Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #10  
Vanha 11.04.2006, 17:22
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Pää- ja jakolaatikossa hammaskosketusten paineet eivät ole kovin suuret verrattuna perien hypoidivälityksiin, joissa vaaditaan juuri paineenkeston vuoksi paksua ja lisäaineistettua (GL-5) öljyä (vetopyörästö-öljyä).

Vaihteistoja suunnitellaan myös varsinaiselle vaihteistoöljylle (GL-4, likimain sama viskositeetti kuin vetopyörästö-öljyssä, mutta vähemmän lisäaineita), automaattilaatikkoöljylle (ohuempaa, käytetty esim. 5-vaihteisessa LT77:ssa) tai näissä uudemmissa erityiselle "Manual Transmission Fluid", joka ei ole punaista ja on automattiöljyä paljon kalliimpaa, mutta hyvin samankaltaista.

Tietääkseni Range Roverin suunnittelussa otettiin huomioon myös vähän vaatimattomammalla infrastruktuurilla olevat alueet (esim. Afrikka), missä moottoriöljyn saatavuus on paljon parempi kuin vaihteisto- tai vetopyörästö-öljyn.

T, Antti
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rangen simpukka oksensi öljyt mäelle! Watti Tekniikka & Jutustelu 15 14.09.2006 12:08
Rangen tehostimen öljyt Tekniikka & Jutustelu 7 02.12.2005 01:14
Rangen A tuen pallonivel ja jakolootan öljyt Rankku-76 Tekniikka & Jutustelu 17 17.11.2005 10:50
KALENTERISSA VÄÄRÄT PÄIVÄMÄÄRÄT??? Tapahtumat 2 13.04.2005 05:42
Rangen transfer boxin öljyt Tekniikka & Jutustelu 5 18.12.2004 00:11


Sivu luotu: 13:35 (GMT +2).