Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.05.2008, 21:16
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Killman Näytä viesti
Jeeppi-ukko, minulla olisi tuollainen. En aio laittaa omaani takaisin eli jää ylimääräiseksi.
Meillä töissä on erinäinen määrä DEFA:n lohkareita.
Kun tiedän mitan, niin täytyy ensin ne mittoo, onko mikään sopiva.

Sitten jos ei ole, niin täytyy hommata, eli pidän asian mielessä.

----
EDIT:
En tarvitse enään mittoja.
Viikonloppuna eks temporee, rupesin tukkimaan öljyvuotoja, ja purin koko keulan palasiksi.
Totesin ettei sinne mitään lohkaria saa helposti mahtumaan. Peltipakosarja tulee propun eteen sopivasti.
Muutenkin niin ahtaasti piilossa.

Taidan tyytyä letku lämppäriin.

Vähän vastoin käymisiä öljyvuotojen tilkinnässä. =)
http://www.amccf.com/yabb2/YaBB.pl?num=1211311347 =(


Viimeksi muokannut Jeep-Ukko : 01.06.2008 20:19
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.06.2008, 21:53
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

No niin, otetaas vähän updatea tähänkin projektiin välillä.. Hommat on enemmän ja vähemmän seisoneet kun pihalla pitää kysätä ja ukkoset & monsuunisateet on haitanneet harrastusta.

Takajouset ja riipukkeet sain ruuvattua paikalleen pienen taistelun jälkeen, tämä Jeep- yksilö ei halunnut helpolla luovuttaa vanhoja jousia pois joten joutui rälläköimään koripalkkia vähän auki että sai hitsattua uudet mutterit koripalkin sisälle kun vanhat antautui. Samalla pari ruostekohtaa tuli paikattua mitä paljastui - näköjään ne autot mätii Saksassakin, mutta ei niin pahasti onneksi.

Takapää siis istuu tyylikkäästi omilla tassuilla, tarttee vain vielä iskarit ruuvata kiinni ja sitä ennen jollain ilveellä poistaa vanhojen iskarien katkenneet pultinjämät korista pois. On se kumma kun Saksasta tuodussa autossa kaikki pultit on pahemmin jumissa kuin 18-v vanhassa suomiautossa! Etupäästä on tukivarren kiinnikkeet rälläköity jo pois, nyt tarttee enää kuusi reikää koripalkkeihin ja panssari + tukivarret kiinni niin saa etuakselin myös kiinni.

Kansi tuli tänään koneistamolta ja menee huomenna kiinni jos sää sallii.. täytyy taas kerran kehua ST-motorsin työnjälkeä. Katotaan kunhan stroukkikonetta alan rakentamaan niin pitää sitten ottaa kuviakin.

Lukollinen etuakseli sitten saakin odotella hetken - kun ARB meni talvella paskaksi niin luulin että jäi välitykset ehjäksi, mutta toisin kävi. Pinionin hampaista yli puolessa on murtumia joten en sitä ala käyttämään. Nyt täytyy sitten odotella uutta settiä Saksasta ja toivoa että ehtii asentamaan/ asennuttamaan ennen FJDC:n kesämiitinkiä. Täytyy toistaiseksi tulla toimeen tuolla lukottomalla aksulalla ja olla käyttämättä nelivetoa..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.07.2008, 21:46
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Takapää siis istuu tyylikkäästi omilla tassuilla, tarttee vain vielä iskarit ruuvata kiinni ja sitä ennen jollain ilveellä poistaa vanhojen iskarien katkenneet pultinjämät korista pois. On se kumma kun Saksasta tuodussa autossa kaikki pultit on pahemmin jumissa kuin 18-v vanhassa suomiautossa!
Mää laitoin taakse vähän uutta (vanhoja taottuja) jousta.
Sain perseen normaali korkeuteen.
http://kuvablogi.com/nayta/1232120/
http://kuvablogi.com/nayta/1232130/

