![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Jos vertailukoneilla tosiaan on sama kokonaistilavuus, niin se ei tarkoita, että koneet olisivat muuten identtisiä. Pienempi yksittäisen sylinterin tilavuus johtaa pienempiin sylinterin mittoihin, sekä halkaisijaan että iskunpituuteen. Iskunpituudella taas on vahva vaikutus koneen käyttökierroslukuun, mitä lyhyempi isku, sitä suuremmilla kierroksilla kone toimii. Momentti pienenee männän pinta-alan ja kammenmutkan säteen mukana, mutta teho kasvaa kierrosluvun noustessa. Teho (W) = 2 x Pii x Kierrosluku (r/s) x Momentti (Nm) Laskin äkkiä esimerkkinä 2.5-litraisen koneen mittoja ja käyttökierroksia: <pre id=code>Sylinteriluku Syl.halk. Kierrosluku 1 147 2000 2 117 2600 3 102 2900 4 93 3200 5 86 3500 6 81 3700 7 77 3900 8 74 4100 9 71 4200 10 68 4400 11 66 4500 12 64 4700</pre id=code> Hiukan erilaisiahan noista koneista tulee ... T, Antti
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| M: Lähes uusi Schwitzer S2B | HelaKone | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 27.01.2008 11:33 |
| Vinssiin kitkalukko, pohdiskelua... | Repro | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 27.08.2007 15:39 |
| O: maastokumit 225/75-15 lähes ilmaiset | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 19.07.2007 21:46 | |
| M: Lähes ilmaiseksi LJ romuja | VMK | O/M/V Muut | 0 | 16.10.2005 21:54 |
| Teknistä kirjallisuutta protosta? | Nyyberi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 08.09.2005 11:51 |