Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 11.11.2006, 00:05
Hilari Hilari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 28.05.06
Sijainti: Oulun seutu
Viestit: 217
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Turbotuksessa oli toi pumpun "virittely" homma jo tiedossa, ja sille on tekijäkin jo. Mullehan helpoin tie olis ku löytys paja tai joku kuka laittais turbon ja coolerin kaikkine säleineen kiinni, ku itellä peukalo keskeellä handua. Eli oon vähä yrittäny etsiskellä sopivaa firmaa, ja samalla ite osia esim. pakosarjaa, että vinkkejä tekijämiehestä otetaan vastaan.

Eikö vääntösauvoja kirimällä ajo-ominaisuudet tuppaa katoamaan (ne loputkin)? ja voisin kuvitella, että lehtijousia vaan lisäämällä perästä tulee kivireki ja citymaasturimainen, eli huono ajaa maantiellä ja maastossa ei pääse mihinkään (tulee persiistä niin jäykkä)

käyppäs turbotukseen liittyen tuolla, paljon hyvää tietoa.
http://turbodiesel.no-ip.com/mercury...hp?a=forum&f=6
ja
samanlaisen kamppeen piristystarinaa
http://turbodiesel.no-ip.com/mercury...6&min=0&num=15

Ei ahtaminen niin paha homma ole,aika ja vaiva riippuu paljon siitä mitä haluaa. pakosarjanlaippoja voit kysellä hilux td:ltä ja siitäpä se lähtee... vakiopakosarja ahdas= ei virikäyttöön.
ahtimia löytyy ja kohtuuhintaisia coolereita. Vakiopumpulla tuosta lähtee n. 160 hv:ta ja 12mm nestepäällä olevalla viripumpulla +200 helposti, ainakin omat kokemukset oli miellyttäviä kun polkaisi kunnolla n. 280 hv:n teholle riittävillä soppamäärillä, hilux liikkui ripeämmin kuin 170 heppaset bensa henkilöautot
Vaparin ahtamisessa ei kannata laittaa mitään miniturboa ja luulla, että kone sitten kestää jos tehoa halutaan kunnolla, viripumpulla sopivia ahtimia on n.6-9litrasten dieselien ahtimet. Hyvä ahdin tuohon on esim. holset hx-35 60/55 siivillä ja 12 tai 14 pakopesällä tai 7,4 litrasen sisudieselin (250hv:n kone, euro2) schwizer S2BG 60/54 siivillä. Lähtevät alhaalta ja riittävät loppuun saakka. Noilla ahtimilla n. 250 hv:n teho tulee n. 1,6bar ahtopaineella, joten vaparin männät ei vielä ole hätää kärsimässä, kunhan ajellessa käytetään hiukan järkeä...
vapari on muuten sitten virikoneena herkempi kuin orkkis turbokone, johtuen hiukan erilaisista sisukaluista. Vapari kestää kierroksia aika reilusti, mulla oli penkityksessä vakiopumpulla n.7000 hujakoilla ryntäyskierrosluku... ainakin mulla kesti, männänhelmat voi toki joskus kadota yli 6000 kierroksia paljon käytettäesssä.
Viripumpulla on tyytyminen 5500 kierrokseen, joista vetävät saa 5000 saakka.
Pumpun tekoon suosittelen mynädieseliä, sen tekemä säädin on kuitenkin paras= vetäviä kierroksia saa riittävän ylös, ettei pumppu ala leikkaamaan syöttömääriä liian aikaisin.


Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hiluxin rengassota Karhu67 Tekniikka & Jutustelu 17 25.04.2009 21:45
M hiluxin jouset tjl O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 14.01.2008 15:26
M: Hiluxin levikkeet ohvipete O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 09.11.2007 21:26
O: Hiluxin -85 ohjaustehostin. O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 05.02.2006 16:46
hiluxin tankki Karhu67 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 31.01.2006 19:38


Sivu luotu: 18:08 (GMT +2).