Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 20.04.2006, 21:47
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Onks teitin kylällä yhtään ralli tai jokkis harrastajaa, joka olis tehny kaaria?? Sellainen kyl osaa ne taivuttaa ja tehdä. Tai sit jos ei ole paha rasti toimittaa autoo Lahden ja Heinolan suunnilleen puoleenväliin, niin G-69 vois ehkä ehtiä tekeen autoos ihan kaaret valmiiks (tietää säännöt ja osaa jopa lukea niitä). Jos toi jäljimmäinen vaihtoehto kiinnostaa, niin soittele G-69 Timpalle päiväsaikaan: 040-5136497

Piru ku en nyt just löytäny yhtään kuvaa ex-blazerista, mihin taivuteltiin kaaret joskus aikanaan, että olisko ollu jotain projektikuvia, mistä olis selvinny miten ne tekee......


No okei hätäsesti värjäilin yhtä kaari kuvaa (rakenne ratkaisujahan on siis useampia!!!) niin, että jospa se antais edes hiukka jotain tuntumaa, miten se pitäs toteuttaa. Eikä se sääntökirjan tekstikään niin mahdottoman vaikea ole oppia tajuamaan, kunhan ihan rauhassa ajankanssa lukee sen pariin kolmeen kertaan. Siellä kun oikeasti selitetään hyvin kaikki lattia kiinnitykset, materiaalit yms yms.

Eli tuossa kuva ja alempana selvityksiä väreille:



Punaiset putket on pääkaaria (takimmainen, jonka tulee sijaita kuskien penkkien takapuolella kulkusuuntaan nähden ja etummainen, joka myötäilee mahdollisimman hyvin a-pilarin muotoa), jotka tulee siis taivuttaa yhdestä putkesta ja taivutukset pitää tehdä kylmänä (ei siis pillillä punaiseks tai laikalla poikki ja migillä saumaa ym ym virityksiä).

Siniset putket on näitä pääkaaria yhdistävät putket elikkäs pitkittäistuet.

Vihreät putket taas on takatuet, jotka pitää olla suorat! Eli ei taivutuksia.

Keltainen putki on diagonaali. Monesti diagonaali kannattaa tehdä irroitettavaa mallia, jos auto on suurimman osan ajastaan safari ja vaikka työmatka käytössä. Diagonaali voi sijaita osoittamassa paikassa (pääkaari - takatuen vastainen kulma tai vaikka ristikko) tai sitten pääkaaressa. Esim pääkaaren oikeasta yläkulmasta vasempaa alakulmaan, eli lattialle tulevaan kiinityskohtaan.


Hmmmmmmm.....ei kaarien rakenteiden selittäminen ole mikään parin sanan juttu kirjoittaen, joten jos oikeesti hiukkasenkaan kiinnostaa, niin kannattaa lukea sääntökirjan teksti kaarista, joka löytyy siis tuosta linkistä:

http://www.akk-motorsport.fi/saannot/liite_j.htm#turva


ja rullailee alaspäin kohtaan 8. Suojakaarirakenteet





.....jeeesasko yhtään?????????????????







<center>---------------------------------------

www.formula-offroad.fi

</center>

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
L-200:sen ropaamista/joustoja Lavamitsu Tekniikka & Jutustelu 74 11.08.2008 19:47


Sivu luotu: 00:28 (GMT +2).