Katkes kans molemmista iskareista yläpään kiinnitys pultit
En ruvennut temuamaan katkenneita pois, kun kierteet kuitenkin olis ihan vituiks.
Niin hitsasin sinne pultit pystyyn. Iskarit paikoilleen ja mutterilla kiinni.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.07.2008, 02:45
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

No mutta helvetti, miken minä tuota keksinyt.. täytyypä kötöstellä sinne joku sovelias viritys niin ei tarttee alkaa poraamaan & kierteitä tekemään. Helpompaa se tosiaan on tuolla lailla!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.07.2008, 23:48
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

No niin, jo ostaessa tutkiskelin vähän sillä silmällä että on vissiin joskus vähän keulaa kolhittu johonkin. Kuten tosiaan onkin - ja saksanpoika ei ollut ihan viimeisen päälle korjauksia tehnyt.

Ihmettelin jo purkaessa että oli kovin huteran tuntuinen tuo keula, joten revin sitten vähän enemmän peltejä ja osia irti. Kymmenkunta poikittais- ja ristikkäistukien kiinnityspulttia uupui, ja iso osa alkuperäisista torx- kantaisista prikallisista pulteista oli vaihtunut normaaleihin kuusiopultteihin ilman prikkoja! Ei ihme jos oli vähän heiveröinen. Vittu niitten sakujen kanssa.

Lisäksi oikomistyötkin on tehty penkissä (onko sitä ikinä edes mitattu tai penkkiin laitettukkaan?) vähän sinnepäin, keula on kiero kuin banaani. Ei siinä nyt onneksi ole heittoa kuin vajaa sentti pariin eri suuntaan, mutta silti. Vituttaa alkaa valmista vinssipuskuria modaamaan siksi että ei ole koria viitsitty oikoa kunnolla..


..onneksi on tuo kaadettu romu vielä pihassa, sieltä sain kaikki tarpeelliset orkkispultit, mutterit ja kiinnikkeet mitä uupui. Hyvä tuli Pitänee vähän avartaa etupuskurin kiinnikkeiden reikiä ja käyttää asennuslekaa paikalleen laittaessa niin eiköhän sekin sinne paikalleen uppoa


edit: ai niin, ettei vaan jäisi tilille turhaa rahaa ja ylimääräsitä vapaa-aikaa, niin tuli tämmönen leikkikalu ostettua kesäksi jos offailu alkaa tökkimään


Viimeksi muokannut Timo_L : 10.07.2008 23:58
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.08.2008, 20:40
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

No jooh.. ei paljon tullut kannen asennuksesta yms. otettua projektikuvia. Mutta nyt on vihdoin pohjan pakolliset hitsaushommat tehty, alusta paikallaan, etuvälitykset & lukko taas asennettu ja auton koeponnistus suoritettu. Ainakin yhden Kulmiksen reissun toimi mainiosti. Nousevalla viikolla olis tarkotus koittaa saada etupuskuri valmiiksi ja noita helmoja väkästää, samoin kun paineilmasysteemin rakennus loppuun. Katotaan nyt vähän ilmojen haltijan mukaan.



..ja pakollinen poseerauskuva
(ulosjoustoa joutuu vähän rajoittamaan, nyt elää jo himppasen liikaakin)
[img]
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.08.2008, 20:52
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

No niin, tänään kävin Tiittasella asennuttamassa uuden putken.. vanha oli kötöstelty kasaan kolmesta eri Jeepin putkesta, se oli halkaisijaltaan liian pieni ja vuoti kuin seula Nyt on 2½" rööri ja sopivalla vaimentimella että hengittää, muttei ole mikään älytön meteli. Oikeastaan hyvinkin siedettävä, eipä tuo juuri vakiota äänekkäämpi ole normaalisti ajaessa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
SHREK (Cherokee projekti). 454SS Maasturiprojektit 476 12.12.2015 17:26
Myyty KössiKenguru O/M/V Ajoneuvot 3 02.06.2008 08:10
O: halpa XJ cherokee projekti KooPee O/M/V Ajoneuvot 8 29.05.2008 19:43
Projekti Mall Crawler (Jeep Cherokee) Timo_L Maasturiprojektit 89 19.04.2008 10:52
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 10:31 (GMT +2).