Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #14  
Vanha 23.01.2007, 00:15
tmato tmato ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.07.04
Viestit: 63
Perusasetus

Varsin mielenkiintoista kirjoittelua materiaaleista: Jonkun pitäisi hakea Miekojan metalliopin kirjan käsiinsä ja kertoa porukalle mistä on kyse! Itse olen turhan laiska lähteäkseni alakertaan kirjaa hakemaan.

Ulkomuistista ladellen:
HARDOX on erittäin lujaa työstökarkenevaa terästä, joka soveltuu mm. kaivurien kauhojen kynsien materiaaliksi. Samalla materialin kimmoisuusarvot ovat huonot dynaamiselle kuormitukselle altistuville rakenteille, kuten auton vanteet. Onneksi vanteista löytyy rakenne joka kestää ja kompensoi dynaamista kuormitusta eli itse vanne. Joten todellisuudessa HARDOXIN käyttö on aivan turhaa vanteisssa. Normaali EN 355N toimii jopa paremmin ko. sovelluksessa.

Lisäksi suurimmassa osassa rakenteissa, jossa käytetään HARDOXIA käytetään yleisesti vääriä hitsauslisäaineita ja ei käytetä rakenteen mitoituksessa ko. materiaalin tuomia hyötyjä. Joten pääasiassa HARDOXIN käyttö vanteissa on rahan tuhlausta. Tosin eron ei pitäisi olla mitenkään dramaattinen.

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M:12"teräs vanteet+beadlock kehät-MYYTY- Maajussi O/M/V Renkaat ja vanteet 4 10.01.2008 14:37
M : beadlock kehät MYYTY pyykkipoeka O/M/V Renkaat ja vanteet 17 04.10.2007 07:31
Beadlock kehät Jormalaisen 15" h:120e haapala O/M/V Renkaat ja vanteet 7 26.06.2007 10:50
M:10x15 kehät RangePisteMies O/M/V Muut 10 07.08.2005 20:13
O: 15" Beadlock kehät Rabarberg O/M/V Muut 3 09.11.2004 00:24


Sivu luotu: 19:02 (GMT +2).