![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() No niin, otetaas vähän updatea tähänkin projektiin välillä.. Hommat on enemmän ja vähemmän seisoneet kun pihalla pitää kysätä ja ukkoset & monsuunisateet on haitanneet harrastusta. Takajouset ja riipukkeet sain ruuvattua paikalleen pienen taistelun jälkeen, tämä Jeep- yksilö ei halunnut helpolla luovuttaa vanhoja jousia pois joten joutui rälläköimään koripalkkia vähän auki että sai hitsattua uudet mutterit koripalkin sisälle kun vanhat antautui. Samalla pari ruostekohtaa tuli paikattua mitä paljastui - näköjään ne autot mätii Saksassakin, mutta ei niin pahasti onneksi. Takapää siis istuu tyylikkäästi omilla tassuilla, tarttee vain vielä iskarit ruuvata kiinni ja sitä ennen jollain ilveellä poistaa vanhojen iskarien katkenneet pultinjämät korista pois. On se kumma kun Saksasta tuodussa autossa kaikki pultit on pahemmin jumissa kuin 18-v vanhassa suomiautossa! Etupäästä on tukivarren kiinnikkeet rälläköity jo pois, nyt tarttee enää kuusi reikää koripalkkeihin ja panssari + tukivarret kiinni niin saa etuakselin myös kiinni. Kansi tuli tänään koneistamolta ja menee huomenna kiinni jos sää sallii.. täytyy taas kerran kehua ST-motorsin työnjälkeä. Katotaan kunhan stroukkikonetta alan rakentamaan niin pitää sitten ottaa kuviakin. Lukollinen etuakseli sitten saakin odotella hetken - kun ARB meni talvella paskaksi niin luulin että jäi välitykset ehjäksi, mutta toisin kävi. Pinionin hampaista yli puolessa on murtumia joten en sitä ala käyttämään. Nyt täytyy sitten odotella uutta settiä Saksasta ja toivoa että ehtii asentamaan/ asennuttamaan ennen FJDC:n kesämiitinkiä. Täytyy toistaiseksi tulla toimeen tuolla lukottomalla aksulalla ja olla käyttämättä nelivetoa..
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sain perseen normaali korkeuteen. http://kuvablogi.com/nayta/1232120/ http://kuvablogi.com/nayta/1232130/ Katkes kans molemmista iskareista yläpään kiinnitys pultit ![]() En ruvennut temuamaan katkenneita pois, kun kierteet kuitenkin olis ihan vituiks. Niin hitsasin sinne pultit pystyyn. Iskarit paikoilleen ja mutterilla kiinni.
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
No mutta helvetti, miken minä tuota keksinyt.. täytyypä kötöstellä sinne joku sovelias viritys niin ei tarttee alkaa poraamaan & kierteitä tekemään. Helpompaa se tosiaan on tuolla lailla!
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
No niin, jo ostaessa tutkiskelin vähän sillä silmällä että on vissiin joskus vähän keulaa kolhittu johonkin. Kuten tosiaan onkin - ja saksanpoika ei ollut ihan viimeisen päälle korjauksia tehnyt.
Ihmettelin jo purkaessa että oli kovin huteran tuntuinen tuo keula, joten revin sitten vähän enemmän peltejä ja osia irti. Kymmenkunta poikittais- ja ristikkäistukien kiinnityspulttia uupui, ja iso osa alkuperäisista torx- kantaisista prikallisista pulteista oli vaihtunut normaaleihin kuusiopultteihin ilman prikkoja! Ei ihme jos oli vähän heiveröinen. Vittu niitten sakujen kanssa. Lisäksi oikomistyötkin on tehty penkissä (onko sitä ikinä edes mitattu tai penkkiin laitettukkaan?) vähän sinnepäin, keula on kiero kuin banaani. Ei siinä nyt onneksi ole heittoa kuin vajaa sentti pariin eri suuntaan, mutta silti. Vituttaa alkaa valmista vinssipuskuria modaamaan siksi että ei ole koria viitsitty oikoa kunnolla.. ..onneksi on tuo kaadettu romu vielä pihassa, sieltä sain kaikki tarpeelliset orkkispultit, mutterit ja kiinnikkeet mitä uupui. Hyvä tuli ![]() ![]() edit: ai niin, ettei vaan jäisi tilille turhaa rahaa ja ylimääräsitä vapaa-aikaa, niin tuli tämmönen leikkikalu ostettua kesäksi jos offailu alkaa tökkimään ![]() ![]() Viimeksi muokannut Timo_L : 10.07.2008 23:58 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
No jooh.. ei paljon tullut kannen asennuksesta yms. otettua projektikuvia. Mutta nyt on vihdoin pohjan pakolliset hitsaushommat tehty, alusta paikallaan, etuvälitykset & lukko taas asennettu ja auton koeponnistus suoritettu. Ainakin yhden Kulmiksen reissun toimi mainiosti. Nousevalla viikolla olis tarkotus koittaa saada etupuskuri valmiiksi ja noita helmoja väkästää, samoin kun paineilmasysteemin rakennus loppuun. Katotaan nyt vähän ilmojen haltijan mukaan.
