![]() |
Gen1 ja Gen2 Pajeron osien vastaavuus
Onko kenelläkään mitään käytännön kokemusta tai muuta tietoa vanhakoppaisen ja vähän uudempikoppaisen eli Gen1, "L-sarja" (1981-1990) ja Gen2 "V-sarja" (1990+) Pajerojen alustan osien yhteensopivuudesta, lähinnä niinpäin että uudemmasta sovitettaisiin osia vanhempaan.
Esimerkiksi Uudessa Seelannissa joku innokas on asiaan tutustunut: http://www.4x4wire.com/mitsubishi/fe...tsu/crobinson/ Saisikohan noilla eväillä Pallerostakin jo jotain aikaiseksi ja mitähän leimasetä tuumaa moisesta? Edit: muokataanpa otsikkoa hiukan väljemmäksi, niin saadaan tuo koneswappi ja muutkin mahdolliset kilkkeet mukaan. :) - Isoa kovaa kellon ympäri - Edited by - HobGoblin on 31/01/2006 12:41:00 Edited by - HobGoblin on 31/01/2006 12:41:39 |
Minä oisin kiinnostunu uudemman 2.8TD:n laitosta vanhan keulalle, mitenkähän se onnistuu...
-P- ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ "Hullut eivät epäile mielenterveyttään" -Minä- Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse. -Minä- ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ |
Uppistakeikkaa!
Eikö kukaan ole koskaan uudempia kilkkeitä sovitellut vanhaan Pajeroon, vai ettekö vaan kehtaa tunnustaa? :) Noh, katsellaan ja mittaillaan... - Isoa kovaa kellon ympäri - |
Kiitosta, tuo selvitti jo ainakin takapään osalta jonniin verran.
Eli loppupään Gen1 on yhteensopivaa sisusroinaa Gen2:sen kanssa? Onkos mitään havaintoja millä noita takapäitä tunnistaa, pitääkö ottaa auki vai pystyykö ulkoisista avuista päättelemään? Itsellänihän siis on tod.näk- -90 rekisteröity -89 malli. Etupää taitaa olla hiukan erilaista tavaraa, mutta mikäli en nyt ihan väärin ole noita rapakontakaisia keskustelupalstoja ymmärtänyt niin osia voisi vaihtaa keskenään. Esimerkiksi (ylemmät?) A-tukivarret (upper a-arms) voisi ottaa uudemmasta ja tehdä niihin vielä pallonivelen käännön (balljoint flip) jolloin saataisiin lisää liikevaraa etupäähän. Samoin ohjausvarret/raidetangot? (tie rod) voisi vaihtaa uudemman mallisiin, edelleen liikevaran kasvua tavoitellen. Samoin ilmeisesti Gen2 vetonivelet? (drag link) olisivat pidemmät. Englanti-suomi tekniikan sanasto on hiukan hakusessa, auttakaa tyhmää ja korjailkaa suomennusehdotuksiani. Oikea osa löytyy kyllä (kai) englanninkielisestä manuaalista, mutta suomennos on hakusessa. :) Onkos kenelläkään havaintoja välityssuhteista, onko niissä minkälaisia eroja? - Isoa kovaa kellon ympäri - |
Jos tarvitsee, eikös auton valmistusajan pysty selvittämään runkonumeron perusteella vähintään kuukauden tarkkuudella. Näin ainakin tojossa.
Turakki Note! This message was posted anonymously! |
Minulla on todennäköisesti jossain toisen koneen syövereissä taulukko noista välitykssistä gen2 pajeroissa (+muuta faktaa). Yritän ettia sen heti töitten jälkeen.
Ilmeisesti olet haeskelemassa sitä kunnon sähkölukkoa taka-akselille, mikäli passaa sisuskalut yhteen? Myös eteen on ainakin amerikassa ollut saatavana samanlainen 100% sähkökölukko kuin on suurimmassa osassa suomessa myydyistä ainakin GLS-mallin pajeroissa on takana. Lisäksi ainakin australiasta saa gen2 pajeron jakolaatikkoon huomattavasti alkuperäisiä tiheämmät välitykset.. <center>Pajero - King of the road & off-road</center> |
Bingo huudettu! :)
Kaikki tieto on tosiaan tervetullutta, yritetään kirjoitella niitä sitten vaikka tuonne faq.offipalsta.com:iin. Takapäähän on tosiaan hakusessa lukkoa ja etupäähän vähimmillään noita pidemmän liikeradan mahdollistavia kilkkeitä, eikä se lukkokaan tietenkään pahitteeksi siellä olisi... - Isoa kovaa kellon ympäri - |
Onko asiaan tullu tietoa lisää ?? Mulla on 88 perä ja g2 aksula olisi tulossa
Turvenuija... siis minä. |
Mulla on 2000 mallisen ylätukivarret ja niissä pallot siiretty alapuolelle. Noilla uudemman varsilla sai camberin säädettyä hyvin kohdalleen ja antoivat jonkin verran lisää ulosjoustoa.
|
Joku useri (kharju) omisti joskus Mk1 palleron, jossa oli uudemman mallin SuperSelect jakolaatikko ! Käytä söörsiä !
Epeli Edited by - Epeli on 10/08/2006 13:59:58 |
Toi kharjun pajero on mulla pihas varaosavehkeenä ...
Turvenuija... siis minä. |
Lainaus:
Kun saat uudemmista 2.5 paremman tehon. http://murobbs.muropaketti.com/ http://www.4x4wire.com/mitsubishi/ http://personal.inet.fi/koti/timo.virtanen/ http://www.pocuk.com/forums/ |
Juniori83:lle. 2,5:ssä on remmillä jakopää ja 2,8:ssa ketjulla. Oisko siinä syytä ja ainahan voi laittaa sit 4M41:sen jos tuo 2,8 tuntuu liika pienelle.
-- Wannabe OFF-roader -- l-200@offipalsta.com http://www.petrisimolin.net/gallery/...u%20pajero.JPG |
Lainaus:
Kaivelin vanhoja juttuja ja kyselenkin minkä mallisessa pajerossa ollut tuollaiset rojut paikoillaan...? Jos vaikka onnistuisi laittaa itsellenikin! Itselläni on -89 3.0 V6 pitkä pajero, jota talven aikana tarkoitus modifioida. Ps. Ja tiedän ei pajeroa kannata rakentaa....mutta ajattelin yrittää!!! :D :D :D |
gen2 ja siit etiepäin
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Sivu luotu: 03:48 (GMT +2). |