![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Sylinteriryhmän, kannen ja akselien koneistukset, turbon korjaus, suutinten korjaus maksoi noin puoltoista tonnia. Mäntien hinta tappeineen Toyotalla on yli puoltoista tonnia, ausseista saa halvemmalla. Tiivisteet, männänrenkaat, laakerit, kk-puslat sun muut maksoi vajaan tonnin, osa ostettu Roodogs nimisestä firmasta Australiasta. Moottorinorsu Tuurista Keskiseltä ja moottorin kasauspukki halpistavaratalosta maksoivat noin parisataa yhteensä, ne olivat kannattava hankinta ja työ helpottui huomattavasti. Ne saattaa toimia hetikin mutta saa toimiviksi ainakin jos on itsellä mahdollisuus vahvistushitsauksiin. Hakusanalla "hihnapyörä" saatat löytää aika laajan tietopaketin 12-HT:n perusrempasta Onnea matkaan, 12-HT on hyvä kone
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Nyt on ajettu noin 4000km rempan jälkeen. Öljyt vaihtui noin 3000:ssa km:ssä.
Vinssikin asettui paikoilleen, tosin alunperin kaavailtu kidan kääntö jätettiin tekemättä. Kidan alemman rullan takaa viistettiin pois pieni siivu jotta vaijeri mahtuu tulemaan alakautta kitaan. Muutamat kuvat: ![]() Tuon näköisenä vinssiä laittamaan paikoilleen.. ![]() ...tuohon keulalle ![]() Tuon näköinen siitä tuli sitten. ![]() Perus keulaylitys. Näin aluksi toteutettiin noilla vakio-osilla jotta pääsee vähän testailemaan ym. Katsoo mihin suuntaan tulee tulevaisuudessa tuota vinssirakennelmaa muuttamaan. ![]() ![]() Vaijeria kääntäessä löytyi pohjalta vielä ihan uunituoretta ja käyttämätöntä vaijeria. Taisi olla vielä tehtaan pistämät rasvatkin pinnalla. ![]() Ainiin tulihan tuosta revittyä nuo tarrat kyljistä pois. Hommaa oli hieman. Ensin kuumailmapuhaltimella tarran pinta irti, sen jälkeen ksyleeniä liimoihin ja hitsaushanskalla (karkea nahkahanska) hinkkaamalla liimat pois. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Nyt on Toyotassa kunnon pyörät alla. Harmi kun ei saa tiellä ajaa näillä
![]() ![]() ![]() ![]() Elikäs metsärenkaina toimivat 38/12,5/15 TSL:lät.. Pito on hyvä mitä nyt metsässä on testailtu.. Murroskin on vielä kestänyt kun ei ole käännöissä vedättänyt.. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Sopusuhtasen näköset. Mites nuo mahtuu joustoissa olemaan?
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Yllättävän hyvin, ei tarvinnut kun kuvien oton jälkeen laikata auki etu- ja taka-alareunat lokasuojista ja lekalla sisään. Äärijoustot on vielä testaamatta ja ehkä tarvii vielä avartaa mutta alkuun pääsi noillakin.
Välityksetkään ei muuttuneet niin hurjasti kuin ensin luultiin eikä ainakaan tullut herkemmäksi kaatuilemaan kuin ennenkään. Ainut on että vähän vatkaavat tuossa alle kuudenkympin mittarinopeudessa. Toimiikohan ne noissa vanhemmissa topiceissa mainitut muovikuulat oikeesti pitemmän päälle eli kannattaako ryhtyä niitten takia raottelemaan renkaita. Hiekkaa ei laiteta varmaankaan vai onko siitä hyviä kokemuksia kun vähän välillä pudotetaan paineita. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Päivitelläänpäs tännekin muutamalla kuvalla Hj:n nykytilannetta.
![]() Eli alle on saatu 33/12.5/15 boggerit. Tiekäytössä ovat yllättävänkin mukavat: Ei ravista. ![]() ![]() Kuvan mudat on hankittu paikasta josta ajettiin uusilla renkailla 4 kertaa yli mukavasti hiipien molempiin suuntiin, ja jossa vinssattiin 3 tuntia yhteen suuntaan pikkunaperoilla.. ![]() Tässä asennossa on hyvä tehdä ruostekorjausta ja uutta pakoputkea.. ![]() Kuvien oton jälkeen on vielä kaarien levikkeet väsäilty kumista ja noin tusina lommoja hierottu puita vasten ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tulipahan mieleen kysästä että kuinka pitkät tulisi lain mukaan noiden levikekumien olla? Mulla ne ovat alla olevan kuvan mukaset, mutta ovatko nuo lailliset? Kyllähän tuo kulutuspinta on korin sisäpuolella
![]() ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään M: HJ 60:sen vinssi | Jess | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 17.08.2009 16:59 |
Myyty Käyttämätön timbertech-vinssi ja 60" hi-lift ja käytetyt hj 60 iskarit | khp78 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 08.05.2009 19:44 |
O: Cooleri Hj-61 koneelle - Ostettu- | Rojota | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 19.01.2007 23:22 |
M: ruosteeton hj 60/61:sen taka ylä luukku | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 10 | 10.09.2006 12:29 | |
HJ 61:n tekniikan siirto HJ 60:een??? | hoojii | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 20.12.2005 11:31 |