Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #16  
Vanha 28.03.2007, 16:31
Kelaperse Kelaperse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.03.06
Sijainti: Mexico.
Viestit: 1.199
Perusasetus

Ylimääräinen ilmaväli lienee esiintyy ko. kohdassa sarjakapasitanssina tulpan ilmavälin kanssa ja noin äkkiseltään tulisi mieleen että tulpalla oleva jännite pienenisi sen myötä riippuen tulpan ja johdon ilmavälin kapasitanssien suhteesta.

Ei nyt äkkiseltään osaa arvioida aiheuttaako ylimääräinen ilmaväli toisaalta suuremman jännitteen puolalla vai mitenkö. Toisaalta jos ylimääräiseen ilmavälikapasitanssiin saadaan varastoitua energiaa joka yhdessä puolan kanssa aiheuttaa suuremman virran tulpalle, niin tulpan kärkien yli oleva jännite kasvaa, joka helpottaisi läpilyöntiä ja kasvanut virta aiheuttaisi vahvemman valokaaren.

Mutta ei tämä nyt varmaan tällaista rakettitiedettä vaadi, oikeat tulpat ja johdot oikeassa koneessa, niin luulisi käyvän parhaalla mahdollisella tavalla.



----------------------------------------------------
Antaako ajokunto aiheen ajaa aamulla? Alkoholi poistuu verestäsi hitaasti. Yleensä hitaammin kuin luulet. Arvioi oikein ajokuntosi, jos aiot ajaa.
----
www.students.tut.fi/~koivune3/index.html
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 22:58 (GMT +2).