Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.05.2008, 00:00
Aparaatti:n Avatar
Aparaatti Aparaatti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.07
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 268
Perusasetus

Sylinteriryhmän, kannen ja akselien koneistukset, turbon korjaus, suutinten korjaus maksoi noin puoltoista tonnia.
Mäntien hinta tappeineen Toyotalla on yli puoltoista tonnia, ausseista saa halvemmalla.
Tiivisteet, männänrenkaat, laakerit, kk-puslat sun muut maksoi vajaan tonnin, osa ostettu Roodogs nimisestä firmasta Australiasta.
Moottorinorsu Tuurista Keskiseltä ja moottorin kasauspukki halpistavaratalosta maksoivat noin parisataa yhteensä, ne olivat kannattava hankinta ja työ helpottui huomattavasti. Ne saattaa toimia hetikin mutta saa toimiviksi ainakin jos on itsellä mahdollisuus vahvistushitsauksiin.
Hakusanalla "hihnapyörä" saatat löytää aika laajan tietopaketin 12-HT:n perusrempasta

Onnea matkaan, 12-HT on hyvä kone


Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.06.2008, 22:01
Aparaatti:n Avatar
Aparaatti Aparaatti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.07
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 268
Perusasetus

Nyt on ajettu noin 4000km rempan jälkeen. Öljyt vaihtui noin 3000:ssa km:ssä.

Vinssikin asettui paikoilleen, tosin alunperin kaavailtu kidan kääntö jätettiin tekemättä. Kidan alemman rullan takaa viistettiin pois pieni siivu jotta vaijeri mahtuu tulemaan alakautta kitaan. Muutamat kuvat:


Tuon näköisenä vinssiä laittamaan paikoilleen..


...tuohon keulalle


Tuon näköinen siitä tuli sitten.


Perus keulaylitys. Näin aluksi toteutettiin noilla vakio-osilla jotta pääsee vähän testailemaan ym. Katsoo mihin suuntaan tulee tulevaisuudessa tuota vinssirakennelmaa muuttamaan.


Vaijeria kääntäessä löytyi pohjalta vielä ihan uunituoretta ja käyttämätöntä vaijeria. Taisi olla vielä tehtaan pistämät rasvatkin pinnalla.

Ainiin tulihan tuosta revittyä nuo tarrat kyljistä pois. Hommaa oli hieman. Ensin kuumailmapuhaltimella tarran pinta irti, sen jälkeen ksyleeniä liimoihin ja hitsaushanskalla (karkea nahkahanska) hinkkaamalla liimat pois.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.07.2008, 23:21
Aparaatti:n Avatar
Aparaatti Aparaatti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.07
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 268
Perusasetus

Nyt on Toyotassa kunnon pyörät alla. Harmi kun ei saa tiellä ajaa näillä







Elikäs metsärenkaina toimivat 38/12,5/15 TSL:lät.. Pito on hyvä mitä nyt metsässä on testailtu.. Murroskin on vielä kestänyt kun ei ole käännöissä vedättänyt..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.07.2008, 05:05
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Sopusuhtasen näköset. Mites nuo mahtuu joustoissa olemaan?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.07.2008, 12:29
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ60 Näytä viesti
Sopusuhtasen näköset. Mites nuo mahtuu joustoissa olemaan?
Yllättävän hyvin, ei tarvinnut kun kuvien oton jälkeen laikata auki etu- ja taka-alareunat lokasuojista ja lekalla sisään. Äärijoustot on vielä testaamatta ja ehkä tarvii vielä avartaa mutta alkuun pääsi noillakin.
Välityksetkään ei muuttuneet niin hurjasti kuin ensin luultiin eikä ainakaan tullut herkemmäksi kaatuilemaan kuin ennenkään. Ainut on että vähän vatkaavat tuossa alle kuudenkympin mittarinopeudessa. Toimiikohan ne noissa vanhemmissa topiceissa mainitut muovikuulat oikeesti pitemmän päälle eli kannattaako ryhtyä niitten takia raottelemaan renkaita. Hiekkaa ei laiteta varmaankaan vai onko siitä hyviä kokemuksia kun vähän välillä pudotetaan paineita.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.08.2008, 20:54
Aparaatti:n Avatar
Aparaatti Aparaatti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.07
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 268
Perusasetus

Päivitelläänpäs tännekin muutamalla kuvalla Hj:n nykytilannetta.



Eli alle on saatu 33/12.5/15 boggerit. Tiekäytössä ovat yllättävänkin mukavat: Ei ravista.



Kuvan mudat on hankittu paikasta josta ajettiin uusilla renkailla 4 kertaa yli mukavasti hiipien molempiin suuntiin, ja jossa vinssattiin 3 tuntia yhteen suuntaan pikkunaperoilla..



Tässä asennossa on hyvä tehdä ruostekorjausta ja uutta pakoputkea..

Kuvien oton jälkeen on vielä kaarien levikkeet väsäilty kumista ja noin tusina lommoja hierottu puita vasten
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.08.2008, 23:57
Aparaatti:n Avatar
Aparaatti Aparaatti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.07
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 268
Perusasetus

Tulipahan mieleen kysästä että kuinka pitkät tulisi lain mukaan noiden levikekumien olla? Mulla ne ovat alla olevan kuvan mukaset, mutta ovatko nuo lailliset? Kyllähän tuo kulutuspinta on korin sisäpuolella Leveyttä on riittävästi..

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään M: HJ 60:sen vinssi Jess O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 17.08.2009 16:59
Myyty Käyttämätön timbertech-vinssi ja 60" hi-lift ja käytetyt hj 60 iskarit khp78 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 08.05.2009 19:44
O: Cooleri Hj-61 koneelle - Ostettu- Rojota O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 19.01.2007 23:22
M: ruosteeton hj 60/61:sen taka ylä luukku O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 10 10.09.2006 12:29
HJ 61:n tekniikan siirto HJ 60:een??? hoojii Tekniikka & Jutustelu 15 20.12.2005 11:31


Sivu luotu: 10:12 (GMT +2).