Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.05.2008, 12:31
Nutti:n Avatar
Nutti Nutti ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 17.03.05
Sijainti: Jeppo, Finland.
Viestit: 684
Perusasetus

niii, eli mä on tehnyt näin http://flashoffroad.com/Diesel/injec...anicalpump.htm se "From the Ford diesel site" käyttöohjeet.

siellä ei oo mitään kaks ruuveja...vaan se yks sinne sivuluukkun takana


mutta se pumpu on varmasti joskus ollut kuristettu että sais ne pakokaasujen numerot oikein...kun se savustaa vähän nyt...huomenna yritän nostaa se vielä 10min, katsotaan mitä sitten tapahtuu


Viimeksi muokannut Nutti : 29.05.2008 12:33
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.05.2008, 20:36
Rompe:n Avatar
Rompe Rompe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 10.09.06
Sijainti: Säkylä, Finland.
Viestit: 462
Perusasetus

Ei mullakaan ole kun yks ruuvi, mut kaverilla oli veneen moottorina tollanen kone ja ihmetteli et miks ei sauhu lainkaan lisäänny vaikka kiersi lisää soppaa, niin yks diisel velho sano et voi olla 2 ruuvia. Tarkemmin kun tutkittiin niin siinä oli 2 niitä ruuveja.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.05.2008, 21:22
Nutti:n Avatar
Nutti Nutti ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 17.03.05
Sijainti: Jeppo, Finland.
Viestit: 684
Perusasetus

siellä samalla akseli vai missä se toinen ruuvi on?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.05.2008, 07:42
Rompe:n Avatar
Rompe Rompe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 10.09.06
Sijainti: Säkylä, Finland.
Viestit: 462
Perusasetus

Samalla akselilla se on jos siinä on kaks. Kannatta merkitä ruuvi sprii liukosella tussilla ja pyörittää konetta niin kauan et pumpun akseli on pyörinyt koko kierroksen ja seurata näkyykö siellä merkkaamatonta ruuvia. Jos löytyy niin kiertää sitä yhtäpaljon kuin toistakin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.05.2008, 09:08
Nutti:n Avatar
Nutti Nutti ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 17.03.05
Sijainti: Jeppo, Finland.
Viestit: 684
Perusasetus

ahaaa....siellä mun akseli löytyy yks alue joka nyttäis olla kaks "sauvoja" ja sitten kun pyörin nokkakaseli vielä vähän myötäpäivään, se tuli se säätöruuvi...eli vois tänään pyörää nokkaakseli niin paljon että näen ne "sauvoja" kaks kertaa, jos on kaks säätöruuveja ne pitäs näkyä....

kokeilen tänään puoli neljä, kirjoitan tänne mitä löytänyt...muuuten, kiitoksia sulle!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.06.2008, 06:31
Nokisormi Nokisormi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.10.07
Viestit: 32
Perusasetus

Jos sulla on kaksimäntäinen pumppu niin säätöruuveja on vain yksi!! Kaikissa tehtaan jäljiltä olevissa 6.2-6.5 koneissa on DB2 pumppu. Jopa voortin 7.3turbon pumppu on DB2. Sellaisessa on isommat syöttömännät kuin 6.2-6.5 koneissa ja ne voi hyödyntää Gm pannussa!!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.06.2008, 01:08
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nutti Näytä viesti
ahaaa....siellä mun akseli löytyy yks alue joka nyttäis olla kaks "sauvoja" ja sitten kun pyörin nokkakaseli vielä vähän myötäpäivään, se tuli se säätöruuvi...eli vois tänään pyörää nokkaakseli niin paljon että näen ne "sauvoja" kaks kertaa, jos on kaks säätöruuveja ne pitäs näkyä....
Turhaan metsästät sitä toista ruuvia, jos kansi on kolmio, on kyseessä DB2 ja ajoneuvopumppu, jolloin yksi säätöruuvi. Ja muista ruuvia tiukatessa, jotta jousion ellipsi, jolloin syötön määrä nousee eksponentaalisesti. (eli 1/2kierroksen jälkeen tarvii 1/4kierroksen samaan lisäykseen ja sitten 1/8 ja 1/16 jne...)

Joissakin meri/voimakoneissa on DB4 pumppu, joissa "tuplat" männät (pienemmät), jotta soppaa saadaan koneeseen enemmän. Ja kansi onkin sitten suorakulmio...

Muutoin ahtopaineet aika miedot, mutta älä hae ensimmäiseksi mitään 1bar paineita, koska etukammiot ei oikein tykkää hyvää kun paineet nousee kovasti. Lisäksi pakovenat antautuu melko helposti, kun lämmöt nousee...

P.S. HIENOSTI VIHELTÄÄ kun painaa suoralla putkella... (mutakuvaa odotellessa)
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.06.2008, 07:48
Nokisormi Nokisormi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.10.07
Viestit: 32
Perusasetus

Mulla ei mennyt mitään muuta kuin kansipaffit kun paine oli säädetty 1.4bar:iin. Sen jälkeen paineen lasku 1.2bar:iin ja kone on ollut nipussa vajaat 10vuotta ja siinä ajassa rääkätty ihan riittävästi!!
Kesällä olis tarkoitus ottaa 6.2 patista ulos niin paljon kuin kotikonstein siitä saa. Ahtimeksi tulee HX-40 ja DB2 pumppuun tulee DP4 pumpun 4-mäntäinen nestepää. Kansipaffihomma vähän pistää miettimään ja koitan ekaks kuparisilla.
Mukavan kokoinen toi hyrrä.


Toi ahtopaine on täysin riippuvainen siitä että pystyykö pumppu antamaan ruokaa tarpeeksi!! Mulla on paatissa 6.2turbolla ja ennen täyskaasulla paine oli vain 0.5bar ja kun tein siihen uuden enemmän ruokkivan pumpun niin nyt paineet nousee yli kilon!
6.5 konetta on tehty turbolla ja mekaanisella pumpulla ja siinä on aika iso toi nestepää myös!!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M/V: Blazer k5 K5 O/M/V Ajoneuvot 1 16.06.2007 20:32
M: Blazer -86 O/M/V Ajoneuvot 3 24.10.2006 13:23
M:Blazer 6,2 O/M/V Ajoneuvot 9 12.06.2006 19:38
M: K5 Blazer ´88 O/M/V Muut 0 27.09.2005 20:44
O: BLAZER O/M/V Muut 3 23.01.2005 14:19


Sivu luotu: 08:37 (GMT +2).