|  |   | 
| 
 | |||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen | 
|  | 
|  | Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä | 
| 
			 
			#1  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   Gen1 ja Gen2 Pajeron osien vastaavuusOnko kenelläkään mitään käytännön kokemusta tai muuta tietoa vanhakoppaisen ja vähän uudempikoppaisen eli Gen1, "L-sarja" (1981-1990) ja Gen2 "V-sarja" (1990+) Pajerojen alustan osien yhteensopivuudesta, lähinnä niinpäin että uudemmasta sovitettaisiin osia vanhempaan. Esimerkiksi Uudessa Seelannissa joku innokas on asiaan tutustunut: http://www.4x4wire.com/mitsubishi/fe...tsu/crobinson/ Saisikohan noilla eväillä Pallerostakin jo jotain aikaiseksi ja mitähän leimasetä tuumaa moisesta? Edit: muokataanpa otsikkoa hiukan väljemmäksi, niin saadaan tuo koneswappi ja muutkin mahdolliset kilkkeet mukaan.  - Isoa kovaa kellon ympäri - Edited by - HobGoblin on 31/01/2006 12:41:00 Edited by - HobGoblin on 31/01/2006 12:41:39 
 | 
| 
			 
			#2  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Minä oisin kiinnostunu uudemman 2.8TD:n laitosta vanhan keulalle, mitenkähän se onnistuu... -P- ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ "Hullut eivät epäile mielenterveyttään" -Minä- Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse. -Minä- ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ | 
| 
			 
			#3  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			Uppistakeikkaa! Eikö kukaan ole koskaan uudempia kilkkeitä sovitellut vanhaan Pajeroon, vai ettekö vaan kehtaa tunnustaa?  Noh, katsellaan ja mittaillaan... - Isoa kovaa kellon ympäri - | 
| 
			 
			#4  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			Kiitosta, tuo selvitti jo ainakin takapään osalta jonniin verran. Eli loppupään Gen1 on yhteensopivaa sisusroinaa Gen2:sen kanssa? Onkos mitään havaintoja millä noita takapäitä tunnistaa, pitääkö ottaa auki vai pystyykö ulkoisista avuista päättelemään? Itsellänihän siis on tod.näk- -90 rekisteröity -89 malli. Etupää taitaa olla hiukan erilaista tavaraa, mutta mikäli en nyt ihan väärin ole noita rapakontakaisia keskustelupalstoja ymmärtänyt niin osia voisi vaihtaa keskenään. Esimerkiksi (ylemmät?) A-tukivarret (upper a-arms) voisi ottaa uudemmasta ja tehdä niihin vielä pallonivelen käännön (balljoint flip) jolloin saataisiin lisää liikevaraa etupäähän. Samoin ohjausvarret/raidetangot? (tie rod) voisi vaihtaa uudemman mallisiin, edelleen liikevaran kasvua tavoitellen. Samoin ilmeisesti Gen2 vetonivelet? (drag link) olisivat pidemmät. Englanti-suomi tekniikan sanasto on hiukan hakusessa, auttakaa tyhmää ja korjailkaa suomennusehdotuksiani. Oikea osa löytyy kyllä (kai) englanninkielisestä manuaalista, mutta suomennos on hakusessa.  Onkos kenelläkään havaintoja välityssuhteista, onko niissä minkälaisia eroja? - Isoa kovaa kellon ympäri - | 
| 
			 
			#5  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			Jos tarvitsee, eikös auton valmistusajan pysty selvittämään runkonumeron perusteella vähintään kuukauden tarkkuudella. Näin ainakin tojossa. Turakki Note! This message was posted anonymously! | 
| 
			 
