksilla syty.
Kun toi valo myös ilmoittaa jos alipainetta ei riitävästi.
Ja diiselissä yleensä syttyy valo jos tyhjäkäynnillä polkee jarrua nopeesti useesti mikä on normaalia.

Mutta kannattaa katsoa alipainelinjat kanssa koska sieläkin voi olla tukoksia tai liian löysiä letkuja jotka menee lyttyyn.
__________________
#################
Tää on ihan helpporeitti.
#################
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.06.2008, 22:43
Visa Visa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.05.08
Sijainti: Nivala
Viestit: 144
Perusasetus

Ja näin se homma etenee! Eli vika paikallistettu, korjattu ja remonttiolu(e)t nautittu.

Jos vastaisuudessa jollain on samanmoista vikaa, niin näköjään kannattaa lähteä tuolta alipainepuolelta vikaa hakemaan.. Toisaalta tuleepahan rempattua jarrut kunnolla kun alkaa toisesta päästä

Vikahan löytyi sitten viimein alipaineletkusta, vänkärin puolen akkutelineen alta, just ennen sitä paineenvarastointipurkkia.
Ko. letkussahan oli joku lämpösuojajuttu päällä, molemmat päät oli hyvässä kunnossa mutta sisällä keskellä oli hapertunut kohta joka pääsi vuotamaan jarrua polkaistessa.
Vuotokohdanhan kuuluu olla tietysti sen verran pieni, että ilman polkimen painamista se alipaine säilyy järjestelmässä.

Enää ei tarvis sitte ku kasata nuo puretut paineensäätökikkulat paikolleen ja ajella menemään. =voittajafiilis

Kiitokset kaikille henkistä tukea antaneille, täältä tähän.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 18:31 (GMT +2).