Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.02.2007, 11:09
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Kokeilkaa ihmeessä, tosin moottoripyörien ruostumattomat levyt eivät tietääkseni ole austeniittisia (eli mitä normaalisti mielletään "rosteriksi", esim. AISI 304 / DIN 1.4301) vaan karkenevia ja kulutusta kestäviä, martensiittisia laatuja, kuten keittiöveisten, taloussaksien ja joidenkin puukkojen terät (AISI 403, 440 yms).

Austeniittisen ruostumattoman teräksen lämpölaajenemiskerroin on n. 2-2.5-kertainen verrattuna rakenneteräksiin, mutta martensiittisen (eli sen mitä jarrulevyissä käytetään) taas on suunnilleen sama, eli vetelyä saattaa esiintyä jos käsijarrua joutuukin joskus käyttelemään auton pysäyttämiseen kovemmasta vauhdista.

Ts. kaikki "rosterina" myyty ei ole likimainkaan samanlaista materiaalia, ja näiden ominaisuudet vaihtelevat aika huimasti keskenään.



Edited by - JF on 20/02/2007 11:14:51

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: tojota lj 70 logset4f O/M/V Ajoneuvot 6 23.02.2008 15:46
Kaarien sovittelua BJ:hin MK Tekniikka & Jutustelu 16 07.03.2006 14:30
m: V 6 tojota bj arska4x4 O/M/V Muut 16 25.11.2004 23:47
Vaihteistojen sovittelua tapsa4x4 Tekniikka & Jutustelu 0 20.11.2004 11:18
ohjaussimpukan varsien sovittelua bj40 jjtp Tekniikka & Jutustelu 0 23.07.2004 15:47


Sivu luotu: 19:16 (GMT +2).