			#6  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			Minulla on todennäköisesti jossain toisen koneen syövereissä taulukko noista välitykssistä gen2 pajeroissa (+muuta faktaa). Yritän ettia sen heti töitten jälkeen. Ilmeisesti olet haeskelemassa sitä kunnon sähkölukkoa taka-akselille, mikäli passaa sisuskalut yhteen? Myös eteen on ainakin amerikassa ollut saatavana samanlainen 100% sähkökölukko kuin on suurimmassa osassa suomessa myydyistä ainakin GLS-mallin pajeroissa on takana. Lisäksi ainakin australiasta saa gen2 pajeron jakolaatikkoon huomattavasti alkuperäisiä tiheämmät välitykset.. <center>Pajero - King of the road & off-road</center> | 
| 
			 
			#7  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			Bingo huudettu!   Kaikki tieto on tosiaan tervetullutta, yritetään kirjoitella niitä sitten vaikka tuonne faq.offipalsta.com:iin. Takapäähän on tosiaan hakusessa lukkoa ja etupäähän vähimmillään noita pidemmän liikeradan mahdollistavia kilkkeitä, eikä se lukkokaan tietenkään pahitteeksi siellä olisi... - Isoa kovaa kellon ympäri - | 
| 
			 
			#8  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			Onko asiaan tullu tietoa lisää ?? Mulla on 88 perä ja g2 aksula olisi tulossa Turvenuija... siis minä. | 
| 
			 
			#9  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Mulla on 2000 mallisen ylätukivarret ja niissä pallot siiretty alapuolelle. Noilla uudemman varsilla sai camberin säädettyä hyvin kohdalleen ja antoivat jonkin verran lisää ulosjoustoa. | 
| 
			 
			#10  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			Joku useri (kharju) omisti joskus Mk1  palleron, jossa oli uudemman mallin SuperSelect jakolaatikko ! Käytä söörsiä ! Epeli Edited by - Epeli on 10/08/2006 13:59:58 | 
| 
			 
			#11  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			Toi kharjun pajero on mulla pihas varaosavehkeenä ... Turvenuija... siis minä. | 
| 
			 
			#12  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   Lainaus: 
 Kun saat uudemmista 2.5 paremman tehon. http://murobbs.muropaketti.com/ http://www.4x4wire.com/mitsubishi/ http://personal.inet.fi/koti/timo.virtanen/ http://www.pocuk.com/forums/ | 
| 
			 
			#13  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Juniori83:lle. 2,5:ssä on remmillä jakopää ja 2,8:ssa ketjulla. Oisko siinä syytä ja ainahan voi laittaa sit 4M41:sen jos tuo 2,8 tuntuu liika pienelle. -- Wannabe OFF-roader -- l-200@offipalsta.com | 
| 
			 
			#14  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Lainaus: 
 Kaivelin vanhoja juttuja ja kyselenkin minkä mallisessa pajerossa ollut tuollaiset rojut paikoillaan...? Jos vaikka onnistuisi laittaa itsellenikin! Itselläni on -89 3.0 V6 pitkä pajero, jota talven aikana tarkoitus modifioida. Ps. Ja tiedän ei pajeroa kannata rakentaa....mutta ajattelin yrittää!!!       
				__________________ Ei mennyt kuin Strömsössä... | 
| 
			 
			#15  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			gen2 ja siit etiepäin
		 | 
| 
			 
			#16  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   Lainaus: 
 | 
| 
			 
			#17  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Tarkennan kysymystä, että käykö nuo uudemman Gen2:sen ylätukivarret&pallot suoraan vanhempaan vm.1989 3.0L V6 pajeroon??
		 
				__________________ Ei mennyt kuin Strömsössä... | 
|  | 
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| 
 | 
|  Samanlaisia viestiketjuja | ||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti | 
| MYYDÄÄN: Pajero GLS -92 3.0V6 bensa Gen2 | Reetu | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 01.06.2008 20:58 | 
| "Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 | Propulsion | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 22.04.2008 16:30 | 
| O: Turvavyöt GEN1 Pajeroon | -P- | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 29.11.2006 08:35 | 
| M: Pajero gen1 taka- ja etupuskuri | Flugfiske | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 29.09.2006 13:32 | 
| Apua! Rättirenkaiden ja vyörenkaiden vastaavuus | IsoA | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 28.10.2005 21:48 |