Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #12  
Vanha 30.12.2005, 00:21
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Alkuperäinen HJ:n olkalaakeri on ainakin tehtaalta lähtiessä jyrkemmällä kartiolla, taatusti. Jos sieltä muuta löytyy, sen on joku sinne vaihtanut. Syynä on tietenkin hinta, sitä jyrkempää ei ainakaan aikaisemmin tarvikkeena saanut. Jyrkemmällä kartiolla laakeri kantaa paremmin aksiaalista kuormaa, kartion kiilaava voima on pienempi.

Auton paino on tietenkin alemman laakerin päällä, joka kuluu nopeammin ja tosiaan jotkut ovat vaihtaneet parempikuntoisen ylemmän laakerin alas, ja tarvikelaakerin ylös. Yläpuolella tarvike toimii ihan hyvin, sille tulee enimmäkseen säteittäis kuormaa.

Alkuperäislaakerin kulma on noin kaksinkertainen, en kyllä suosittele alapuolelle normaalia tarvikelaakeria, eikä se siellä pitkään kestä.

timop

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj luko (kiristys) GENOBI Tekniikka & Jutustelu 3 14.08.2007 21:25
Hj:n pinjonin laakerin kiristys ? Keppo Tekniikka & Jutustelu 11 05.07.2007 22:19
hj pinjonin kiristys Tekniikka & Jutustelu 3 16.02.2006 19:39
Kässärin kiristys LJ joker Tekniikka & Jutustelu 10 25.10.2005 09:40
Rangen kannen kiristys Tikru75 Tekniikka & Jutustelu 6 17.03.2005 20:15


Sivu luotu: 15:10 (GMT +2).