Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.10.2005, 08:36
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.737
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Pitäs varmaan kokeilla tubelesina mutta kun mulla on vanteissa porattu reiät isommille venttileille (offivarusteen sisäkumit). Meneeköhän ne tubeless venttiilit enää niihin reikiin vai pitäskö hitsata noi umpeen ja porata uudet reiät. Tän vois tehdä kun pitäs hitsata venttiilille suoja jostain putkenpätkästä kun taas viime reissullakin vei tukki venttiilin mukanaan.

Kuinka tarkka beadlockin hitsaussauman tasoitus on että pitää? Käytättekö jotain liimoja apuna sisäpuolella ja jos käytätte niin saako niitä ostettua ihan rengasliikkeistä?

Sisäkumeja on tullut käytettyä kun aina pelottaa toi renkaan hyppääminen pois vanteelta. Mutta menee noita sisäkumejakin koska kaks on mystisesti vaan hajonnut ja yks meni kun venttiili katkes. Onhan toi sisäkumi helppo ja nopeahko vaihtaa beadlock vanteella eikä tarvii kun 17mm avaimen. Miten toi tubeless ventiili eiks sekin pidä kuitenkin vetää läpi ventiilinreiästä "alakautta"?
Onhan niitä tubelessventtiilejäkin isompia. Pieni on 10 mm reikään ja olikohan iso jotain 17 mm???, empä muista takkaa kokoa. Venttiili vedetään sisältä ulospäin. Putki venttiilin suojaksi on ihan OK, mutta mun vanteissa venttiili jää orgispaikalle ja vähän "nojaamaan" beadlock-kehään, niin sekin on pysynyt ihan hyvin ilman suojaa. Voihan sen joku tukki sieltä viedä...

Meidän kehät on sellaset, jotka tulee vanteen reunan sisäpuolelle ja sen saa jo lähtökohtaisestikin hitsattua paremmin kuin reunan päälle tulevat. Hitsisauma hoitaan kehän pinnan tasaan ja kaikki vähänkin huokoselta näyttävät kohdat, jopa varjotkin hitsataan uudestaan. Hitsaus ja hionta tehdään kolmeen kertaan(ehkä kaksikin riittäisi, jos on tarkalla tuulella) ja mitään tiivistysmassoja ei tarvita.

Pultteina ollaan muuton käytettu kuusiokolopultteja, niin ei tarvi edes prikkoja pultin alle ja kulmat ei mene niin helposti. Tubeless venttiilin saa vaihdettua muuton ihan samanlailla kuin sisäkuminkin, on vaan melkosesti helpompaa.


www.alanmiehet.com #1

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Renkaiden kierrättäminen Td5 Tekniikka & Jutustelu 4 08.05.2008 12:50
RENKAIDEN HINTOJA! p3ku Tekniikka & Jutustelu 31 24.11.2006 12:26
Renkaiden tasapainotuksesta Tekniikka & Jutustelu 33 15.05.2006 13:57
renkaiden painot Tekniikka & Jutustelu 6 18.12.2005 19:52
Renkaiden pinnoituksesta...? Watti Tekniikka & Jutustelu 1 05.09.2005 18:11


Sivu luotu: 09:17 (GMT +2).