Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.05.2008, 09:08
Nutti:n Avatar
Nutti Nutti ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 17.03.05
Sijainti: Jeppo, Finland.
Viestit: 684
Perusasetus

ahaaa....siellä mun akseli löytyy yks alue joka nyttäis olla kaks "sauvoja" ja sitten kun pyörin nokkakaseli vielä vähän myötäpäivään, se tuli se säätöruuvi...eli vois tänään pyörää nokkaakseli niin paljon että näen ne "sauvoja" kaks kertaa, jos on kaks säätöruuveja ne pitäs näkyä....

kokeilen tänään puoli neljä, kirjoitan tänne mitä löytänyt...muuuten, kiitoksia sulle!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.06.2008, 06:31
Nokisormi Nokisormi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.10.07
Viestit: 32
Perusasetus

Jos sulla on kaksimäntäinen pumppu niin säätöruuveja on vain yksi!! Kaikissa tehtaan jäljiltä olevissa 6.2-6.5 koneissa on DB2 pumppu. Jopa voortin 7.3turbon pumppu on DB2. Sellaisessa on isommat syöttömännät kuin 6.2-6.5 koneissa ja ne voi hyödyntää Gm pannussa!!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.06.2008, 01:08
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nutti Näytä viesti
ahaaa....siellä mun akseli löytyy yks alue joka nyttäis olla kaks "sauvoja" ja sitten kun pyörin nokkakaseli vielä vähän myötäpäivään, se tuli se säätöruuvi...eli vois tänään pyörää nokkaakseli niin paljon että näen ne "sauvoja" kaks kertaa, jos on kaks säätöruuveja ne pitäs näkyä....
Turhaan metsästät sitä toista ruuvia, jos kansi on kolmio, on kyseessä DB2 ja ajoneuvopumppu, jolloin yksi säätöruuvi. Ja muista ruuvia tiukatessa, jotta jousion ellipsi, jolloin syötön määrä nousee eksponentaalisesti. (eli 1/2kierroksen jälkeen tarvii 1/4kierroksen samaan lisäykseen ja sitten 1/8 ja 1/16 jne...)

Joissakin meri/voimakoneissa on DB4 pumppu, joissa "tuplat" männät (pienemmät), jotta soppaa saadaan koneeseen enemmän. Ja kansi onkin sitten suorakulmio...

Muutoin ahtopaineet aika miedot, mutta älä hae ensimmäiseksi mitään 1bar paineita, koska etukammiot ei oikein tykkää hyvää kun paineet nousee kovasti. Lisäksi pakovenat antautuu melko helposti, kun lämmöt nousee...

P.S. HIENOSTI VIHELTÄÄ kun painaa suoralla putkella... (mutakuvaa odotellessa)
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.06.2008, 07:48
Nokisormi Nokisormi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.10.07
Viestit: 32
Perusasetus

Mulla ei mennyt mitään muuta kuin kansipaffit kun paine oli säädetty 1.4bar:iin. Sen jälkeen paineen lasku 1.2bar:iin ja kone on ollut nipussa vajaat 10vuotta ja siinä ajassa rääkätty ihan riittävästi!!
Kesällä olis tarkoitus ottaa 6.2 patista ulos niin paljon kuin kotikonstein siitä saa. Ahtimeksi tulee HX-40 ja DB2 pumppuun tulee DP4 pumpun 4-mäntäinen nestepää. Kansipaffihomma vähän pistää miettimään ja koitan ekaks kuparisilla.
Mukavan kokoinen toi hyrrä.


Toi ahtopaine on täysin riippuvainen siitä että pystyykö pumppu antamaan ruokaa tarpeeksi!! Mulla on paatissa 6.2turbolla ja ennen täyskaasulla paine oli vain 0.5bar ja kun tein siihen uuden enemmän ruokkivan pumpun niin nyt paineet nousee yli kilon!
6.5 konetta on tehty turbolla ja mekaanisella pumpulla ja siinä on aika iso toi nestepää myös!!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.06.2008, 14:57
Nutti:n Avatar
Nutti Nutti ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 17.03.05
Sijainti: Jeppo, Finland.
Viestit: 684
Perusasetus

mä en saa muuta ahtopaine kun 0,4 tyäskaasulla, ja se savuu aika hirveesti musta! joo, oli vaan yks ruuvi, ja olen säätänyt se 1/2 kerros plus 1/12 kierros (eli 35min).

olen miettinyt että se ei saa tarpeeksi nafta, mutta nyt se savuu niin paljon että varmasti saa nafta. olen nyt menossa tarkistaa jos ahtopaine vuotaa jossain. olen tehnyt adapteri että saan kotikompressori siellä missä ilmasuojatin tulee, laskean kodinkompressorin paine että se on noin 1bar. sitten pitäis kuuntele jos se vuotaa jossain...tiedätkö missäin se vois vuotaa tai mitä vois olla vikaa?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.06.2008, 17:26
Nutti:n Avatar
Nutti Nutti ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 17.03.05
Sijainti: Jeppo, Finland.
Viestit: 684
Perusasetus

asia selvitetty! turbo on loppu, kaikki ahtipaine menee öljynpuole...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.06.2008, 21:08
Nutti:n Avatar
Nutti Nutti ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 17.03.05
Sijainti: Jeppo, Finland.
Viestit: 684
Perusasetus

nonii...nyt turbo on painetestattu...



sitten kaikki osat pöydän päälle



alkseli oli ok kunnossa



ja "imuflenssi" oli pikku vika, näyttää siellä missä laakeri tulee



ja laakeri oli loppu...

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.06.2008, 21:22
Nutti:n Avatar
Nutti Nutti ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 17.03.05
Sijainti: Jeppo, Finland.
Viestit: 684
Perusasetus

nyt kun se turbo meni paskaks, ajattelin että olis hyvä vaihtaa yks palloniveli...

ensiks rengas pois...

kato! v40 joka on 40" renkaat alla!



automaatti napalukot ensiks pois





sitten jarrulevy



sitten akseli





ja sitten koko spindeli



kaikki osat takas ja...ta-daa, uus palloniveli! kesti noin 7h

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M/V: Blazer k5 K5 O/M/V Ajoneuvot 1 16.06.2007 20:32
M: Blazer -86 O/M/V Ajoneuvot 3 24.10.2006 13:23
M:Blazer 6,2 O/M/V Ajoneuvot 9 12.06.2006 19:38
M: K5 Blazer ´88 O/M/V Muut 0 27.09.2005 20:44
O: BLAZER O/M/V Muut 3 23.01.2005 14:19


Sivu luotu: 09:58 (GMT +2).