Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 29.01.2007, 10:10
TimoV:n Avatar
TimoV TimoV ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 1.273
Perusasetus

Lainaus:
quote:
. Oli piru jäätynyt yhdeksi mötiksi ja mietin siinä autoa irti vetäessä että mitenkähän toi miinus 18 astetta ja jäätyminen vaikuttaa narun kestävyyteen. Onko tutkittua/kokemus tietoa?
Ei suoranaista tutkimustietoa mulla ole, mutta suhteellisen valistuneen arvauksen voin heittää:

Varmasti heikentää kestävyyttä. Nailonköyden molekyylien liike hidastuu kylmässä ja näinollen köysi haurastuu, kuten periaatteessa mikä tahansa muukin kun lämpötila vaan laskee riittävästi. Jos siellä köyden sisällä on vielä jäätynyttä vettä, jääkiteetkin voivat nirhata jo ennestään haurastuneita kuituja.

Nestetypellä jäähdyttäessä sitä saa pienellä kopauksella rikki yllättäviäkin objekteja.

-TimoV

"The original anti-theft devices -- Lucas Electric products." RR 3.9EFI Vogue, 1990

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vinssinarut kestotestissä ORD uusinmassa numerossa myllis O/M/V Muut 10 15.03.2007 00:01
perkeleen puolustusvoimat ! jamppa.w Chit-Chat 50 28.02.2007 21:40
Perkeleen alipainelinjat Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 10 14.02.2005 14:23
Perkeleen eripari perät Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 9 11.02.2005 08:00


Sivu luotu: 10:20 (GMT +2).