Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #4  
Vanha 21.12.2005, 08:12
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.623
Perusasetus

Moi.

Tuttu tilanne. Syksyllä kun ajoin napalukot päällä niin yli kuudenkympin nopeuksissa täristi helvetisti. Etukardaanista oli toinen ristikko vaihdettu joskus väkivaltaisesti ja oli hieman epäkeskeisesti akselilla. Kun nivel vaihdettiin ja kardaani tasapainoitettiin niin tarinä hävisi, pieni jurrutus jäi juurikin tuolle nopeusalueelle siis nimenomaan kun ajaa napalukot päällä ilman nelivetoa, neliveto kytkettynä menee nätisti. Tuntuu myös pientä tärinää nelivedon kytkentäkepissä mutta ei vaihdekepissä.

Testasin myös ilman kardaania, jurrutusta ei tullut. Oma diagnoosini on että kun etupyörästö pyörittää kardaania niin pienet välykset voimansiirron rataskosketuksissa aiheuttavat resoinoinnin joka poistuu kun voiman kulkusuunta vaihtuu.

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj jurina/jollotus voimansiirto? oltzi Tekniikka & Jutustelu 1 09.02.2008 11:19
Toyota LJ-70 etupään jurina kottero Tekniikka & Jutustelu 6 14.02.2007 08:24
Outo jurina hilussa... Russel Tekniikka & Jutustelu 14 18.02.2006 07:22


Sivu luotu: 07:15 (GMT +2).