![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Eikös tuo moottoriteho selviä juuri tuosta jnu:n mainitsemasta, eli kun ensin kiihdytetään penkissä pyörätehojen selvittämiseksi, ja huippukierrosten tultua vastaan annetaan kytkin pohjassa dynon rullien nopeuden laskea nollaan.
Koska rullien vierintävastus ja hitausmomentti on vakio ja kalibroitu laitteeseen, vaikuttaa hidastumiseen myös mukana pyörivän voimansiirron vastus ja hitausmomentti. Tästä saa laskettua kuinka paljon ylimääräistä työtä moottori joutuu tekemään siirtääkseen voiman vaihteistojen, kardaanien ja perävälitysten läpi kiihdyttäessään dynamometrin rullia. Pienellä jatkopäättelyllä laskee tietokone sitten sen moottoritehon. Edited by - JF on 16/11/2005 23:28:32 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vielä kerran renkaiden muutoskatsastuksesta... | Horsma | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 19.05.2008 14:58 |
Kysymyksiä Blazerin muutoskatsastuksesta | Kirves | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 17.09.2007 06:37 |
2 l-t koneen alipainekaavioo??? | Matula | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 02.07.2007 18:42 |
Tietämätön kysyy renkaiden muutoskatsastuksesta | markoh | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 28.10.2006 16:33 |
Kysymys pick upin muutoskatsastuksesta? | akp | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 07.06.2006 13:17 |