Testi meneillään, mulla on joku 70-80:nen Orbitrooli. Ei toimi Tojotan tehostajan pumpulla, eikä toimi Volvo 740 ei-jenkkimallisella pumpulla. Tollasella lukemalla varustetussa Orbitroolissa pitäisi olla vähän enemmän kierroksia laidasta laitaan. Tämä koskee ns. kaksitoimisia sylinteritä. Lukemalla 150 varustetussa Orbitroolissa on n. kolme kierrosta laidasta laitaan, elikkäs vähän turhan nopea minulle. Tämän lukeman kasvaminen vaatii öljyvirtauksen kasvua. KERTOKAA NYT IHMEESSÄ, JOS SE EI MENE NIIN.
Kantapään kautta olen tota hommaa yrittänyt ja ainoa järkevä asia, mitä olen aiheesta kuullut on se, että Orbitroolissa on jonkinlainen paineventtiili, joka avautuu vasta tietyssä paineessa(loogista, eikö vain). Aukeamispainetta en tietenkään muista, vaikka sen kuulinkin. Jos paineventtiili ei aukea, ei paluuletkusta heru ainetta ja koko laite menee sekaisin. KERTOKAA NYT IHMEESSÄ, JOS SE EI MENE NIIN.
Minun virityksessä ohjaus suostui vaivoin kääntymään toiseen suuntaan ja toiseen suuntaan ei lainkaan. Syy oli mielestäni se, että aine ei päässyt palautumaan kun paineventtiili on kiinni. KERTOKAA NYT IHMEESSÄ, JOS SE EI MENE NIIN.
Isot pojat suostui paljastamaan, että Chevyn tehostimen pumppu kehittää riittävästi painetta, jotta Orbitrooli toimii. Chevyn pumpuissakin voi tulla tuoton kanssa ongelmaa, jolloin ohjaus alkaa ns. tökkimään kääntäessä. Tähän voi auttaa pumpun viritys, mutta siinä kannattaa noudattaa sen yhden jenkkisivun ohjeita. KERTOKAA NYT IHMEESSÄ, JOS SE EI MENE NIIN.
Ja niinkun kirjoituksesta huomaa kaikki on todella epävarmalla pohjalla olevaa mutu-tietoa....
www.alanmiehet.com #1