Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 27.04.2006, 07:59
Kartsa:n Avatar
Kartsa Kartsa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 22.03.04
Sijainti: Kaavi, Finland.
Viestit: 280
Perusasetus

Kiitti vinkistä.

Pittää käyvä hetimmiten montulla tappia kattomassa, jos semmonen riesa sieltä löytyy.

Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 28.04.2006, 23:44
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

JAA-A.

Vai tapit ne rooperin konetta särkee... empä o moista kuullut, vaikka oon ajanut rooperilla seitsemän vuotta ja noin 250 000 km. Hyvin on ruupperi toiminu ja kulutuskin keskimäärin 8 litraa/100 km. Asuntovaunun kans 11l/100km. Roopperi on ihan paska auto.

t: temu, slck 269, vielä nyybi tällä foorumilla...

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 29.04.2006, 00:08
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.327
Perusasetus

Ei särje konetta, tässä tapauksessa kytkinkopan. Lienee samaa valua laatikon kanssa? Temulla ristiriitainen auto, hyvin on toiminu/ihan paska auto.

Itse en ole koskaan troopperin pellin alla käynyt, mutta voisi kuvitella sen tapin olevan vauhtipyörän yläpuolella minne pääsee ajoituslampulla. Jos vaikka tässä viikonloppuna soittaisi askolle ja kysyisi.

Edited by - sisua45 on 29/04/2006 01:11:34
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 30.04.2006, 19:21
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.327
Perusasetus

Soitin tänään askolle ja toivottelin vappuja. Kysyin samalla troopperin jutusta. Asko ei nostanut konetta ylös, startin vaan otti pois ja sai sieltä käsin tapin pois kun väänsi väkisin kampiraudan päästä konetta ympäri. Mystinen tappi on noin 6mm paksu ja 50mm pitkä. Sitä hän ei tiennyt missä kohtaa moinen osa oli joskus ollut. Silloin asko soitti jonnekin joka tuntee isuzut, sieltä sanottiin että bensakoneen ajoitustappi. Suomessa ei taida ollaan yhtään pensa-truupperia.

Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 30.04.2006, 19:40
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

HEP!

Nonii. Ilmanko en tienny mitään tappihommista, jos se on vaan pensa vehkeessä. Mie oon allerginen pensalle nykyhinnoilla. Mut Sisu45:lle, mie oikeesti tykkään myös ruupperista ja se on tosiaan ollu aivan helvetin hyvä käyttöauto. Se "paska auto" oli itseironiaa. Mie oon ihan hullu landcruiseristi, mut silti ajan talvet ruupperilla ja hj seisoo. Se on miun mielestä ristiriitaista, eikö...?

Siitä huolimatta HELEVETIN MUKAVVAAAAAA VAPPUA KAIKILLE!!!!!

T: temu, slck 269 ja vieläkin nyybi.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 01.05.2006, 18:40
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.327
Perusasetus

Eikun se bensa konetta varten laitettu tappi on kaikissa, myös tiisseleissa. Kaverilla oli 2,8 TD.

Itseironiaksi tai sarkasmiksi minä sen tulkitsinkin. Hyviä vappuja juu, viimeiset kaljat täytyy vetää vielä pois. Huomenna herätys klo 4.45 ja töihin. Jee...

Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 04.05.2006, 12:52
Tetto Tetto ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.09.05
Sijainti: Nokia
Viestit: 11
Perusasetus



Lainaus:
quote:

Seuraava rojekti ois laitta kierrejouset lisäks taka-akselille, onko kellään kokemuksia?
On kokemuksia n.20tkm, vaikkakin vakio Troopperista. Homma oli tosi helppo ja nopea. Akselin päälle U-pulteilla teräslevy jossa yksi kierrereikä keskellä. Yläpuolelle hitsaamalla latta kiinni pohjaaniskukumien tilalle. Pohjauskumit uuteen lattaan kiinni ja Volvon 200-sarjan katkaistu jousi U-pulteilla kiinni samaiseen lattaan. Jousen alapää Volvon alapään kiinnikkeellä tai itse vetäsin 6mm "teräslevyprikalla" kiinni. Kumit jää siis jousen sisäpuolelle. Täytyy koittaa muistaa ottaa kuva...

Jousitus muuttui vanhaan kivirekeen nähden ihan mukavaksi ajella niin tyhjänä kuin kuormattuna. Vanhat lehdet oli niin kuolleet, että perä nousi lähes 10cm. Takajarrut hävisivät, mutta uusi kiinnike kuormansäätöventtiilille korjasi tilanteen...



Edited by - Tetto on 08/05/2006 08:17:11
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 08.05.2006, 07:16
Tetto Tetto ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.09.05
Sijainti: Nokia
Viestit: 11
Perusasetus

Här. Oikeasti jousi ei noin mutkalla. Kamera jotenkin vääristi, kun otti läheltä kuvan.


Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M:ISUZU TROOPPERI osina päiv.17.01 sakari65 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 21.09.2007 20:39
m: isutsu troopperi pätkä bensa samppahoo O/M/V Ajoneuvot 5 21.08.2007 11:19
M: Izutsu Troopperi -88 Traveler O/M/V Ajoneuvot 3 10.12.2006 20:59
Troopperi helisee vienosti... Tekniikka & Jutustelu 8 27.01.2005 22:50
myydään troopperi :::MYYTY::: ttapio O/M/V Muut 7 12.01.2005 21:51


Sivu luotu: 10:24 (GMT +2).