..ja pakollinen poseerauskuva ![]() (ulosjoustoa joutuu vähän rajoittamaan, nyt elää jo himppasen liikaakin) [img] ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
No niin, tänään kävin Tiittasella asennuttamassa uuden putken.. vanha oli kötöstelty kasaan kolmesta eri Jeepin putkesta, se oli halkaisijaltaan liian pieni ja vuoti kuin seula
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Putki pörisee hyvin, mutta vinssistä ei voi sanoa samaa.
Tänään seurasi vauhtia ja vaaratilanteita, kun kytkin vinssiin virtapiuhan kiinni. Pelitti ihan normaalisti kun testasin. Ajettiin sitten aikamme, varmaan vajaan tunnin jälkeen alko yhtäkkiä kojetaulussa valot himmetä ja sit sammu kone ihan itsekseen. Savua pellin alta, ja savua vinssin alta. Eikun äkkiä peltiä raolleen -> johdot liekeissä -> sammutin kontista ja suhaus pellin alle. Liekit talttui, mutta savu ei joten äkkiä akusta piuha irti ettei paukahda silmille. Akku oli tulikuuma ja taatusti entinen, vinssi tai solenoidiboksi ilmeisesti meni jotenkin oikariin. Moottorin puoli oli ihan tulikuuma, kunhan saa avattua niin katsotaan mitä sieltä sisältä löytyy. Tod.näk. paljon sulanutta sörsseliä ![]() Onni onnettomuudessa että auton omista johtosarjoista ei tuhoutunut mitään, ei palanut koko auto. Vinssi nyt on ainakin osittain entinen ja akku samoin, mutta aika pienellä pääsi kun vertaa mitä olisi saattanut käydä. Ainoastaan lohkosta koriin menevä maajohto suli poikki, mutta se oli helppo korjata. ..mutta tästä oppineena, LAITTAKAA NE TAPPOKATKAISIJAT NIIHIN AUTOIHIN!!! Onhan se ollut itellekkin suunnitelmissa, mutta kuvittelin että ei se niin kiireellinen ole. Toisin kävi.. edit: niin joo piti kysymän, kuinka moni käyttää vinssin piuhassa sulaketta? Tai voiko siinä edes mitenkään järkevästi sellaista käyttää kun virrat on niin pirun isoja? Tappokytkin toki katkaisee virransyötön joka paikkaan, mutta toisaalta se voi jossain tilanteessa olla myöhäistä kun sitä tajuaa kääntää. Tässäkin tapauksessa vahinko oli jo tapahtunut ennenkuin auto alkoi oireilla. Mitään ennakkovaroistusta ei tullut, ja outoa on se että vinssiä ei edes käytety siinä tilanteessa, vaan aivan normaalia ajoa. Sulake olisi suurella varmuudella tilanteen estänyt, mutta minkä kokoinen on autokäyttöön kelpaava sulake joka kestää useamman sadan ampeerin virtaa.. Tai onko niitä? Viimeksi muokannut Timo_L : 24.08.2008 22:13 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
SHREK (Cherokee projekti). | 454SS | Maasturiprojektit | 476 | 12.12.2015 17:26 |
Myyty | KössiKenguru | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 02.06.2008 08:10 |
O: halpa XJ cherokee projekti | KooPee | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 29.05.2008 19:43 |
Projekti Mall Crawler (Jeep Cherokee) | Timo_L | Maasturiprojektit | 89 | 19.04.2008 10:52 |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |