Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #2  
Vanha 13.10.2006, 08:08
RankkaAnkka:n Avatar
RankkaAnkka RankkaAnkka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.06.06
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 287
Perusasetus

Turbolle tuleva öljy esim. suodattimen jalasta tai painekellon lähdöstä ryöstämällä, putki/letkukooksi riittää n. 10mm hyvin. Tarvittavia liittimiä, letkulähtöjä yms löytyy aika hyvin ainakin Autoracingista Tuusulasta.
Paluupuoli suoraan öljypohjaan mahdollisimman isolla ja suoralla putkella, ts. VÄHINTÄÄN sama halkaisija kuin siinä tumpissa joka on ahtimen päässä. Isompikaan ei haittaa yhtään.

Ja muista pakosarjaa tehdessä että ahtimen pitää olla öljypintaa ylempänä koneen käydessä, muuten alkaa lyömään rasvaa laakereista läpi -> savuttaa.
Käytännössähän tämä ei varsinkaan maastoajossa aina toteudu, mutta mitä ylemmäs saat mutkan laitettua, sitä parempi.
Toinen vaihtoehto on käyttää paluupuolella erillistä pumppua, mutta siinä on taas yksi mahdollinen vikapaikka lisää.

Syötön pitäisi riittää jos et mitään hulluja paineita ajatellut värkistä ottaa, mutta jos tuntuu että vehkeet puutuu, niin pumppu kainaloon ja dieselpajalle. Sieltä löytyy kyllä lääkkeet...


Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
LR series III dieselin ahtaminen hanes Tekniikka & Jutustelu 11 09.11.2007 21:01
BJ40 AHTAMINEN jaska77 Tekniikka & Jutustelu 76 26.07.2007 09:50
Suzukin ahtaminen salpa Tekniikka & Jutustelu 18 24.03.2007 20:50
patrollin ahtaminen!! Tekniikka & Jutustelu 10 27.02.2006 21:51
uazin ahtaminen uakkeri Tekniikka & Jutustelu 1 16.05.2005 17:22


Sivu luotu: 19:56 (GMT +2).