Ainkin lämmin ATF:ä on niin lirua, että vähän epäilyttää sen voiteluominaisuudet. Täytyypä koettaa ottaa selvää sen soveltuvuudesta tavallisen laatikon rattaille.
Eikä se öljy ihan turhaan siellä ole, viime kesänä kun paahdoin BJ:llä Tampereelle ilman kattoa (=suurin ilmanvastus, huippunopeus oli n. 10 km/h alempi kuin katon kanssa), alkoi jossain vaiheessa vaihdekepin tyvi lämmetä ja jalkoja kuumottaa, ja aloin ihmetellä miksi. Nousin rampista ja vedin sivutielle, josta sitten löysin kiven jonka päälle ajoin toisen takarenkaan että oli helpompi kömpiä auton alle. Jakolaatikko oli tulikuuma, eikä öljynlisäysreiästä tuntenut sormella öljyn pintaa vaikka kuinka syvältä koetti koukkia. Päälaatikko taasen oli yli täyttöreiän pinnan, tämä öljyn kulkeutuminenhan on tyypillistä näille kun se välistefa alkaa pettää. Sitten ajelin hissuksiin lähimmälle huoltoasemalle ja ostin GL-4:sta ja mökillä sitten lisäsin jakolaatikkoon öljyt, eikä kardaanitunneli enää hehkunut paluumatkalla.
|