Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.12.2008, 13:47
Aparaatti:n Avatar
Aparaatti Aparaatti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.07
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 268
Perusasetus

Noniin ja jälleen tuore leima tuli haettua ja vuodeks jälleen ajoaikaa!

Savutusarvo oli 1.68?? Jännä kun oli noussut noin 0,4:llä. Pumppuun ei ole kajottu viimekatsastuksen jälkeen. Ainut muutos oli uusi pakoputki?? Eikai sen pitäs vaikuttaa noin rajusti

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.12.2008, 18:16
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Aparaatti Näytä viesti
Noniin ja jälleen tuore leima tuli haettua ja vuodeks jälleen ajoaikaa!

Savutusarvo oli 1.68?? Jännä kun oli noussut noin 0,4:llä. Pumppuun ei ole kajottu viimekatsastuksen jälkeen. Ainut muutos oli uusi pakoputki?? Eikai sen pitäs vaikuttaa noin rajusti
Se savuarvo on melkein sama jos tikalla heittäis, ei niitä kannata vertailla.

Esim. jos sulla tulee eka polkasulla 2.01 ja toisella 1.20, toi 1.20 jää tulokseksi. Jos taas ekalla tulee 1.99, jää se tulokseksi.

Kertapolkasun raja siis 2.0 turbokoneelle ja 1.5 imukoneelle. 1.0 jos Euro4.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.12.2008, 19:26
Aparaatti:n Avatar
Aparaatti Aparaatti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.07
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 268
Perusasetus

Ok. Näin tätä asiaa tuli pohdittuakin. Eipä katsuri sitä tosiaan kuin kerran polkassukkaan.

Sitäkin tuli pohdittua ennen katsastusta, että tarvitseeko pakoputkessa olla äänenvaimenninta? Hj:ssa ei ole kovat äänet, joten se ei sitä tarvitse, mutta olen kuullut jostakin, että yks pitäs vähintään olla?? Eipä tuo katsuri siitä ainakaan huomauttanut.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.03.2009, 15:56
Aparaatti:n Avatar
Aparaatti Aparaatti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.07
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 268
Perusasetus

Pohdintaaaaa


Kunhan tässä alkaa kevään osalta olemaan hieman lämpimämpää ja mukavampaa niin täytyyp tuota hojoa korottaan.. Semmosta tässä nyt alustavasti kyselen, että onko se tuplanivel etukardaani todellakin välttämätön ostos? Maantielläkin tuolla kun on kuitenkin tarvetta myös ajella, joten ei sais juristaa. Onko kellään toiminu?

Jos kääntää pinjonia niin paljon ylöspäin, että samalla nousee kardaaninkin maavara jonkin verran ja se kulma siellä perän päässä muuttuukin alkuperäisestä erisuuntaiseksi (tarpeeks monimutkasesti selitetty? ) . Tuleeko jotain ongelmia pitemmän päälle?

Öljyähän tottakai lorautellaan kunnolla lissee. Mistä tiedän ajoissa, että perässä on liikaa/liian vähän öljyä?

Tämmösiä kyselen, että tietää varautua
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.03.2009, 11:32
_kekkula_:n Avatar
_kekkula_ _kekkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland
Viestit: 919
Perusasetus

Onkos kartaani hommasta kuulunu mittään? Soa suunnitteilla ittelläki ku ei 36" irokit mahdu alle. Kuinkas muute hj on edistyny?
__________________
PäHäMa
MMC
Slck
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.03.2009, 23:52
Aparaatti:n Avatar
Aparaatti Aparaatti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.07
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _kekkula_ Näytä viesti
Onkos kartaani hommasta kuulunu mittään? Soa suunnitteilla ittelläki ku ei 36" irokit mahdu alle. Kuinkas muute hj on edistyny?
Tällähetkellä on hojo autotallissa ja jakista alotellaan irrottamaan. Saapa nähdä mitä hauskaa sinne tulee... Kardaanihommasta on kuulunut sen verran että on joskus saatu toimimaan jopa ilman tuplanivelellistä Ei auta kun itse kokeilla kunhan soa on valmistumassa. Tällähetkellä on kuitenkin vielä soa tekemättä eikä vielä ole sen kummemmin päätetty milloin aletaan tekemään.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.05.2009, 23:30
Aparaatti:n Avatar
Aparaatti Aparaatti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.07
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 268
Perusasetus

Välitykset uusiksi


Nyt on jakolaatikossa 3.05 välitykset hitaalla puolella.


Tästä aloitettiin.


Takakuori irti. Kardaaniakseli tuli kuoren mukana ja jousi kuulineen pysyi paikoillaan.


Kardaaniakselin vanhan isomman rattaan irroittelua.


Tämä lähti Killerwolle.


Uusi iso ratas tuli paluulähtetyksessä ryhmäpyörän ynnä muun kanssa.


Mukavan paljon sai koppaa työstää. Ei kumminkaan liikaa.


Siinä ovat ja hyvin lähtivät pyörimään. Väliakseli uusittiin ja laakeroitiin toimitukseen kuuluneilla neulalaakereilla. Kardaaniakselin taaempi laakeri uusittiin myös kun vanha laakeri näytti saaneen kipeää. Siihen pitää sitten laittaa oikeanlainen laakeri.


Homma taas paketissa. Toista tuhatta kilometriä nyt ajettu ja toinen öljynvaihto vielä edessä.

Näillä jakolaatikon sisuskaluilla alaväännön puute hävisi. Ajaessa ei pää hakkaa enää laseihin! 33 tuumaisilla ykkönen on jopa ikävystyttävän hidas mikä on suoranaista luksusta näissä hommissa!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään M: HJ 60:sen vinssi Jess O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 17.08.2009 16:59
Myyty Käyttämätön timbertech-vinssi ja 60" hi-lift ja käytetyt hj 60 iskarit khp78 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 08.05.2009 19:44
O: Cooleri Hj-61 koneelle - Ostettu- Rojota O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 19.01.2007 23:22
M: ruosteeton hj 60/61:sen taka ylä luukku O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 10 10.09.2006 12:29
HJ 61:n tekniikan siirto HJ 60:een??? hoojii Tekniikka & Jutustelu 15 20.12.2005 11:31


Sivu luotu: 10:48 (GMT +2).