Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #10  
Vanha 16.11.2005, 23:27
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Eikös tuo moottoriteho selviä juuri tuosta jnu:n mainitsemasta, eli kun ensin kiihdytetään penkissä pyörätehojen selvittämiseksi, ja huippukierrosten tultua vastaan annetaan kytkin pohjassa dynon rullien nopeuden laskea nollaan.

Koska rullien vierintävastus ja hitausmomentti on vakio ja kalibroitu laitteeseen, vaikuttaa hidastumiseen myös mukana pyörivän voimansiirron vastus ja hitausmomentti. Tästä saa laskettua kuinka paljon ylimääräistä työtä moottori joutuu tekemään siirtääkseen voiman vaihteistojen, kardaanien ja perävälitysten läpi kiihdyttäessään dynamometrin rullia. Pienellä jatkopäättelyllä laskee tietokone sitten sen moottoritehon.





Edited by - JF on 16/11/2005 23:28:32
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vielä kerran renkaiden muutoskatsastuksesta... Horsma Tekniikka & Jutustelu 1 19.05.2008 14:58
Kysymyksiä Blazerin muutoskatsastuksesta Kirves Tekniikka & Jutustelu 13 17.09.2007 06:37
2 l-t koneen alipainekaavioo??? Matula Tekniikka & Jutustelu 7 02.07.2007 18:42
Tietämätön kysyy renkaiden muutoskatsastuksesta markoh Tekniikka & Jutustelu 10 28.10.2006 16:33
Kysymys pick upin muutoskatsastuksesta? akp Tekniikka & Jutustelu 3 07.06.2006 13:17


Sivu luotu: 14:33 (GMT +2).