![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
ahaaa....siellä mun akseli löytyy yks alue joka nyttäis olla kaks "sauvoja" ja sitten kun pyörin nokkakaseli vielä vähän myötäpäivään, se tuli se säätöruuvi...eli vois tänään pyörää nokkaakseli niin paljon että näen ne "sauvoja" kaks kertaa, jos on kaks säätöruuveja ne pitäs näkyä.... kokeilen tänään puoli neljä, kirjoitan tänne mitä löytänyt...muuuten, kiitoksia sulle!
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Jos sulla on kaksimäntäinen pumppu niin säätöruuveja on vain yksi!! Kaikissa tehtaan jäljiltä olevissa 6.2-6.5 koneissa on DB2 pumppu. Jopa voortin 7.3turbon pumppu on DB2. Sellaisessa on isommat syöttömännät kuin 6.2-6.5 koneissa ja ne voi hyödyntää Gm pannussa!!
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Joissakin meri/voimakoneissa on DB4 pumppu, joissa "tuplat" männät (pienemmät), jotta soppaa saadaan koneeseen enemmän. Ja kansi onkin sitten suorakulmio... Muutoin ahtopaineet aika miedot, mutta älä hae ensimmäiseksi mitään 1bar paineita, koska etukammiot ei oikein tykkää hyvää kun paineet nousee kovasti. Lisäksi pakovenat antautuu melko helposti, kun lämmöt nousee... P.S. HIENOSTI VIHELTÄÄ kun painaa suoralla putkella... ![]() ![]() (mutakuvaa odotellessa
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Mulla ei mennyt mitään muuta kuin kansipaffit kun paine oli säädetty 1.4bar:iin. Sen jälkeen paineen lasku 1.2bar:iin ja kone on ollut nipussa vajaat 10vuotta ja siinä ajassa rääkätty ihan riittävästi!!
Kesällä olis tarkoitus ottaa 6.2 patista ulos niin paljon kuin kotikonstein siitä saa. Ahtimeksi tulee HX-40 ja DB2 pumppuun tulee DP4 pumpun 4-mäntäinen nestepää. Kansipaffihomma vähän pistää miettimään ja koitan ekaks kuparisilla. Mukavan kokoinen toi hyrrä. ![]() Toi ahtopaine on täysin riippuvainen siitä että pystyykö pumppu antamaan ruokaa tarpeeksi!! Mulla on paatissa 6.2turbolla ja ennen täyskaasulla paine oli vain 0.5bar ja kun tein siihen uuden enemmän ruokkivan pumpun niin nyt paineet nousee yli kilon! 6.5 konetta on tehty turbolla ja mekaanisella pumpulla ja siinä on aika iso toi nestepää myös!! |
|
#5
|
||||
|
||||
|
mä en saa muuta ahtopaine kun 0,4 tyäskaasulla, ja se savuu aika hirveesti musta! joo, oli vaan yks ruuvi, ja olen säätänyt se 1/2 kerros plus 1/12 kierros (eli 35min).
olen miettinyt että se ei saa tarpeeksi nafta, mutta nyt se savuu niin paljon että varmasti saa nafta. olen nyt menossa tarkistaa jos ahtopaine vuotaa jossain. olen tehnyt adapteri että saan kotikompressori siellä missä ilmasuojatin tulee, laskean kodinkompressorin paine että se on noin 1bar. sitten pitäis kuuntele jos se vuotaa jossain...tiedätkö missäin se vois vuotaa tai mitä vois olla vikaa? |
|
#6
|
||||
|
||||
|
asia selvitetty! turbo on loppu, kaikki ahtipaine menee öljynpuole...
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
nonii...nyt turbo on painetestattu...
sitten kaikki osat pöydän päälle alkseli oli ok kunnossa ja "imuflenssi" oli pikku vika, näyttää siellä missä laakeri tulee ja laakeri oli loppu... |
|
#8
|
||||
|
||||
|
nyt kun se turbo meni paskaks, ajattelin että olis hyvä vaihtaa yks palloniveli...
ensiks rengas pois... kato! v40 joka on 40" renkaat alla! ![]() automaatti napalukot ensiks pois sitten jarrulevy sitten akseli ja sitten koko spindeli kaikki osat takas ja...ta-daa, uus palloniveli! kesti noin 7h |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| M/V: Blazer k5 | K5 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 16.06.2007 20:32 |
| M: Blazer -86 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 24.10.2006 13:23 | |
| M:Blazer 6,2 | O/M/V Ajoneuvot | 9 | 12.06.2006 19:38 | |
| M: K5 Blazer ´88 | O/M/V Muut | 0 | 27.09.2005 20:44 | |
| O: BLAZER | O/M/V Muut | 3 | 23.01.2005 14:19 | |